{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.730 visninger | Oprettet:

Killing med tynd mave {{forumTopicSubject}}

Jeg har en killing som er 9 uger gammel idag.
Hun har spist killinge våd+tørfoder siden hun var 4 uger gammel, og morkatten er begyndt at få voksenfoder, og det spiser killingen af engang i mellem.
Killingen får whiskas killinge vådfoder + lidt tørfoder, men hun får også perfect fit junior tørfoder.
Morkatten spiser noget billigt vådfoder fra superbest.
Killingen har haft tynd mave i nogle dage nu.

Killingen har sovet mere end hun plejer her i eftermiddag, men morkatten har også sovet mere end normalt.

Er der nogle der ved hvad det kan skyldes, og hvad kan man gøre ved det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Killing med tynd mave
  • #1   3. maj 2011 Du skulle måske lige tjekke om lille killing har feber ? Har hun det, skal du til dyrlægen og hun skal have meget vædske hvis hun har diarré. 50ml i døgnet pr. kg kat. Dvs, at vejer killingen 1 kg, skal hun under normale omstændigheder have 50 ml i døgnet, men når hun har diarré, skal hun have mere.
    Hvilken tørfoder giver du killingen. Forhåbentlig ikke Whiskas ? Hun skal have tørfoder til killinger af en ordentlig kvalitet og det er Whiskas altså ikke. Og alt nyt mad hun bliver præsenteret for, skal hun have meget lidt af første gang hun får noget nyt ellers kan det slå maven fuldstændig i stykker. Dvs. at har hun uhæmmet fået lov til at spise af noget billigt vådfoder fra Super Best, som mormis får kan det have slået maven i stykker, når den ikke er vant til dette produkt. Man skal være varsom med sådan en lille killings mave smiley


  • #2   3. maj 2011 Mon ikke det er på tide med en ormekur til killingen ?

  • #3   3. maj 2011 Tak for svarene.
    Men angående det med at hun var træt, så har hun været som hun plejer her til aften smiley Det er dejligt at hun løber rundt i hele huset igen smiley Hehe.

    Hun har ikke fået særlig meget af mormissens mad smiley
    Og jeg synes hun drikker meget smiley

    Kan hun godt få orm selvom hun ikke er ude?
    Og kan killingen godt bare klare sig med tørfoder og vand, eller er det en god idé også at give hende vådfoder?


  • #4   3. maj 2011 ja hun kan godt få orm alligevel så start med at få fat i en ormekur smiley

    ikke for at dunke dig i hovedet eller noget, men jeg vil anbefale dig at give både mormis og killing noget bedre mad... royal canin har noget rigtig godt tørkost til killinger og det fåes osse i vådkost..... ved at give kvalitets foder fra start sikrer du en sundere fremtid for killingen og mormis.... og vil lige sige at mormis ville have godt af at få noget killinge foder i en periode smiley

    held og lykke med dem


  • #5   3. maj 2011 Dyrlæger anbefaler, at alle killinger og hvalpe skal have ormekur, så ring du til en dyrlæge og få en recept på det eller hent det ved dyrlægen. Killinger skal have det mindst 2 gange smiley

    Og så, som en anden siger længere oppe, så få fat i noget meget bedre mad til en killing.... Pøj Pøj med det hele smiley


  • #6   4. maj 2011 er Perfect fit tørfodder til killinger bedre end Whiskas?

  • #7   4. maj 2011 Jeg kender ikke dette mærke, men fåes det i en killinge-version ? Jeg vil anbefale Royal Canin babycat til kilinger mellem 0 og 4 mdr. Det bruger jeg selv og det er rigtig godt smiley

  • #8   4. maj 2011 det er i killinge version, ja (:

  • #9   4. maj 2011 Vi har brugt Perfect fit killinge foder, og det var helt fint - Tulle var helt vild med det smiley Kun god erfaring herfra. Vi gik dog over til RC, da vi ikke syntes Perfect fit havde en variant, der var god til steriliseret missepige smiley

Kommentér på:
Killing med tynd mave

Annonce