{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Middel mod øremider
  • #1   4. maj 2011 Et par ml Frontline vet Pro spray direkte i øret virker også smiley

  • #6   4. maj 2011 Synes godt nok nogle nærmest overfalder folk herinde i de her debatforums. Måske bare min fortolkning.......??????
    Der er mange forskellige måder at holde kat på...
    Jeg har før haft en kat med øremider, og fik også af vide, at en lille smule frontline var fint. Det fik den, og det hjalp med det samme.


  • #7   4. maj 2011 Ved godt at man kan få knæk i nakke mod øremider, men det er til en genudsætningskat, som man ikke kan komme i nærheden af, så det skal helst være noget man kan putte i foderet.
    Jeg holder ham loppefri med piller mod lopper.


  • #8   4. maj 2011 Vi har en enkelt gang her i huset haft øremider og jeg fik igennem dyrlægen noget der hedder Stronghold (på recept), som skulle gives i nakken 2 gange med 14 dages mellemrum og det virker smiley

    Har i en tidligere tråd læst, at Stronghold og Advocate, skulle være det samme smiley

    Jeg ville heller ikke bruge Frontline i ørerne på mine katte smiley


  • #9   4. maj 2011 advocat til at give i nakken, den tager øremider, orm, skab osv,

  • #10   4. maj 2011 Jeg har også hørt man kan bruge frontline, men har katten rifter i ørene kan det komme til at gøre ondt på den. Så hellere advokate der dryppes i nakken.

  • #11   4. maj 2011 Shit lotte tag dog katten ud af røven og slap af, vi holder alle katte på hver vores måde og ja jeg kan se jeg ikke er den eneste der har sucess med dette tip

    Til TS er faktisk MEGET i tvivl om man kan få tabeletter mod øremider :S


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #12   4. maj 2011 Mia B

    Vil du være rar at modererer dit sprog lidt pænere. Tak


  • #13   4. maj 2011 undskyld katten ud af r****

  • #14   5. maj 2011 dorthe: Var jeg dig ville jeg nok tage en snak med dyrlægen. ET er alle de "husråd" man får herinde, og noget helt andet er det ens dyrlæge anbefaler....

    Personligt ville jeg heller aldrig komme Frontline i ørerne på et dyr?!
    Det koster jo ikke mere end en 300kr. at tage til dyrlægen og få et middel der skal kommes i ørerne 3 gange over en periode, og derefter skulle de gerne være væk, de s**** øremider smiley


  • #15   5. maj 2011 Dorthe P.. Jeg tror desværre ikke du kan få noget i pilleform... du bliver nok nødt til at indfange den smiley

    Ang. frontline i ørene... Jeg har prøvet at dryppe mine katte med det, og det virkede nul og niks.... Kattene blev bare mere generet af det...
    Efterfølgende har jeg fået af vide at der er alkohol i frontline... Prøv at forstil dig kattenes fintfølende øre der er røde og irriterede efter øremiderne har bidt små huller for at suge blod... da det kløer, kradser kattene sig i ørerne hvilket forårsager flere små rifter og så bliver der dryppet frontline ned i disse røde og irriterede ører.... Så er det jeg gerne vil vide... Er det smerten værd for at man kan spare lidt penge???
    Jeg er så ked af jeg lyttede til de husråd omkring man kunne bruge frontline, men jeg vidste ikke bedre... Det der i sidste ende virkede på mine katte var en god rensning af deres ører hos dyrlægen og en indsprøjtning i nakken....ca 14 dage efter tog jeg atter mine 4 katte med til dyrlægen hvor de igen fik renset ører grundigt og fik et skud i nakken.

    Det virkede... og kattene nød at få renset deres øre hos dyrlægen.



  • #19   13. maj 2011 Hej
    Må jeg komme med det råd vi fik fra Brande dyreinternat, da vi fik vores 2. kat....
    Kom lidt madolie på et stykke papir, og kør forsigtigt rundt i øret, gerne engang hver 14. dag, det kan de ikke li`. Altså øremiderne, sikkert heller ikke katten, men det er jo en vane.
    Bare det råd vi fik, og det koster i hvert fald ikke alverden.


  • #21   4. feb 2012 Nej det er ikke nok smiley Hvorfor spørger du her også... Vi er nogle der har svaret dig klart og tydeligt i den anden tråd du oprettede :)) Hvad er du i tvivl om ???? Det er ikke nok med de dråber i ørerne og så vidt jeg husker har din dyrlæge også sagt du skal Advocate, så forstår ikke hvor du vil hen ??? Er det fordi du ikke vil købe Advocate eller ?????

  • #22   5. feb 2012 Øredråber er ikke nok.... Øremider er ikke nemme at komme med, har selv kæmpet kampen og det var ikke sjovt.... smiley

    Du kan også risikere at øredråber + advokate heller ikke er nok, men det burde kunne gøre tricket hvis du gør hvad du får besked på af dyrlægen.


  • #24   5. feb 2012 Jo det er smart, hvis du vil af med øremiderne :))


  • #26   7. feb 2012 Det er jo ikke det samme middel... Øremiderne piner kattene... Hvis dyrlægen har sagt god for, at de må få det, så må de og sådan forstod jeg dit andet indlæg ??

