Opkast/Hårbolde {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Jeg har en tid hos dyrelægen idag kl. 15 og vil egentlig bare høre om der er noget jeg skal være ekstra opmærksom på i forbindelse med dette besøg
Min hankat på ca. 1,5 år har døjet meget med hårbolde, på trods af specialfoder, kattemalt, græs og daglig børstning. Han har i gennemsnit kastet hårbolde op ca. 1 gang om ugen, tror jeg..
I nat vågnede jeg så af 4 omgange, hvor han kastede væske op og dette er så sket yderligere en gang for en times tid siden. Sidst jeg så ham drikke eller spise var i går aftes.
Tænker at dyrelægen skal have mærket på mavsen om der mon sidder noget fast, men er der andet jeg skal have gjort/undersøgt i den forbindelse?
På forhånd tak
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 392 Katte: 4 Emner: 195 Svar: 7.313
Det lyder jo som om at du allerede har gjort alt hvad du kunne, men det kan jo være at der ligger en dybere årsag til problemet.
Er han ellers frisk og livlig? (Det spørger dyrlægen også om....)
aug 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 17
Jeg synes at jeg har hørt noget om røngten evt. med kontravæske, men det er måske i værre tilfælde?
jul 2009
Følger: 9 Følgere: 9 Katte: 1 Emner: 8 Svar: 540
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 392 Katte: 4 Emner: 195 Svar: 7.313
Men mine havde ikke hårbolde-problemer, det var hhv. lunger og bugspytkirtel. Så jeg tror at du kan tage glad afsted til dyrlægen og så bliver den nok højest sat på diætfoder - altså skånekost.
Så længe den spiser og ikke ligger apatisk hen eller afleverer sin mad, har diarre, hoster og drikker og tisser unormalt osv. så tror jeg ikke du skal være nervøs.
God tur til dyrlægen.
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 6 Svar: 36
aug 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 17
Det var vistnok bare en pylre-tur hos dyrlægen, for alt var fint.
Dog fik han noget mod kvalme, da han ikke rigtig havde været interesseret i at spise (af hvad jeg har set) og synes også at han havde slikket sig om munden et par gange, som måske kunne tyde på, at han havde det lidt dårligt med maven.
Men under alle omstændigheder er det rart at vide at han er helt i orden
tsk tsk, pylre, pylre
Dog lider han stadig meget af hårbolde, så jeg reder og reder.. og reder:)
Opkast/Hårbolde