{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.222 visninger | Oprettet:

hva f..... er det for noget? {{forumTopicSubject}}

Idag da jeg gik udenfor og var i haven var katten med udenfor og hygge sig. Og lige pludselig høre jeg 2 unge drenge skrige af grin også kigger jeg hva der sker så står de f..... Og kaster sten efter min kat og grene så bliver jeg selvfølgelig sur og spørg om de synes det er sjovt og ja det synes de selvfølgelig så siger jeg til dem om jeg skal gøre det samme ved dem så stikker de af grr bliver så sur over sådan noget. Havde lige brug for at komme ud med det her.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hva f..... er det for noget?
  • #1   10. apr 2011 Møgunger..

  • #2   10. apr 2011 Ej nogle respektløse rollinger det er jo dyremishandlings stien de er ned af der.

  • #3   10. apr 2011 Ja, møgunger.. Kan ikke lige se hvad der skulle være sjovt i at kaste ting på en helt uskyldig kat.

  • #4   10. apr 2011 Blev også gal da jeg så det han har ikke gjort dem noget. Kan ikke klare sådan noget man får virkelig lyst til at gøre det samme ved dem møg unger

  • #6   10. apr 2011 Endnu en af de mange grunde til at mine katte ikke kommer længere end til hegnet i haven...


  • #8   10. apr 2011 Desværre bliver der flere og flere respektløse mennesker. Det er utroligt hvad disse typer kan udsætte mennesker og dyr for. Afstumpede er hvad de er. Men får du fat i deres forældre vil de sikkert kalde det drengestreger. Ja det er en grum verden og personligt er jeg lykkelig for at mine katte er inde og ikke komme ud for den slags.

  • #9   10. apr 2011 Sikke nogle møgunger! Du burde finde ud af hvor de bor, og tage en alvorlig snak med deres forældre omkring deres børns meget afstumpede adfærd.. Det er den slags mennesker, som finder fornøjelse i at pine og plage forsvarsløse væsner, som udvikler sig til psykopater senere i livet. De burde have en ordentlig røvfuld.

  • #10   10. apr 2011 Bliver virkelig tosset når de rør min lille skat han gør dem jo ikke noget han lå bare og rullede sig i vores indkørsel også kaster de sten og grene efter ham ser jeg de drenge igen får de en verbal røvfuld. Min kat gør hun noget hvis man er fremmed for ham og tager ham op uden han har lugtet til en puha kom godt nok over det røde fældt da jeg så det. Sådan nogen møg unger

  • #13   11. apr 2011 HUUUUHA! for nogle modbydelige unger smiley
    Det bedste man kan gøre er nok at tage en alvorlig snak med deres forældre. Forældrene vel gerne undgå at risikere at få gentagne besøg af en rasende furie - og om ikke andet af den grund, indprente deres elendige yngel at opføre sig ordentligt.



  • #19   11. apr 2011 Sådan nogle elendige møg-unger!!!

    Lone J:
    'kæledyr' Lise Nørgaard har engang skrevet en artikel "Kæledyr, befri os fra det begreb", som omhandlede kæledyr versus familiedyr.
    Jeg går heller ikke ind for ordet kæledyr, det er forhåbentlig familiemedlemmer, derfor skal de naturligvis heller ikke bo på en skole.
    Man kan godt lære om dyr og lære at respektere dem uden de skal bo på en skole. At de skal bo på en skole vil jeg betegne som mangel på respekt, eneste undtagelse kunne være et skole-hjem.
    Mvh
    Pia


  • #22   11. apr 2011 kæledyr er et begreb, fagligt, som tilkendegiver at det er et dyr vi mennesker kan omgåes modsat vilde dyr. Jeg gider nu ikke diskuterer et ord, for hvad vi kalder vores kæledyr, familiedyr eller familiemedlem er sådan set ganske underordnet, så længe man passer dyret og tager optimalt hensyn til deres behov med foder og beskæftigelse.
    Mine/vores dyr er medlemmer af huset og ikke familiemedlem, da det kræver vi er beslægtede, hvilket vi trods alt ikke er. Og sådan kan vi jo blive ved med at kværulerer. Men det er nu ikke det tråden handler om.

    Ideen om besøg af dyr på skoler og lignende kan jeg kun tilslutte mig. Så længe man tager hensyn til dyrets behov, er der ikke noget galt i det. Der er selvfølgelig dyr der er mere egnet til dette formål end andre.


  • #23   11. apr 2011 For mange af de børns vedkommende er det nok gruppepres, der får dem til at deltage i dyrplageri (ligesom ved deltagelse i mobning). Det er næppe så ligetil at gøre noget ved. IMO det er vigtigt, at børn opdrages på en måde, så de bliver empatiske og omsorgsfulde, og udvikler en sund selvfølelse, så de føler sig stærke nok til at stå ved sig selv, så de ikke føler sig presset til den slags - og endnu bedre, at de kan og vil reagere og beskytte de svageste (dyr eller andre børn) når de ser andre opføre sig ondskabsfuldt.
    (Thumbs up til din søn, Lisbeth).

    Jeg ville ønske, at de dyr, som børn har i institutioner og på byggelegepladser, blev behandlet med respekt og omtanke. At pædagoger og lærere - og forældre - tager det dyrehold alvorligt! - og børnene derved får opbygget empati og respekt for dyr. Dét har jeg desværre set beskæmmende eksempler på ikke sker smiley
    Næ, holdningen er ofte bare sådan, at "det er sundt for børn at omgås dyr" men nogen pædagogisk ide, er der ikke med det :S. Kaniner står i små bure, bliver sat sammen, får unger, unger aflives, børn bærer rundt på kaniner i nakkeskindet foran de voksne, der ikke løfter et øjenbryn.
    Hvad er det lige der er sundt for børn ved at omgås dyr, når dyrene bliver holdt på denne måde?! :S


  • #24   11. apr 2011 Jeg véd ikke hvilket mærkat jeg skal sætte på ryggen af disse idioter/møgunger. Det er bare som om de ikke har respekt for liv! Jeg véd at jeg tænder helt af når jeg ser sådan noget og jeg handler før jeg tænker og det ender jo ikke altid godt!
    Stoppede forrige år 2 teenagere der havde fanget et pindsvin - til hvilket formål? Jeg sneg mig i baghold og var ved at tage livet af dem da jeg pludselig bad dem om at sætte det pindsvin ned og aldrig vise sig igen. De opførte sig fromme, men da jeg så ud på vejen opdagede jeg 4-6 kammerater og så blev jeg bange for repræsalier!!! Jeg var hunderæd resten af aftenen, men jeg har det til stadighed godt med at jeg reddede dette pindsvin.
    Børn og unge har ganske enkelt ikke lært at omgåes dyr med respekt og hvis jeg må sige min mening, så er de en flok egoister!


  • #25   11. apr 2011 Synes også det er respektløst dyret kan jo ikke selv snakke hvis jeg ser de unger igen så skal jeg fortælle hvordan en kat har det de kan kysse mine fødder hvis jeg ser dem igen de skal ikke nærme sig hvor jeg bor da. Men heldigvis skete der ikke noget alvorligt med katten og bare det at de griner af min lille guldklump skal slet ikke ske. Skulle jeg også kaste større sten på dem og store grene også bare grine sådan ligger landet bare ikke. Er stadig gal over det. En kat har da ret til at gå på sin egen grund.

Kommentér på:
hva f..... er det for noget?

Annonce