837 visninger
|
Oprettet:
Tynd mave 1-2 gange om ugen??? {{forumTopicSubject}}
Min MC hankat på 2½ år, har det seneste stykke tid haft dårlig mave, men kun engang imellem.. De fleste dage har han normal fast afføring, men så lige en enkelt eller to gange om ugen, får han dårlig mave... Han når altid på kattebakken, spiser og drikker som normalt og er fuld af krudt som altid.. Han blev neutraliseret i marts måned og han spiser Hills Science Plan..
Håber der er nogle med evt erfaringer eller gode råd???
dec 2007
Følger: 6 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 16 Svar: 49
Jeg har dog ikke erfaring selv, men tænker at dårlig mave kan komme af mange ting. Man ved jo at katte, specielt, hvis det er udekatte får/ kan få mange bakterier i sig ved at de jo er et jæger-dyr. Men der er faktisk også mange katte som spiser af skraldespande, ikke at det er særligt farligt, men kan måske gi' tynd mave.
Får han mælk/ fløde ?? - For der siges at katte IKKE må få dette, da det ødelægger mavesystemet på dem.
yderligere har jeg engang læst at alm. græs og katte græs også kan gi' dårlig mave i for store mængder.
hvis jeg var dig ville jeg holde øje med hans afføring, også farven på det og, hvis det bliver ved ... eller bare det at du føler dig usikkert, jamen så prøv at kontakte din dyrlæge over telefonen og forhør dig hos dem. De er altid en go' hjælp også ved de hvad de taler om
aug 2010
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 6
Men vil gå ned til dyrlægen på mandag
dec 2007
Følger: 6 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 16 Svar: 49
Jeg syn's det lyder som en go' idé med et dyrlægebesøg ... pøj pøj !
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
Chokolade kan katte ikke tåle.:-(
Det Oplagres i kroppen og kan give Heinz Body Anæmi.
Ændrer de røde blodlegemer, resulterer i blodmangel. Symptomer er diarré, opkast, nedstemthed, feber og mørk urin.
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Tynd mave 1-2 gange om ugen???