Strinter stadig efter urinvejsinfekt. Strinter stadig efter urinvejsinfekt.
Havde min kat ved dyrlægen her for knabt 14 dage siden, da han havde fået noget med urinvejene, blod en enkelt gang i urinen, samt var blevet lidt urenlig og utilpas.
Han fik antibiotika i nogle dage og livede meget op igen samt får nu specialkost, og der virker ikke til at være noget nu, som sådan. Skal dog have afleveret en ny urinprøve på fredag, for lige at være sikker.
Jeg har i mellemtiden skulle holde øje med at han fik/ får tisset jævnligt hver dag, så derfor har jeg taget ham med hen til et hjørne i haven, hvor han faktisk kan "strinte på kommando" (og ja han er kastereret)......nu her syns jeg han er begyndt at strinte ret meget når jeg har ham med rundt i haven, på forskellige steder han bestemt ikke plejer (han er normalt i løbegård).
Kan det have noget at sige at jeg har "vænnet/ opfordret" ham til at strinte nu her imens han har været syg, eller vil i tro at det er fordi han stadig har problemer med urinvejene.
Er meget interesseret i jeres syn på sagen, også inden jeg tager til dyrlægen
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.012
Der er stor forskel på strint og urinering ...
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Jeg ved ikke hvor grundigt din dyrlæge har undersøgt ham, men der kan jo ud over blærebetændelsen jo osse være tale om sten (struvit).
Sidste og ikke at forglemme, så kan han stadig forbinde kattebakken med de smerter han havde da han havde blærebetændelse, så det er måske et spørgsmål om at vænne ham til bakken igen.
Er han ikke kastreret kan det osse være derfor han fortsætter.
jul 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 50 Svar: 414
Ved ikke om det er strinten eller urinering. Han stiller sig med rumpen mod det punkt hvor han vil tisse og så står det ellers ud med en stråle urin bagi mens han sådan "vipper med halen"
jul 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 50 Svar: 414
Han er kastereret, og tisser/ laver faktisk kun ude, så det er ikke altid til at finde ud af hvor meget der kommer på en dag...men som sagt en gåtur i haven så kan han fint "strinte".
Strinter stadig efter urinvejsinfekt.