{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.162 visninger | Oprettet:

HJÆLP! Måske brækket hale {{forumTopicSubject}}

Min kat er lige kommet hjem, og jeg så at halen hang underligt. Hun lagde sig på en seng og sagde ikke noget til at blive kælet, men da jeg rørte ved hendes hale, mijavede hun og blev meget bange, og har nu gemt sig... Jeg mærkede noget der ligesom 'stak ud', svært at vurdere hvad....
Nu er jeg meget bekymret for om hendes hale er brækket.. Hvis den er brækket, kan dyrlæge vel dårligt vente til i morgen...
Min kat er utroligt angst for alene et transportbur. Da hun skulle have vacc. og steriliseres måtte hun på dobbelt bedøvelse, for overhovedet at falde til ro, og hun var bange i flere dage efterfølgende. Men hvis et dyrlægebesøg er nødvendigt, så er det selvfølgelig nødvendigt - ville i kontakte vagtdyrlæge?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP! Måske brækket hale
  • #1   1. maj 2010 Ja jeg ville kontakte dyrlægen med det samme!!

  • #2   1. maj 2010 I så fald at den er brækket, så må du jo hellere afsted med det samme. Uanset hvad slipper hun jo ikke for oplevelsen - og så kan du jo lige så godt spare hende for smerterne ved at få det overstået.
    Men ja, du må hellere lige finde hende og få tjekket grundigt efter!


  • #3   1. maj 2010 Vi har indtil videre sørget for at hun ikke kan komme ud og sat bakken frem til hende... Hun virker OK, kan kæle hende, men virker ikke tryg..

    Hvordan skal jeg selv vurdere om den er brækket?


  • #4   1. maj 2010 Som de andre siger: Undersøg hende og så til dyrlægen, pøjpøj herfra..

  • #5   1. maj 2010 Jeg er sikker på, at du vil ikke være i tvivl om, hvis den er brækket, hvis du mærker hele vejen ned igennem halen.

  • #6   1. maj 2010 Hvis der er et bid kan du jo se det straks..

  • #7   1. maj 2010 Denne mobile dyrlæge - kommer de ud til ens hjem eller hvordan fungerer det?

  • #8   1. maj 2010 er det denne? http://www.mobildyrlaege.dk/

    Der står lørdag/søndag: lukket....


  • #9   1. maj 2010 Ring til dyrlægevagten de kan da hjælpe dig...

  • #10   2. maj 2010 min kom ind i går osse med en dinglene hale men i dag flagerden rundt som den plejer men han var osse lidt ØM men der var intet at finde hverken sår eller noget kunne heller ikke mærke nogen form for brud og han var ikke utilfreds med man rørte halen............ men fang hende og hvis i ikke må røre halen unden hunpiver så afsted til dr dyr

  • #11   2. maj 2010 Skriv gerne med en opdatering! ;O) Håber det bedste for din Kat..

  • #12   2. maj 2010 Det er i hvert fald MEGET VIGTIGT, at du ser, om katten kommer af med urin og afføring, for den nerve, der styrer disse funktioner, løber i halen.
    Er den samtidig beskadiget, kan katten dø af sprængt blære og forstoppelse.


  • #13   2. maj 2010 Min mor var desværre ikke meget for et dyrlægebesøg i går aftes/nat
    :0(
    Er desværre kun 16 selv, og har ikke indkomst til at betale en dyrlægeregning..... smiley

    Hun virker stadig som om hun har meget ondt i sin hale og reagerede på samme måde i dag.
    Halen hænger stadig forkert.
    Prøver mit bedste for at få hende overtalt til at vi tager hende med til dyrlæge!


  • #14   2. maj 2010 Hej Natasja.
    Håber du bliver online om lidt - igen!
    Prøv at få din mor til at køre dig og mis indtil landbohøjskolen (ligger på fredriksberg/ københavn) , de er billigere end Alle de andrer steder (osse med søndags priser) + de har adgang til expert hjælp indenfor stort set alt vedrørende dyr!
    Held og lykke :-))
    Ser frem til at høre nærmere!
    Mvh Monique


  • #15   2. maj 2010 Min Sofus fik halen rykket af led, og dyrlægen sagde at dette var ekstremt pinefuldt hvorfor det var VIGTIGT med smertestillende.....
    Hvis halen er brækket kan jeg kun gætte på hvor ondt DET må gøre ..:-(
    Få fortalt din mor at missen SKAL til dyrlægen, godt du i det mindste er 16, kan huske noget om at man i den alder er ret god til at få sin vilje :-))
    God bedring med missen....


