{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.765 visninger | Oprettet:

magter det ikke mere =( {{forumTopicSubject}}

Ja har jo en kat som tisser i mine hundesenge osv.
Nu har han lige sat sig i samme sofa som jeg sidder i og pisset. Fu*k jeg blev gal.
Har virkelig prøvet alt og har prøvet at få ham ud på en gård som staldkat men ingen jeg kender mangler en kat.

Nu skal han væk, for kan ikke klare det mere. Har virkelig svært ved at skulle tage beslutningen for han er blevet så sød, men kan bare ikke have mere tis...

Hvis i kender nogen der mangler en kat gratis så sig endelig til. For vil klart hellere han får et nyt hjem

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  magter det ikke mere =(
  • #1   14. maj 2011 sara... har du kastreret ham?

• #2   14. maj 2011 og har du husket at vaske med rodalon alle de steder han tisser mange gange kan de lugte der er pisset før og så bliver de ved det er en ond cirkel

• #4   14. maj 2011 Han blev kastereret kort efter vi fik ham, og vi har haft ham i 9mdr. Alle senge er smidt ud og jeg har købt nye og smidt ud og ja nu skal jeg igen ud og købe nye senge til tre hunde og en til kattene. Dynen er vasket og lagt væk. Der hvor han lide har tisset har jeg fjernet puden og den ligger pt i blød i rodalon

• #5   14. maj 2011 Han er født inde, men ved ikke om han var renlig. Han har altid tisset inde her men det har været meget i perrioeder.
    Har også bestemt han skal have fred for tror ikke han har det godt.
    Han var meget nervøs og usikker på alt da vi fik ham, men det er blevet meget bedre

• #7   14. maj 2011 Mette N - ??
    Ja det er også mig...

• #8   14. maj 2011 du vælger at give ham fred på hundegalleri? og her ønsker du hjælp?

• #9   14. maj 2011 Nej altså han skal have fred og den er ikke længere. Selvfølgelige r det vildt hårdt og da jeg skrev herinde (gjorde jeg først) tænkte jeg det ville være fedt hvis han kunne få det godt et sted. Men ved også bare når jeg tænker mig om at det gør han nok ikke fordi han er meget usikker og derfor bestemte jeg mig i mellemtiden for at han skal have fred.
    Ved godt det er meget kort tid at bestemme sig om på men ja har nok inderst inde vidst han bare skulle have fred

• #10   14. maj 2011 Sara.. Det er hvertfald uholdbart i længden ens hjem må da lugte smiley og jeg kan godt se det er et svært valg.. Men det lyder som om du har truffet dit valg..... Men hvor mange kattebakker har du?

• #11   14. maj 2011 Det gør det også, smider dog alt ud han har tisset på og det er rigtig meget. Kattene har eget værelse med kattelem, senge, mad og bakke (det er et ret stort værelse) Og så har jeg en bakke på kontoret (de er i hver sin ende af huset) de bliver begge tømt/tjekket min. to gange om dagen og det er ikke altid der er noget i dem.
    Jeanet H - ved bare slet ikke længere hvad jeg skal gøre. Men ja det er svært for er jo glad for ham. Oveni alt den tissen er han en ret usikker kat, er dog blevet meget bedre, og tror det også kan være årsag til at tisser

Det eneste sted han ville kunne være uden at tisse i alt er i en stald eller lignende sammen med andre katte (han er meget glad for min Usi dreng)

• #12   14. maj 2011 Arh det blev lige lidt langt..

• #13   14. maj 2011 Sara.... det lyder underligt det kun er ham der gør det men nok fordi han er utryg det er hvertfald trist.. Men ja kan godt se han ikke mangler noget så, men ja staldkat vil jo være en løsning, men måske det også kan være de andre dyr der påvirker ham, men der kan jo være så meget ahh ved det ikke håber du finder den bedste løsning for dig selv og ham:)

• #14   14. maj 2011 Han kom fra et hjem med tre meget store hunde, så det er han vant til. Men ja det er rigtig svært for det kan være alt muligt. Han kommer fint ud af det med vores hunde (da accepterer hinanden) Men tror desværre ikke han er blevet præget ordentlig som lille, vi fik ham først da han var ca 6 mdr og den første uge kunne vi slet ikke komme til ham

• #15   14. maj 2011 har du fået ny hund eller er der sket noget dratisk lige inden han startede? Somregel er det fordi de viser deres utilfredshed eller er ked af noget.

