{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.119 visninger | Oprettet:

Hjælp - måske kommet til skade {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

synes her til aften at vores kat virker lidt ved siden af sig selv.. Jeg prøver at mærke hende overalt og synes at hendes mave virker lidt hårdere end normalt - hun har tidligere haft problemer med sin mave og får nu special foder for at holde den på rette kurs, selvom hun indimellem kan blive lidt forstoppet. Jeg prøvede at røre ved hendes hale, fordi jeg synes den "sad underligt" - som om den sad lidt ud fra kroppen og fald lidt slapt ned.. Har set hende løfte den ganske lidt, men er usikker på om hun kan løfte den helt. Da jeg mærkede på selve halen var der intet, men da jeg nåede haleroden vente hun lige 180 grader og hvæsede og løb ind under en seng.. Hun er normalt en sød, om end lidt genert kat, der aldrig hvæser, men bare går, hvis der er noget der ikke passer hende.. Jeg er derfor meget bekymret for hvad der er galt. Lige nu er jeg ikke rigtigt i tvivl om at noget er galt, men hvad og hvor alvorligt det er, kan jeg simpelthen ikke finde ud af.. Hun lader ikke til at være sig selv og jeg må indrømme at jeg har en dårlig feeling omkring det. Resten af min familie lader ikke til at tage det så alvorligt, så vil gerne høre jer om råd. Tidligt i morges vågnede jeg ved at en fremmed kat og vores kat var oppe at slås på mit værelse (som ligger på 1. sal og kattelemmen er i kælderen). Jeg har ikke været hjemme meget af dagen, men tænker at hun måske kan være kommet tilskade der..

Hvad nu - hvad er mine muligheder? Jeg kan godt komme til hende, men kan ikke rigtigt undersøge hendes hale..

//Natasja

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp - måske kommet til skade
  • #1   17. apr 2011 Hvis man er bange for ens dyr er syg eller kommet til skade, så tager man selvfølgelig til dyrlæge med den.

• #3   17. apr 2011 Har heldigvis overtalt min mor til at vi tager hende til dyrlægen! Vi prøvede at holde hende for at undersøge nærmere og der var umiddelbart intet at se, men hun reagerede hvis vi rørte hende. Vi tager til dyrlægen - vores søde naboer kører..

• #4   17. apr 2011 Det lyder godt smiley

Husk at tage den store pung med, søndag aften er desværre noget af det dyreste smiley

• #5   17. apr 2011 Ja 1240 for aftenkonsultation.. I må krydse arme og ben for at det bare er pyldr..

• #7   17. apr 2011 Håber ikke det er alvorligt smiley

• #9   17. apr 2011 Så er vi hjemme (med katten!) igen. Hun var ganske rigtigt meget øm, men havde umiddelbart ikke nogle synlige skrammer. Hun har fået smertestillende + antibiotika for at hindre bylddannelse. Hendes blære var også forstørret, og det kunne let være tegn på at det har gjort ondt, når hun har prøvet at sætte sig for at tisse. Heldigvis intet meget alvorligt, selvom vi selvfølgelig skal være obs på om der evt. går infektion i alligevel.. Hun er ikke en haj til hverken transportkasser, køreture eller dyrlæger, men viser sig alligevel altid fra sin modigste side når det gælder. Hun var så bange i venteværelset - hun hyperventilerede meget og havde munden helt åben.. Hun faldt heldigvis relativt hurtigt ned, da dyrlægen fik hende i hænderne, selvom det ikke er det fedeste at blive holdt i halen, når det nu gør ondt.. Hun fandt sig også pænt i kanylerne.. Vi blev enige med dyrlægen om at få en chip i katten, som passer til kattelemmen, så kun hun kan komme i huset.. Det er også synd at blive generet af uvenlige katte i eget hjem.

Generelt er jeg meget pyldret med mine dyr, men tit er min omverden jo uenig og ofte er jeg jo også pyldret uden grund.. Men altså.. De er jo dyr og de kan ikke sige hvor det gør ondt, hvis det gør ondt, så man må jo hellere følge sine fornemmelser, selvom den så står på havregrød 14 dage frem, når regningen når ind ad døren - dyr kan jo som bekendt ikke være syge i hverdagene i dagtimerne :0)

Felis - Nå stakkels mis.. Det er da godt nok også en sjældenhed at tænderne ligefrem knækker, er det ikke?? Det siger i hvert fald noget om at der med sikkerhed er blevet tygget til.

Er rigtig glad for jeres råd, og er super glad for at jeg fik presset på at vi kom afsted i aften.. Så er lille mis hjemme igen forhåbentligt uden de store traumer, selvom det godt nok er noget stressende for hende..

God nat
    //Natasja

• #10   18. apr 2011 Dejligt at det ikke var mere alvorligt smiley

• #11   18. apr 2011 Åh stakkels mis da. Forhåbentlig har hun det bedre nu.
    (Hold også øje med, om hun går normalt på bakken).

• #12   18. apr 2011 Hun er desværre udekat, men virker rigtig "fornuftig" her til morgen. Hendes mave virker ikke hård mere, så det lover godt :0) Hun virker også ret frisk - hun har i hvert fald fundet en hårelastik at jage :-))

• #13   18. apr 2011 Godt I kom afsted med hende, så I fik ro i sindet og katten behandlet, fordi der har jo været et eller andet galt, når hun havde ondt smiley Ønsker hende god bedring smiley

• #15   18. apr 2011 Dejligt at høre hun er mere frisk nu smiley Forsat god bedring med hende.

Kommentér på:
Hjælp - måske kommet til skade

Annonce