  • #17   2. maj 2010 gi dog din mor et spark smiley hun skal da ikke lade katten lide , var hun min havde hun fået et i r*ven *Gg* jeg håber at i er kommet afsted .

  • #18   2. maj 2010 Åh det kan hun ikke være bekendt!! Håber du har fået hende overtalt *Pøjpøj Skriv gerne med en opdatering hvåber det bedste for katten..Stakkels kat og dig *ss*

  • #19   2. maj 2010 En lille update:
    Min mor blev - efter massive diskussioner - overtalt til at tage katten på dyrehospitalet her til morgen. Dyrlægen var super cool og fik givet hende beroligende hurtigt. Hun blev bedøvet og dyrlægen kunne så konstatere at halen IKKE var brækket, men at der var et slemt bidsår, med infektion. Hun er nu på smertestillende og antibiotika.
    Halen er blevet syet sammen og der er kommet en 'dims' på, som skal lette rengøringen (2 gange dagligt m. klorhexidin)
    Hun har forbinding på poten pga. indsprøjtning (begdøvelsen) og så har hun fået en krave. Hun er lidt 'vild' og ude af den pga. kraven, som hun er lidt desperat over ikke at kunne få af. Hun løber lidt rundt, og kan jo ikke bedømme noget som helst, fordi kraven er i vejen, så den har hun allerede lavet en flænge i (del-løsning med gaffatape - jeg må hente en ny til hende hos dyrlægen i morgen). Bedøvelsen sidder stadig ved, så hun er stadig døsig. Lægger sig lidt rundt omkring, men prøver ikke rigtigt at sove - pupillerne er helt udvidet, som ved tusmørke..
    Har kælet meget med hende og hun har fået lidt kogt fisk med lidt væde til, for at hun ikke dehydreres...

    Har så ondt af hende.. Hun ligner én der ville græde, hvis hun kunne :0(

    Men hun er trods alt blevet behandlet og skulle være så god igen at stingene kan fjernes torsdag el fredag...

    Tager en fridag i morgen, så jeg kan holde øje med at hun ikke gør skade på sig selv - både pga. hvis hun har ondt, men måske også fordi hun sædvaneligvis er udekat...

    Tusind tak for jeres mange råd!
    Natasja


  • #20   2. maj 2010 Super godt i kom afsted.. God bedring til den stakkels mis smiley

  • #22   2. maj 2010 Ja, jeg har det også sådan at når man anskaffer sig et dyr, så må man give det alt den dyrlægebehandling det skal have, uanset om man så skal leve af havregrød for en periode :0) Jeg har bestemt den holdning at man skal holde sine dyr uden for smerte, så godt som man nu kan og havde det været mine egne penge, havde jeg fået hende behandlet i nat...

    Det viser sig sjovt nok også altid at pengene er givet godt ud.. Katten kunne med fordel være behandlet i nat, da infektionen jo har nået at forværre sig.
    Har oplevet det samme med min hest, som også var syg, sandsynligvis med noget skade i benene - fik dyrlægen ud og det viste sig at hesten havde så høj feber at den var hævet i benene.
    Så man kan sgu ikke bare selv konkludere noget som helst, hvis man ikke er uddannet - og ser man nogle som helst symptomer, så er det bare afsted til dr. dyr :0)



  • #24   2. maj 2010 Aww, bliver helt glad af at høre det :0) Hun er også en dejlig kat, med en god opmærksomhed på sine ejeres ve og vel - selvom hun jo altså er sin egen herre og til tider betragter os lidt som personale.. Men altså - man elsker dem jo alligevel ikke? :0)

  • #25   2. maj 2010 Klap dig selv på skulderen smiley
    Hvor var det godt du fik hende afsted .....


  • #26   2. maj 2010 Ja, det er jeg godt nok også glad for.. De katteinfektioner er jo ikke til at spøge med - hun kunne jo være død af blodforgiftning...

  • #27   2. maj 2010 Hvor var det godt, I kom til dyrlægen - puhha!
    MEN spørg dyrægen, om han ikke har en blød krave i stedet for den hårde af plastik. Flere dyrlæger har den efterhånden.