  • #28   9. feb 2012 Juliane vær meget obs på om ikke de dukker op igen... de er nogle små sataner der bare dukker op igen og igen og igen og igen.... jeg kæmpede med dem i et halvt år... pga jeg havde en lorte dyrlæge der ikke rådede mig ordentligt, der ikke var grundig nok og bare var en lort på to ben...
    Jeg prøvede alle mulige huskeråd herinde fra... daaaaamn det gør jeg aldrig igen...
    Nææææh nej fremover står den på google her, og så skal jeg nok sige til dyrlægen hvorn jeg vil have tingene skal fungere...

    Øremider er virkelig svære at komme af med.... og husker jeg ret så kan de overleve rimelig længe mellem gulvbræddre og slige


  • #29   9. feb 2012 ps.... jeg startede med en kat der havde det... og endte med 4 katte der alle havde det..... og de sov aldrig sammen....

  • Malene A
    Malene A Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Svar: 1
  • Pia N
    Pia N Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 14 Følgere: 2 Svar: 3
    #31   1. jul 2017 uhm sike et dejligt sprog herinde.Jeg kom for at se om jeg selv kunne klare det at orde de små fætre,men jeg smutter inden nogen rykker hovedet af mig verbalt.Ikke den bedste reklame for en brevkasse.Pil nedad

  • #32   1. jul 2017 Når du har en genudsætningskat du ikke kan komme til at dryppe Stronghold i nakken af, så er mit bedste bud at få den til dyrlægen.

    Jeg har en der også passer mine udearealer.... og han var heller ikke glad for dyrlægen i starten, men han måtte indfanges og haps - det var slet ikke øremider, men svamp.
    Så jeg tror at du er nødt til at bide tænderne sammen, lade den faste natten over på klinikken så den kan bedøves og evt. få renset ørerne manuelt.
    Du må endelig ikke selv røre det indre øre!


  • #33   1. jul 2017 Hovsa.... det var en gammel tråd, så jeg håber at TS har fået løst problemerne og bare rolig Pia, sådan et sprog bruges kun i få tråde smiley

  • Pia N
    Pia N Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 14 Følgere: 2 Svar: 3
    #34   1. jul 2017 Hun ryster på hovedet og jeg har set ind i øret hvor der er lidt mørkt ørevoks. Hun var til dyrlæge d 15/6 hvor hvor dyrlægen tog en vatpind men sagde der ikke var tegn på mider, men jeg skulle komme hvis hun havde de kendte tegn. Jeg tog en vat rondel og lidt babyolie for at løse voks ,men fik næsten ikke noget ud. Hun har lige fået loppekur Frontline mod lus/lopper/pelsmider/tæger-kan det være det hun ikke kan tåle for hun vasker og gør ved.

  • #35   2. jul 2017 Rigtig mange oplever at Frontline ikke længere har en effekt, men er skiftet til Advantage.
    Når der ikke er tegn på øremider, så skulle det måske have været under mikroskop.
    Jeg har fået at vide samt læst mig til, at svamp oftest rammer udekatte der får våde ører - altså genudsætningskatte, så måske skulle du afsted igen.

    Prøv at se om der er kradset ved øret, det skulle angiveligt være tegn på at det klør forfærdeligt.
    Den kan også have en polyp i øret - min havde i hvert fald truslen hængende over hovedet med en undersøgelse i narkose.

    Jeg er gået over til Stronghold og det virker i hvert fald på mider smiley Han er ikke vild med det, men så må han jo have det ad 2 omgange........


  • Unnur T
    Unnur T Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Svar: 1
    #36   12. okt 2017 du tager ikke fejl af øremider det er helt sort, ligesom kaffe grums som før beskrevet.. det bedste middel,rens altid din kats øre forsiktigt med en vatpind eller en blød sevrviet, der er dyppet i olie .dog er det vigtigt at dette foregår så katten ikke oplever smerte... jeg ligger det stads jeg har fået ud på en serviet, som jeg efterfølgende dypper i sprit og skyller ud i wc.. renser også de overflader der måtte have været i kontakt med sprit.
    Med lopper, laver jeg en olie af ganske alm. madolie raps eller drue, deri putter jeg en heftig omgang rosmarin, og lader det trække .. i det øjeblik jeg under en børstning af katten ,opdager lopper, så smører jeg ham ind i olien, ikke overdrevewt meget men sådan så katten er fugtig.. katten kan ikkke lide smagen og virker lidt nede de første dage. Din opgave er med en lusekam til mennesker at børste din kat flere gange daglig for at fjerne æg, så det har du børster af skql sm8ides i en pose der lukkes tæt, og så støvsugter du dit hjem hver dag, især fordi lopperne skrider nårkatten lugter af rosmarin, så støvsugning og børstning så er der ike mere der kribler.... på katten !!!!!!
    ps prug endelig ikke loppe tricket på æremide problemet MEGET VIGTIGT


  • #37   14. dec 2017 Vibeke D, det samme har jeg fået at vide ved en dyrlæge, rense øret med Olie på en vatpind, og så sagde hun, at man ikke skal dryppe nogen af de andre produkter i øret, det er for skrappe midler til de sarte ører.

Kommentér på:
Middel mod øremider

Annonce