{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.080 visninger | Oprettet:

kan ny kat trøste for tabet af pona?? {{forumTopicSubject}}

mistede uventet den ene af mine 2 indekatte for en uge siden og både jeg og den tilbageblevne kat sørger. har nu en udekat der stort set bor hos naboen og min indekat sheba som er mor til min afdøde kat pona.
sheba "overfalder" oskar i overstrømmende glæde når han endelig stikker hovedet idenfor, men han knurrer bare ad hende og går igen. han har aldrig gidet lege, hvilket har været ligegyldigt da pona og sheba legede fint. derfor er sheba ret ensom. min bekymring går på om hun overhovedet vil acceptere en ny kat hvis jeg vælger at anskaffe én.
pona var trods alt hendes egen killing. sheba er rigtig tortie og har dermed en del temperament og finder sig normalt ikke i hvad som helst. hun har virkelig sit eget hoved. kan derfor ikke forudse hvordan hun vil reagere.

hvad siger i???? tror i hun vil få glæde af en ny indekat, eller vil hun hellere vænne sig til at være selv og nøjes med besøg af den asociale udekat ind imellem?? hun er 5 år og steriliseret for 3 år siden.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kan ny kat trøste for tabet af pona??
  • #1   28. apr 2011 Man kan ikke være 100% sikker, men jeg synes det lyder som om hun godt kunne have brug for en ny legekammerat. Lad være med at tage den første og bedste, men udvælg nøje en der passer temperamentsmæssig med Sheba. Det bedste resultat vil du opnå hvis begge katte er neutraliserede.

  • #2   28. apr 2011 ja glemte lige at spørge mht temperament og køn?

    pona og sheba var begge hunner men vidt forskellige af temperament men gik fint i spænd. har ellers hørt at 2 hunkatte let kan finde på at toppes, men er tilbøjelig til at søge efter en hunkat, hvis jeg endeligt beslutter mig for at finde én. skal den nye kat ligne pona eller sheba af temperament???


  • #3   28. apr 2011 mht racer flirter jeg med tanken om norsk skovkat, hellig birma eller balineser. gerne med blå maske eller grundfarve da jeg bare har et eller andet med den farve.
    ved ikke helt hvad der passer mht temperamentet. måske er det godt for sheba med én med roligt temperament til at opveje hendes eget, imens jeg selv drømmer lidt om en kat hvor der er gang i gaden ligesom med pona.


  • #5   28. apr 2011 AH: tror du er inde på noget. pona var spilopmageren i deres indbyrdes forhold, så er nok det hun mangler, og en hankastrat vil ikke tage sig af shebas primadonna-nykker. spørgsmålet er bare hvor man finder en AKTIV kastreret han. hvis jeg beslutter mig for en ny kat skal det være en killing, så jeg kan vække lidt at hendes gamle moder-instink og derigennem forhåbentligt få hende til at acceptere den nye.

    åh- hvis bare jeg kunne spørge hende om hun overhovedet ønsker en erstatning, eller bare vil vænne sig til sit eget selskab.


  • #7   28. apr 2011 Jeg kan sige så meget at jeg har 2 gamle kastrater, på henholdsvis 10 og 14 år, især ham på 10 er stadig "killing" og der er krudt i måsen på ham hele dagen.
    Jeg forstår godt dit argument med en killing, men du skal ikke satse på at Sheba's "moderinstinkt" vækkes af en ny uanset alder. Hvis jeg var dig ville jeg ikke vælge en helt lille killing, da den kan få svært ved at markerer sig overfor en bestemmende hunkat. Om du vælger en han eller hunkat er for så vidt lige meget, bare den er neutraliseret.


Kommentér på:
kan ny kat trøste for tabet af pona??

Annonce