{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.125 visninger | Oprettet:

krads, krads, krads - suk {{forumTopicSubject}}

Min kat væser klør ( eller hvad det hedder ) OVERALT!!!
hun har et kradsebrat, som hun bruger, men UDOVER det så bruger hun begge sofaer, vægge, gulv og træ.

Sofaerne er efterhånden ikke særlig kønne, og katten er sgu kun 7 mdr, suk.
Væggen er flosset ... og jeg er ved at blive sindsyg!

Jeg er efter hende hver eneste gang, men det hjælper intet.

What to do?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  krads, krads, krads - suk
  • #1   20. maj 2011 Miss - Opdrage hende? Det synes jeg da også at jeg gør, ved at sige nej hver gang hun gør det? - hun smutter også når jeg siger det, så kommer hun bare igen senere.

Hun er i bryggers når vi ikke er hjemme, og der er mad, kattebakke og kradsebrat også.

• #2   20. maj 2011 Hvad er det for dråber da? og hvor får man fat i det henne ?

• #3   20. maj 2011 hej

det der baldrian kan fås hos de fleste dyrehandler. er ikke sikker på om man kan få dem på apoteket. har også brugt dem i starten smiley

• #4   20. maj 2011 Nice smiley skal da helst sikkert prøve det, i så fald kan det da være at hun begynder at bruge kattehulen.

Hvad koster det ca.?

• #5   20. maj 2011 Feliway til stikkontakten kan måske også få hende til at slappe lidt mere af smiley Det er lidt dyrt i Danmark, men et sæt med diffuser og flakon kan fås på zooplus.de til omkring 200 kr (25,90 euro).

http://www.zooplus.de/shop/katzen/katzentoilette/verhalten_wohlfuehlen_katzen/169477

Men vigtigt er det i hvert fald også, at du HVER gang hun kradser et sted hun ikke må, med det samme flytter hende (kærligt) hen til kradsebrættet, og viser hende, at det er dér hun skal hvæsse kløer. Gør du allerede det, eller jager du hende bare væk?

Et andet råd, hvis intet andet virker, er: I stedet for bare at sige "nej", hvilket måske blot belønner katten med opmærksomhed, kan du også prøve at bruge en blomsterforstøver eller en lille vandpistol. Når hun kradser et sted, du ikke vil have, skal du så med det samme sprøjte lidt vand på hende. Prøv at stå så langt væk som muligt og holde forstøveren lidt væk fra kroppen eller evt. undgå at hun kigger på dig imens om muligt. Således undgår du bedst muligt, at hun begynder at tænke på dig som "hende med vandet". Det kan godt være en ret effektiv og samtidig mild irettesættelse, når det gælder uønsket adfærd.

• #6   20. maj 2011 PS. Klipper du hendes klør jævnligt? Det kan i hvert fald minimere skaderne!! smiley

• #7   20. maj 2011 hvis du holder meget af fx sofaer eller i det hele taget hjørner så prøv dem her nederste billede i den her http://annk-butik.dk/diverse.html

Kommentér på:
krads, krads, krads - suk

Annonce