• #16   14. maj 2011 Nej han er den sidst tilkommende og vi har ikke ændret nogle vaner eller noget i den stil

• #17   14. maj 2011 Er han blevet tjekket for urinvejsproblemer?

• #18   14. maj 2011 nogle gange kan det at skifte hjem faktisk løse problemet... MEN når det så er sagt skal du være åben omkring problemet så de ny ejere ved hvad de er oppe imod smiley

held og Lykke med det, håber det bedste for ham

• #19   14. maj 2011 Vil også råde til at få ham tjekket grundigt hos dyrlægen, og hvis ellers han er sund og rask kan du prøve det kosttilskud der hedder zylkéne, som hjælper på nervøsitet og uro o.l. Har selv brugt det til en hunkat som tissede alle mulige steder, og det hjalp rigtig godt. Virker osse som om han vil fortælle dig noget med det, når han sådan demonstrativt sætter sig lige ved siden af dig.. kan være han har ondt grundet noget blære besvær.. husk at få ham tjekket for urinsten/krystaller i urinrøret

• #20   14. maj 2011 Han er tjekket for blærebetændelse

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
    #21   15. maj 2011 Hvor længe siden er det at han er blevet tjekket for urinvejsinfektion.?
    En urinvejsinfektion kan jo komme som et lyn fra en klar himmel. Det kan sagtens være at han NU har problemer med urinvejene selv om det ikke er så længe siden han fik det tjekket.:-)

Jeg ville prøve at få taget en urin test igen.:-)

Min hunkat havde pludselig urinvejsinfektioner og fik antibiotika for det, så gik der noget tid så fik hun det igen, så man kan ikke være sikker selv om ens kat næsten lige er blevet tjekket for infektioner i urinvejene, også selv om katten aldrig før har haft problemet..

• Janne.*

#22   15. maj 2011 Kristine J

Man kan forebygge urinvejsinfektioner med tranebær tabletter, det gør urinen sur. Jeg giver mine katte 1 tranebærs tabletter 1 gang om ugen for at forebygge det kommer igen. Jeg køber dem i Matas, synes de er rigtige gode. De hedder "Gran Berry" en rød pakke med 60 tab. i, de er uden sukker, som katte ikke har godt af. smiley

Tranebær indeholder stoffer, der forhindrer bakterier i at sætte sig fast i blæren. Bakterierne bliver skyllet ud med urinen, før de når at udvikle sig til en infektion.

• Janne.*

#23   15. maj 2011 Kristine

Det var da så lidt. smiley

Hvis du skal forebygge urinvejsinkektioner på din kat, så hjælper det slet ikke du først begynder at give katten tranebær når katten <b>har</b> fået problemer med urinvejene. Du skal starte med at give den det nu, netop for at forebygge det ikke skal komme igen. smiley

Tranebær hjælper ikke på en urinvejslidelse, det gør kun antibiotika fra dyrlægen. smiley

• #24   15. maj 2011 Du kunne oxo en tid prøve at stille en lille skål med kattemad der hvor han tisser :0) katte tisser sjældent der de spiser ved godt det er bøvlet meeen det virker :0)

• #25   15. maj 2011 Det lyder også som noget urinvejsproblemer kan være årsag til, og hvis det er problemet så er det ko synd at sende ham videre og de måske ikke opdager det. Så går han bare og har det dårligt.

Men hvis der ikke er noget, så lyder gården da som et dejligt sted. Synes bestemt ikke han skal aflives medmindre det er sidste udvej.