    Ellers er der måske nogen herinde, der ved, hvor den fås?

    Og så ville jeg kun give hende krave på, når hun er alene.
    Jeg havde i sin tid en kat, der var kommet til skade som jeres.
    Hun var også i samme behandling, men havde på intet tidspunkt krave på, og det var der ingen problemer med.

    Store pupiller er et typisk tegn på angst (og smerte).

    Held og lykke!


  • #28   2. maj 2010 Hvor var det godt og høre :O) Dejligt halen ikke var brækket!! Og det kun var bidesår.. Og dejligt og høre du er så fornuftigt og god ved dyr.. Super godt og pøjpøj og god bedring med missen... Kh lala

  • #29   2. maj 2010 *Mega* - En blød krave? Er den så stiv nok i det, til at sørge for at hun ikke 'piller'?
    Hvis hun nu havde den af, mens vi var der, så ville jeg bare være så nervøs for at hun skulle få pillet i et uopmærksomt øjeblik...
    Ville jo være super hvis man kunne finde en i et anderledes materiale, for tidligere i dag kejlede hun lidt rundt og kraven forhindrer hende jo i mange ting, når den er så stiv i det....

    Hun er heldigvis faldet meget til ro, og ligget på mit lår og sovet og spundet de sidste par timer - det er jeg jo ikke helt vant til, da hun normalt er lidt egenrådig , så det jo bare rart at hun tør finde lidt omsorg hos mig :0) Hun virker stadig lidt små-skæv, så når hun ikke har sine øjne lukkede, pga. kæl, så stirrer hun noget fraværende ud i luften... Men det værste burde vel være gået i sig selv til i morgen, ikke?


  • #30   2. maj 2010 god bedring

  • #31   3. maj 2010 Hvordan går det idag! ;O))

  • #32   3. maj 2010 Godt gået!
    Jeg kender desværre alt til sådan nogle forældre.
    Håber den lille mis hurtigt bliver frisk smiley
    Det havde jo også kostet det samme om det havde været aften/nat eller søndag.


  • #33   6. maj 2010 Var nede hos dyrlægen og hente en blød krave til hende. Det fungerede dog slet ikke - hun trådte i den og kunne i øvrigt nå sin hale... Så nu har hun fået en slags badering på.. Eller dvs. den første badering fik hun smadret, men den hun har på nu har trods alt holdt :0) Den fungerer rigtigt godt.. Den er jo blød, så hun får ikke 'et stød' hvis hun går ind i noget.. Hun har også lært at kompensere lidt for 'sit handicap' så hun kan godt springe op på bordet eller sofaen. Kraven klær lidt, så hun er også glad for at vi lige kan springe til og klø hende, når nu vi er hjemme. Hun har en anelse forstoppele (sikkert pga. manglende motion), så dyrlægen anbefalede at hun fik lidt mælk, for at få lidt gang i hende.. Hun er lidt ked af ikke at måtte komme ud, så hun mijaver lidt og er lidt trist.. Men lidt kærlighed og nus hjælper på det :0)
    Rensningen af halen har hun taget rigtigt pænt - hun har været meget tapper.. Hun tager det rigtigt pænt, hvis jeg holder hende i mine arme, og der så er en anden der renser. Man kan bare mærke på hende at det gør rigtigt ondt, og hun mijaver også af smerte, men der skal meget til at hun 'får nok'.. Tror hun ved vi hjælper :0)

    Hun får fjernet stingene i morgen!


  • #34   6. maj 2010 Hej N.
    Godt gået at du holdt fast i et dyrlæge besøg, viser sig jo osse nu at det Ikke var dig og mis, der var nogle pjevse :-)))
    Dejligt at du gider at opdatere hvordan det går, vi er jo sikkert nogle stykker der følger med i helbredelsen!
    Forsat hygge og god sygepleje til jer.
    Monique


  • #35   8. maj 2010 Tak, tak :0)

    Nu må hun komme ud her senere i dag - dyrlægen sagde at man lige skulle være helt sikker på at bedøvelsen er ude af kroppen.. Det var min mor der tog hende til dyrlægen i går, og hun sagde at missen har kastet meget op pga. bedøvelsen. Dyrlægen sagde det kunne give hende lidt kvalme, men sidst var der intet.. Bruger dyrlægerne forskellige bedøvelsesmidler?


Kommentér på:
HJÆLP! Måske brækket hale

Annonce