701 visninger
|
Oprettet:
Første gangs kat {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen.
Håber i kan hjælpe mig.
Min kæreste og jeg har længe gerne ville have en mis, det er første gang vi skal have det. Vi bor i en lejlighed som er 150 kvadratmeter- så det vil sige at det skal være en indekat.
Den skal af natur være rolig og sød.
Pels pleje er lige meget da vi har tiden til at pleje og børste.
Håber i gider hjælpe
jun 2008
Følger: 13 Følgere: 10 Katte: 3 Emner: 36 Svar: 334
Har I besluttet jer for, om det skal være en killing eller en voksen mis?
Og om det skal være hun eller hankat?
En killing er jo lidt urolig, fordi den er så lille, men man kan til gængæld selv præge den og opdrage den, og så har man den jo i længere tid.
Han- eller hunkat? Uanset valget vil jeg anbefale, at I får den neutraliseret, hvis I ikke vil avle på den. Så bliver den også lidt mere rolig. Hvis det er en hankat, er det vigtigt at gøre det før, at den bliver kønsmoden for at undgå, at den vil strinte. En hunkat kan man vente lidt længere med. De bliver typisk kønsmoden imellem 5-9 mdr.
I kan jo læse lidt om de forskellige racer, hvis det interesserer jer. De har jo hver især nogle kendetræk. Ellers kan I jo bare finde en sød misser uanset race. Hvis I giver den den rigtige behandling med masser af kærlighed, kan den være ligeså sød og rolig som en racemis.
God fornøjelse! Det er så skønt med en lille misser:D
jun 2010
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 5 Svar: 52
Vi har haft vores drenge i et års tid snart, og de følger mig og kæresten i tykt og tyndt dog uden at være klæbende. De er to store dejlige kælepotter, og de er meget knyttede til os, hvor andre katteracer måske er lidt mere selvstændige og "sin egen"
De er dog meget selskabelige, så de har bedst af at være to, hvilket man selvfølgelig også skal tage med i sine overvejelser.
okt 2009
Følger: 53 Følgere: 50 Katte: 1 Emner: 88 Svar: 1.833
Der er jo VILDT mange racer!
okt 2009
Følger: 53 Følgere: 50 Katte: 1 Emner: 88 Svar: 1.833
På den måde får i også et indtryk at kattene, og ser dem rigtig inden i beslutter jer...
En ting er at falde for et fint billede i en bog, men det er noget helt andet at komme ud og se dem, holde dem osv.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Der er så mange søde, dejlige katte, der søger nyt hjem pga. ... ja, mange mærkelige ting :S.
I kan bl.a. kigge i annoncer her på KGs marked eller spørge et internat/kattehjem om de har en kat, de mener, kan passe til jer.
Besøg gerne katten et par gange, så I kan mærke om kemien passer.
Indret lejligheden efter at der skal bo kat - der skal bl.a. være kradsetræ, og altan/vinduer må kattesikres.
Vær forberedt på, at der godt kan gå lidt tid, inden katten falder til hos jer.
Og vær forberedt på, at livet med kat aldrig bliver det samme som før der kom kat
jul 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 23 Svar: 163
Hvis I vil have en racekat, så lån en bog om katte på biblioteket og læs om de forskellige racer, og find så dem I bedst kan lide, og besøg en opdrætter.. De ved jo rigtig meget om deres egen race
Måske skal I også overveje om I gerne vil ha børn indenfor den nærmeste fremtid, og tage det i betragtning når I vælger kat, nogle katte egner sig bedre til hjem med børn end andre
Held og lykke, hvis I gør jeres forarbejde godt kan I få jer en super dejlig mis i maaaange år fremover.. (eller to, de er oftest glade for selvskab, men igen, det afhænger af kattens sind)
Første gangs kat