{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
895 visninger | Oprettet:

Fandt endelig det rigtige legetøj :) {{forumTopicSubject}}

Langt om længe lykkedes det mig vist at finde ud af, hvilken type legetøj min ny-adopterede 10-årige Nemo synes er spændende. smiley
Jeg købte et par legemus med nogle snor/fjer-haler og tilfældigvis en lille påskeægs-lignende mus eller hvad man nu kalder det, ude i min lokale Maxizoo. Specielt påskeæg-dimsen som kostede cirka 15kr. og hang ved kassen (= impulskøb selvom jeg normalt ikke falder for fristelsen), har vist sig at lave min kat om til en mellemting mellem en lavtgående flyvemaskine og en racerbil smiley Utroligt at se hvor meget energi der titter frem, når bare legetøjet er rigtigt. Okay, måske mindre sjovt, når jeg gør klar til at gå i seng og ser katten ligge i sofaen, med rumpen i vejret mens den gearer sig selv helt op inden den flyver ud over sofaen og vælter rundt på gulvet.. Men stadigvæk. smiley Vil dog nok lægge nogle af legetingene væk om aftenen, inden sengetid.
Nå, men ville vel egentlig bare udtrykke min glæde over, at min nye kat Nemo pludselig er begyndt at lege meget intenst og at man ikke skal skue billigt legetøj på hårene.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fandt endelig det rigtige legetøj :)
  • #2   7. apr 2011 ha ha Thomas smiley det var en dejlig historie smiley flot at du vil tage en kat på den alder til dig smiley

    kender godt det der med lavtgående flyvemaskiner smiley hen over sofaen og op ad trappen, jeg nyder hvert øjeblik.... her i huset har vi 5 stk på de 9-10 år og de er still going strong smiley


  • #3   7. apr 2011 Det er virkelig mange år siden jeg har oplevet det, så det er noget af en oplevelse. smiley
    Og samtidig troede jeg faktisk at min nye kat allerede havde overskredet sidste salgsdato, hvad angik flyvemaskineriet, men jeg blev klogere. smiley Nu føler jeg da at jeg er blevet lidt klogere på min nye ven.


  • #4   7. apr 2011 Tillykke med det! ;o)

    Mine tre har også helt forskelligt yndlingslegetøj, så det gælder om at finde det rigtige. Men nej, det behøver bestemt ikke være det dyreste, der er det bedste! Faktisk er noget, de selv stjæler, ofte det allerbedste! Sådan er det i hvert fald herhjemme! ;o)

    Min mors kat på 14 år er også stadig vild og blodig, og drøner omkring, og det samme med min Rumlemor på 9 år - de kan skam flyve rundt til de ikke kan gå mere, tror jeg! ;o)

    Men jeg tager også hatten af for, at du har anskaffet dig så gammel en kat! Al ære og respekt for det! Jeg håber, at i to får mange gode år sammen! :o)



  • #5   8. apr 2011 Jeg købte en lille bitte mus på størrelse med en markmus , til 5 kr. i Kennel Maj, og jeg har aldrig købt noget så godt! Hun drøner rundt med den , lige så stolt i munden , med højtløftet hoved og så kommer hun ellers med den så mor skal kaste den smiley

  • #6   8. apr 2011 Der var flere grunde til at jeg valgte at tage mig af min nye kat. Først og fremmest kunne mit hjerte ikke bære tanken om, at denne skønne kat skulle sidde tilbage mens alle de andre yngre katte blev snuppet, nu den var så dejlig og kælen.
    Dernæst blev min sidste kat 23 år, hvilket gør at jeg i mange år ikke har været vant til en ungdommelig kat, så jeg regnede med at vi ville matche hinanden meget godt. Men jeg kæmper stadigvæk for at forstå den bedre, savner virkelig det bånd jeg havde med min gamle kat.
    Jeg kan heller ikke rigtigt finde ud af, hvordan jeg får min nye kat til at sove i dens katteseng inde i min seng, som jeg igen har været vant til i mange år. Men det er så en anden historie.
    Kuglepenne er af en eller anden grund altid mægtigt fascinerende, indtil de er blevet revet på gulvet. smiley
    Må prøve at kigge efter mus i markmus-størrelse, er bare bange for at katten kommer til at sluge den.


Kommentér på:
Fandt endelig det rigtige legetøj :)

Annonce