Håber du finder ud af det smiley

• #26   15. maj 2011 Undskyld mig, men jeg synes altså at den beslutning er hurtigt taget - men det er jo DIN beslutning.
    Du har haft ham i 9 mdr. Han var 6mdr da du fik ham. Han er blevet kastreret - går det ikke lige lovligt stærkt?
    Hvis du opfatter det som stress - og det må du jo have været ved siden du har prøvet feliway, så skal du altså give den tid og faste, rolige rammer. Det er hamrende træls at den tisser i sofaen etc. men hvordan reagerer du når du ser `det? Er den utryg ved noget eller mangler den opmærksomhed? Man kan få hjælp til stressede katte - hos dyrlægen og den består ikke i en aflivning. Der findes flere slags stressdæmpende medicin, jeg véd ikke om du har prøvet det, men det har vist ikke rigtigt fået lov til at virke.
    Det er din beslutning, men jeg bakker dig ikke op, for jeg synes at der er prøvet for lidt. Jeg véd dog ikke hvad der ligger i ordene "alt muligt"

• #27   16. maj 2011 Han er tjekket for urinvejsproblemer i den her omgang han tisser inde så selvom det kan komme hurtigt kan jeg jo ikke hver gang han tisser få ham tjekket for det er jo flere gange om ugen.
    Han blev kastereret kort efter vi fik ham fordi han tissede i håb om det ville hjælpe + det er udekatte jeg har og vil ikke de ikke er neutraliserede.
    Vi har ret faste rammer herhjemme og der bliver nu ikke ændret på noget.
    Jeg har ikke mulighed for at stille foder rundt om i huset da vi også har hunde - men ellers rigtig godt forslag.
    Han er stresset/bange derfor bruger vi feliway og det er man slet ikke i tvivl om.
    Lige nu er de på deres værelse, hvor alle deres (eller de fleste) ting er.
    Han bliver ikke aflivet lige nu (besluttede vi i går aftes) men ringer igen til min dyrlæge og få råd af hende. Hun kender mig og mine dyr og ved hvordan det er herhjemme. Så nu prøver vi det her og ellers må han væk

• #28   16. maj 2011 Sarah vi har også hunde her og man må bare lige holde øje med dem så for det virker og jeg kan godt forstå at du er træt af det og at du ikke vil ha ødelagt dit hjem og omgivelser af stanken der er næsten ikke noget værre.. Jeg havde lige som du også overvejet at finde andet hjem til katten det er jo også skide synd for katteb at man render rundt og er vred på den hele tiden så er det sgu bedre at komme af med den ... Jeg håber at det løser sig for dig :0)

• Janni K
    Janni K Tilmeldt:
    mar 2010

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 30
    #29   16. maj 2011 Det lyder somom du har prøvet alt, og nogle katte (dyr) har nogle irriterende vaner.
    Min søster havde også en kat der tissede overalt derhjemme (kom han ind i soveværelset blev der fluks tisset i dynerne) og helt ærligt det er sgu fustrerende.
    Min egen kat er lige begyndt at tisse i vores gæsteseng og det lugter helt forfærdeligt - dog har jeg ikke fået tjekket ham for urinvejsinfektion, så det vil jeg få gjort..

Men ville bare sige at jeg godt kan forstå dit valg mht. at få ham aflivet, hvis problemet slet ikke kan løses - for synes heller ikke det er fair at give ham videre og det er en ny familie der skal døje med hans tisseri. Det løses problemet jo ikke af.. Men jeg er også selv virkelig dyreelsker og forstår godt, at valget er svær, min generelle holdning er også at man ikke afliver raske dyr, men det kan jo desværre bllive en ndvendighed.. Håber på det bedste for dig og katten..

Kh Janni

• #30   16. maj 2011 Ditte og Chimp. O - problemet er ham oftest tisser i deres kurve. Og mine hunde kunne æde sig selv ihjel

• #31   17. maj 2011 Vores Maine coon piget tisset nogle gang i vores hundes kurv og de gør det når de er i løb men måske skulle du prøve at lukke hunde væk og så servere maden i kurvene bare lidt lækkert måske kunne det hjælpe lidt ;0)

• #32   17. maj 2011 Ditte og Chimp. O - Vil jeg ihvertfald prøve, må se om jeg kan finde noget lækkert han gider

Kommentér på:
magter det ikke mere =(

Annonce