1.765 visninger
|
Oprettet:
magter det ikke mere =( {{forumTopicSubject}}
Ja har jo en kat som tisser i mine hundesenge osv.
Nu har han lige sat sig i samme sofa som jeg sidder i og pisset. Fu*k jeg blev gal.
Har virkelig prøvet alt og har prøvet at få ham ud på en gård som staldkat men ingen jeg kender mangler en kat.
Nu skal han væk, for kan ikke klare det mere. Har virkelig svært ved at skulle tage beslutningen for han er blevet så sød, men kan bare ikke have mere tis...
Hvis i kender nogen der mangler en kat gratis så sig endelig til. For vil klart hellere han får et nyt hjem
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 52 Svar: 279
feb 2008
dec 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 4 Emner: 8 Svar: 99
dec 2010
Har også bestemt han skal have fred for tror ikke han har det godt.
Han var meget nervøs og usikker på alt da vi fik ham, men det er blevet meget bedre
maj 2008
Følger: 13 Følgere: 14 Emner: 58 Svar: 178
dec 2010
Ja det er også mig...
feb 2008
dec 2010
Ved godt det er meget kort tid at bestemme sig om på men ja har nok inderst inde vidst han bare skulle have fred
feb 2008
dec 2010
Jeanet H - ved bare slet ikke længere hvad jeg skal gøre. Men ja det er svært for er jo glad for ham. Oveni alt den tissen er han en ret usikker kat, er dog blevet meget bedre, og tror det også kan være årsag til at tisser
Det eneste sted han ville kunne være uden at tisse i alt er i en stald eller lignende sammen med andre katte (han er meget glad for min Usi dreng)
dec 2010
feb 2008
dec 2010
sep 2006
Følger: 74 Følgere: 118 Katte: 17 Emner: 59 Svar: 1.066
dec 2010
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 12 Svar: 859
jul 2009
Følger: 9 Følgere: 9 Katte: 1 Emner: 8 Svar: 540
held og Lykke med det, håber det bedste for ham
jan 2009
Følger: 26 Følgere: 24 Katte: 5 Emner: 6 Svar: 120
dec 2010
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
En urinvejsinfektion kan jo komme som et lyn fra en klar himmel. Det kan sagtens være at han NU har problemer med urinvejene selv om det ikke er så længe siden han fik det tjekket.:-)
Jeg ville prøve at få taget en urin test igen.:-)
Min hunkat havde pludselig urinvejsinfektioner og fik antibiotika for det, så gik der noget tid så fik hun det igen, så man kan ikke være sikker selv om ens kat næsten lige er blevet tjekket for infektioner i urinvejene, også selv om katten aldrig før har haft problemet..
Man kan forebygge urinvejsinfektioner med tranebær tabletter, det gør urinen sur. Jeg giver mine katte 1 tranebærs tabletter 1 gang om ugen for at forebygge det kommer igen. Jeg køber dem i Matas, synes de er rigtige gode. De hedder "Gran Berry" en rød pakke med 60 tab. i, de er uden sukker, som katte ikke har godt af.
Tranebær indeholder stoffer, der forhindrer bakterier i at sætte sig fast i blæren. Bakterierne bliver skyllet ud med urinen, før de når at udvikle sig til en infektion.
Det var da så lidt.
Hvis du skal forebygge urinvejsinkektioner på din kat, så hjælper det slet ikke du først begynder at give katten tranebær når katten <b>har</b> fået problemer med urinvejene. Du skal starte med at give den det nu, netop for at forebygge det ikke skal komme igen.
Tranebær hjælper ikke på en urinvejslidelse, det gør kun antibiotika fra dyrlægen.
dec 2006
Følger: 3 Følgere: 22 Katte: 5 Emner: 73 Svar: 1.154
maj 2011
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 106 Svar: 344
Men hvis der ikke er noget, så lyder gården da som et dejligt sted. Synes bestemt ikke han skal aflives medmindre det er sidste udvej.
Håber du finder ud af det
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 392 Katte: 4 Emner: 195 Svar: 7.313
Du har haft ham i 9 mdr. Han var 6mdr da du fik ham. Han er blevet kastreret - går det ikke lige lovligt stærkt?
Hvis du opfatter det som stress - og det må du jo have været ved siden du har prøvet feliway, så skal du altså give den tid og faste, rolige rammer. Det er hamrende træls at den tisser i sofaen etc. men hvordan reagerer du når du ser `det? Er den utryg ved noget eller mangler den opmærksomhed? Man kan få hjælp til stressede katte - hos dyrlægen og den består ikke i en aflivning. Der findes flere slags stressdæmpende medicin, jeg véd ikke om du har prøvet det, men det har vist ikke rigtigt fået lov til at virke.
Det er din beslutning, men jeg bakker dig ikke op, for jeg synes at der er prøvet for lidt. Jeg véd dog ikke hvad der ligger i ordene "alt muligt"
dec 2010
Han blev kastereret kort efter vi fik ham fordi han tissede i håb om det ville hjælpe + det er udekatte jeg har og vil ikke de ikke er neutraliserede.
Vi har ret faste rammer herhjemme og der bliver nu ikke ændret på noget.
Jeg har ikke mulighed for at stille foder rundt om i huset da vi også har hunde - men ellers rigtig godt forslag.
Han er stresset/bange derfor bruger vi feliway og det er man slet ikke i tvivl om.
Lige nu er de på deres værelse, hvor alle deres (eller de fleste) ting er.
Han bliver ikke aflivet lige nu (besluttede vi i går aftes) men ringer igen til min dyrlæge og få råd af hende. Hun kender mig og mine dyr og ved hvordan det er herhjemme. Så nu prøver vi det her og ellers må han væk
dec 2006
mar 2010
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 30
Min søster havde også en kat der tissede overalt derhjemme (kom han ind i soveværelset blev der fluks tisset i dynerne) og helt ærligt det er sgu fustrerende.
Min egen kat er lige begyndt at tisse i vores gæsteseng og det lugter helt forfærdeligt - dog har jeg ikke fået tjekket ham for urinvejsinfektion, så det vil jeg få gjort..
Men ville bare sige at jeg godt kan forstå dit valg mht. at få ham aflivet, hvis problemet slet ikke kan løses - for synes heller ikke det er fair at give ham videre og det er en ny familie der skal døje med hans tisseri. Det løses problemet jo ikke af.. Men jeg er også selv virkelig dyreelsker og forstår godt, at valget er svær, min generelle holdning er også at man ikke afliver raske dyr, men det kan jo desværre bllive en ndvendighed.. Håber på det bedste for dig og katten..
Kh Janni
dec 2010
dec 2006
dec 2010
magter det ikke mere =(