{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
892 visninger | Oprettet:

Ny kat ? {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg skal have en ny kat om ca 1 1/2 måned. Jeg har en kat på 7 måneder i forvejen, som er indekat. Jeg tror hun det ville være godt at hun fik en at lege med, også selvom hun også har det fint nu.

Jeg ved bare ikke om hun vil føle at hun pludselig ikke er god nok, når den anden kommer, og det er jo slet ikke derfor vi får en at til.
Er det bare en dum indbildning jeg har fået ind i hovedet på mig selv ?
Ved selvfølgelig godt at den gamle skal have meget opmærksomhed i starten, når den nye kommer.
Men er der nogen der kan hjælpe med at få den dumme tanke ud af hovedet på mig, der har erfaring med det ? Så jeg ikke føler jeg svigter min gamle kat?
HJÆLP smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny kat ?
  • #1   10. apr 2011 Har du også ført killing/killinger sammen fra forskellige kul ?

• #2   10. apr 2011 En kat kan ikke føle at den "ikke er god nok" - men den kan føle at den ny kat trænger sig ind på den territorium og det kan gøre at den vil hvæse af den nye kat. Dog vil jeg mene at når din nuværende kat er så ung, så vil den nok ikke se den nye killing som en trussel. Bare hav lidt tålmodighed og lad være med at blande dig for meget, så skal de nok finde ud af det sammen smiley

• #3   10. apr 2011 Yep!
    Elvis bliver 2 år i maj, og han flyttede ind som 16 uger gammel til en kat på 8 år - uden problemer. Freddie er fra august sidste år og jeg fik ham fordi at Mads pludselig døde og jeg syntes at det var synd for Elvis at han skulle være single, Han tog imod en lille killing med stor glæde! Idag er de uadskillige! Elvis var single i 1 måned og opførte sig som en "gammel kat", nu er han killing igen - men Freddie véd godt hvem der har det sidste ord!

• #4   10. apr 2011 Okay, super.
    Jeg får bare allerede skyldfølelse eller hvad man kan sige. Men samtidig glæder jeg min til at få den nye kat. Det er mega irriterende og have så blandede følelser smiley ihhhh...
    Men det ændre sig vel når jeg engang får den nye kat, og de er blevet venner?

• #5   10. apr 2011 MArianne P: Okay det er jeg glad for at hører. Det gør mig mere rolig smiley

• #6   10. apr 2011 Enig med Camilla - bland dig ikke for meget, den nye skal vide hvem der bestemmer, så der bliver en lille magtkamp - men selvfølgelig skal de ikke såre hinande og det skal også aftage - men det kan tage mere end 14 dage, så er du advaret:-)

• #7   10. apr 2011 Tak for advarslen smiley
    Jeg har også læst at man skal lege meget og være ved den gamle kat i starten, men samtidig heller ikke glemme den nye. Men sådan at den gamle kat føler den stadig bedstemmer og ikke er tilsidesat ?

• #8   10. apr 2011 Nu kommer det hele jo an på temperament. Men jeg har altid gjort det, at de er blevet introduceret for hinanden da jeg kom hjem med transportburet og så kunne de lige sidde der få minutter og kigge lidt på hinanden imens at den gamle er blevet aet og rost til op over skyerne. Så er døren blevet åbnet og Elvis kunne slet ikke finde ud af hvad han skulle gøre ved den lille, for den gik bramfri hen til ham og Elvis bleev nærmest forskrækket over det lille dyr som vist hverken var en fugl, rotte eller noget andet "spiseligt". INGEN har fået lov til at sove sammen de første nætter inden jeg har været helt sikker på at den gamle ikke gjorde den nye noget, mn jeg kan fortælle, at "gamle Mads" tog imod 3 nye på samme måde, og det er aldrig gået galt. Mickey som heller ikke lever mere, reagerede på samme måde overfor en lille killing som jeg for 11 år siden flaskede op, han var nærmest "onkel-agtig" og noget jeg husker meeeget tydeligt, var engang hvor han lå i en stak vasketøj og passede på den lille. Glæd deig, det bliver enormt hyggeligt, men også lidt krævende!

• #10   10. apr 2011 Marianne P: Tak for rådet smiley

Therese: Okay det vil jeg gøre når den lille nye kat kommer smiley
    Og ja hun bliver rost og nusset SÅ meget (og forkælet).
    Tak for rådende .

• #11   11. apr 2011 Sophia smiley jeg tror nærmere hun vil takke dig ( når de har vænnet sig til hinanden ) for at have givet hende en legekammerat og en følgesvend som hun kan dele tiden med osse når du ikke er der smiley

held og lykke med det

• #12   11. apr 2011 Thomas og Mariene C: Det er jeg glad for at du siger, er meget mere rolig nu smiley TAK
    Er så glad for jeres gode råd og søde kommentarer nu jeg meget mere rolig og er så glad for mit valg om at få en kat til smiley Har også været og se den lille nye, hun er SÅ sød, men nu der bare lang tid til den 30. maj smiley

Kommentér på:
Ny kat ?

Annonce