Hjælp - måske kommet til skade {{forumTopicSubject}}
Hej alle,
synes her til aften at vores kat virker lidt ved siden af sig selv.. Jeg prøver at mærke hende overalt og synes at hendes mave virker lidt hårdere end normalt - hun har tidligere haft problemer med sin mave og får nu special foder for at holde den på rette kurs, selvom hun indimellem kan blive lidt forstoppet. Jeg prøvede at røre ved hendes hale, fordi jeg synes den "sad underligt" - som om den sad lidt ud fra kroppen og fald lidt slapt ned.. Har set hende løfte den ganske lidt, men er usikker på om hun kan løfte den helt. Da jeg mærkede på selve halen var der intet, men da jeg nåede haleroden vente hun lige 180 grader og hvæsede og løb ind under en seng.. Hun er normalt en sød, om end lidt genert kat, der aldrig hvæser, men bare går, hvis der er noget der ikke passer hende.. Jeg er derfor meget bekymret for hvad der er galt. Lige nu er jeg ikke rigtigt i tvivl om at noget er galt, men hvad og hvor alvorligt det er, kan jeg simpelthen ikke finde ud af.. Hun lader ikke til at være sig selv og jeg må indrømme at jeg har en dårlig feeling omkring det. Resten af min familie lader ikke til at tage det så alvorligt, så vil gerne høre jer om råd. Tidligt i morges vågnede jeg ved at en fremmed kat og vores kat var oppe at slås på mit værelse (som ligger på 1. sal og kattelemmen er i kælderen). Jeg har ikke været hjemme meget af dagen, men tænker at hun måske kan være kommet tilskade der..
Hvad nu - hvad er mine muligheder? Jeg kan godt komme til hende, men kan ikke rigtigt undersøge hendes hale..
//Natasja
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
nov 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 35 Svar: 172
maj 2007
Husk at tage den store pung med, søndag aften er desværre noget af det dyreste
nov 2008
nov 2009
Følger: 55 Følgere: 55 Katte: 24 Emner: 58 Svar: 1.704
nov 2008
Generelt er jeg meget pyldret med mine dyr, men tit er min omverden jo uenig og ofte er jeg jo også pyldret uden grund.. Men altså.. De er jo dyr og de kan ikke sige hvor det gør ondt, hvis det gør ondt, så man må jo hellere følge sine fornemmelser, selvom den så står på havregrød 14 dage frem, når regningen når ind ad døren - dyr kan jo som bekendt ikke være syge i hverdagene i dagtimerne :0)
Felis - Nå stakkels mis.. Det er da godt nok også en sjældenhed at tænderne ligefrem knækker, er det ikke?? Det siger i hvert fald noget om at der med sikkerhed er blevet tygget til.
Er rigtig glad for jeres råd, og er super glad for at jeg fik presset på at vi kom afsted i aften.. Så er lille mis hjemme igen forhåbentligt uden de store traumer, selvom det godt nok er noget stressende for hende..
God nat
//Natasja
maj 2007
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
(Hold også øje med, om hun går normalt på bakken).
nov 2008
nov 2009
Følger: 55 Følgere: 55 Katte: 24 Emner: 58 Svar: 1.704
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Hjælp - måske kommet til skade