846 visninger
|
Oprettet:
hvor længe er en stamtavle undervejs?? {{forumTopicSubject}}
overvejer en ny selskabskat til min hunkat og er ved at undersøge markedet lidt og overveje forskellige muligheder. har henvendt mig på en annonce hvor katten er et år gammel, men stamtavlen er undervejs????
tavlen er i princippet ikke vigtigt men vil ikke købe under løgnagtige forhold, da det kan så tvivl om katten er passet ordentligt ved sådanne mennesker.
kan det virkelig være sandt at man ikke har modtaget en stamtavle når katten er 1 år, hvis der er tale om ordnede forhold? hjælp!!
aug 2006
Følger: 40 Følgere: 37 Katte: 14 Emner: 14 Svar: 1.395
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 18 Svar: 1.347
dec 2006
Følger: 10 Følgere: 40 Katte: 3 Emner: 89 Svar: 1.393
Da der har været flere henvendelser på katten stiller jeg mig i baggrunden da jeg stadig er i tvivl om sheba overhovedet kan acceptere en "ny bedsteven" ét er hun savner den gamle og tydeligt viser hun mangler selskab..... noget andet er hvordan hun reagerer på en fremmed kat på hendes domæne og om det på sigt gør hende glad igen.
i sidste ende er en killing måske mindst truende og har den rette uforfærdede tilgang.
FXXX, hvor ville jeg gerne kunne spå.
aug 2006
Følger: 40 Følgere: 37 Katte: 14 Emner: 14 Svar: 1.395
dec 2006
min afdøde kat var hunkat, meget aktiv og meget legesyg. skal jeg gå efter lignende temperament ved en evt ny, eller skal den være mild og blid for at lette sammenføring?
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
Hold snitterne væk - det lugter ...
nov 2008
dec 2006
nov 2008
Hanner er generelt mere behagesyge end hunner der KAN være nogen gimper
dec 2006
her er blevet voldsomt stille uden det krudtede selskab fra pona der fulgte med i samtlige gøremål herhjemme.
katten skal dog primært passe til sheba.
klogt at gå efter én der typemæssigt ligner den gamle? hælder nemlig til at finde én der ligner den gamle i opførsel og slet ikke i udseende.
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Jeg vil osse sige hankastrat. De racer jeg har eller har haft har jeg altid foretrukket hankastraterne som kælekatte. De er som Lis siger mere ungdommelige af sind, lige til det sidste. Det vigtigste er dog at du vælger en der passer i temperament til den du har.
dec 2006
har kendt 3 hankastrater rigtigt godt og ingen har for alvor ramt mit hjerte. synes de er lade, fede dovne og usympatiske såsnart de er kastreret og en fertil han er 100% udelukket med den grundindstilling kommer man ikke godt fra start med en han.
En hunkat ødelægger man ikke ved at sterilisere efter min mening. hun forbliver skøn. de allerstærkeste bånd jeg har haft med katte siden jeg var 3 år gammel har været med hunner.
så er det i det mindste afklaret. så er spørgsmålet blot om sheba kan få glæde af en ny hunkat eller om hun skal vænnes til at være selv, da oskar min hankastrat (der mere eller mindre bor hos naboen) angriber hende hvis hun insisterer på kontakt når han kort kommer på besøg ind imellem.
nov 2008
Jeg kan ikke udtale mig om andre racer
dec 2006
jeres svar har været gode. de har nemlig hjulpet mig til at finde ud af hvad jeg vil. jeg ved det skal være 1. en racekat 2. en killing 3. en hunkat..... temperamentmatch håber jeg opdrætter kan hjælpe med
hvor længe er en stamtavle undervejs??