5.587 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Kat slået hovedet.. Hjælp.. Kat slået hovedet.. Hjælp..

Hej KG..

Jeg håber i kan hjælpe mig...

Min kat kommer løbende med fuld fart og er på vej op i sit kradsetræ, men banker lige ind i en af de der stolper der er.. Hun går lidt rundt om sig selv og prøver at løfte den ene pote op til hovedet, men kan ikke.. Jeg tager hende og mærker hende på hele kroppen hun gør ikke tegn til at der er noget der gør ondt, men da jeg tager hende op virker hun forviret og meget forsigtig...

Hun har drukket vand.. og spist lidt...

Hvad skal jeg være opmærksom på..???

Skal jeg ringe til dyrlægen...???

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.
  • Herregårdssten 45 m2 2.700 kr.
  • Samle ikea pax 2.500 kr.
  • Hjælp til at flytte jord 2.000 kr.
  • Skifte batteri på citroen c4 grand picasso 1.650 kr.
  • Møbelsamling 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kat slået hovedet.. Hjælp..
  • #1   10. apr 2011 Av da! Hvis hun fortsat virker forvirret og ikke kan få det ene ben op til hovedet, sååå ville jeg nok lige slå på tråden tll vet.
    Det kan da godt være at de tager gebyr for en tlf. konsultation, men det må da være begrænset hvad det kan koste og hvis der virkeligt er noget galt, så skal den jo også hjælpes!

• #2   10. apr 2011 Det er ikke fordi jeg ikke vil tage til dyrlægen.. Hun slog sig kl 15.45... Og lige nu ligger hun og sover i vinduet...

• #3   10. apr 2011 Det har jeg nu heller ikke indtryk af at du ikke vil - sorry hvis jeg har givet udtryk for andet.
    Nå, men jeg troede at det var sket lige for lidt siden, reagerer hun normalt nu? Hvis den er syg, så er de tit apatiske - altså trækker sig og ligger bare og vil helst ikke snakke. Så skal alarmklokken ringe!
    Men hun har jo spist og tilsyneladende ikke kastet op eller noget....
    Prøv lige at tage en test og se om hun bare dovner!

• #4   10. apr 2011 Nej hun har ikke kastet op... Og jeg prøver lige om hun vil snakke... smiley

• #5   10. apr 2011 Jeg oplevede noget lignende for en måneds tid siden med vores lille Tulle. Der er et par trappetrin ned til vores stue, hvor hun var på vej op af i fuld firspring, men fik vist ikke lige sat af, så hun hamrede lige ind i trappen.
    Jeg blev enormt bekymret, hun nøs, blødte fra næsen, havde fået en skramme på næsen, kunne ikke åbne det ene øje og trak hovedet bagover.. Hun trak sig med det samme væk fra os, selvom vi tog kontakt til hende.. Hvis jeg endelig kunne komme til hende, klagede hun sig ikke på nogen måde - trak sig bare væk!
    Vi har en rigtig god dyrlæge, så hende ringede jeg til med det samme (det skete en hverdags aften kl. 22 eller sådan noget) - hun spurgte ind til en masse forskellige ting, men rådede os til lige at se tiden an en halv times tid. Det gjorde vi så og i løbet af den tid "klarede" hun ligesom op - hun spiste og drak lidt, begyndte at vaske sig og tog kontakt til os igen..
    Efter råd og vejledning af dyrlægen (som jeg ringede til igen efter den halve time) tog vi dog alligevel ind til hende dagen efter - Tulle blev undersøgt og fik taget røntgen - der var heldigvis ingenting at spore og hun blev var helt normal igen bagefter.. Dog NOGET mere forsigtig - det kan jo være lidt svært når man er en glad 8 mdr ung-mis smiley

• #6   10. apr 2011 Det er jo helt normalt de reagere med lidt forvirring når de slår hovedet , Asti fik også et ordenligt slag i leg da den ville hoppe op med musen , hamrede den hovedet lige op i mit marmor bord , hun fik total blackout og sad og kiggede ud i luften , men det tog ca. ½ time så var hun frisk igen smiley
    Men når vi sammen ligner med os , er det jo helt normalt. Jeg fik sidste sommer en mag-lite (sådan en lommelygte) lige i knolden , dér gik jeg sort , og havde tilfældigt kigget på klokken , og jeg havde været væk i 10 min. Da jeg vågnede lå Asti trofast ved mit hovede .
    Så umiddelbart vil jeg ikke tror der er sket det helt vildt alvorlige , der er jo en kraftig hjerneskal til beskyttelse smiley men hvis hun er groggy i morgen vil jeg nok smutte til dr. dyr smiley

• #7   11. apr 2011 Ja, kraniet kan holde til meget (fortalte min gamle dyrlæge, da min gamle kat havde lavet samme nummer og tørnet ind i et skab). En sisal-omviklet stolpe er jo ikke hverken specielt hård eller kantet, men hun kan måske godt have forstrukket noget i nakken.... Håber hun er helt ok igen.

OT sorry, men altså, Pulleh **Jeg fik sidste sommer en mag-lite (sådan en lommelygte) lige i knolden , dér gik jeg sort**
    Ej, også det, jeg troede ellers at vi havde hørt om alle dine uheld fra 2010 smiley
    Marmor er sgi hårdt, så godt at Asti slap med et black out.

• #8   11. apr 2011 Thihhi TInka smiley Snydt ! Det jeg satme nas og havde en kæmpe bule og en lille rift .
    Ja Asti var heldig smiley men hun må ha ramt 'rigtig' da hun hoppede op , hun var i hvertfald frisk på ingen tid smiley

Kommentér på:
Kat slået hovedet.. Hjælp..

Annonce