1.125 visninger
|
Oprettet:
krads, krads, krads - suk {{forumTopicSubject}}
Min kat væser klør ( eller hvad det hedder ) OVERALT!!!
hun har et kradsebrat, som hun bruger, men UDOVER det så bruger hun begge sofaer, vægge, gulv og træ.
Sofaerne er efterhånden ikke særlig kønne, og katten er sgu kun 7 mdr, suk.
Væggen er flosset ... og jeg er ved at blive sindsyg!
Jeg er efter hende hver eneste gang, men det hjælper intet.
What to do?
jul 2007
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 14 Svar: 147
Hun er i bryggers når vi ikke er hjemme, og der er mad, kattebakke og kradsebrat også.
jul 2007
jun 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 104 Svar: 391
det der baldrian kan fås hos de fleste dyrehandler. er ikke sikker på om man kan få dem på apoteket. har også brugt dem i starten
jul 2007
Hvad koster det ca.?
aug 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 20
http://www.zooplus.de/shop/katzen/katzentoilette/verhalten_wohlfuehlen_katzen/169477
Men vigtigt er det i hvert fald også, at du HVER gang hun kradser et sted hun ikke må, med det samme flytter hende (kærligt) hen til kradsebrættet, og viser hende, at det er dér hun skal hvæsse kløer. Gør du allerede det, eller jager du hende bare væk?
Et andet råd, hvis intet andet virker, er: I stedet for bare at sige "nej", hvilket måske blot belønner katten med opmærksomhed, kan du også prøve at bruge en blomsterforstøver eller en lille vandpistol. Når hun kradser et sted, du ikke vil have, skal du så med det samme sprøjte lidt vand på hende. Prøv at stå så langt væk som muligt og holde forstøveren lidt væk fra kroppen eller evt. undgå at hun kigger på dig imens om muligt. Således undgår du bedst muligt, at hun begynder at tænke på dig som "hende med vandet". Det kan godt være en ret effektiv og samtidig mild irettesættelse, når det gælder uønsket adfærd.
aug 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 20
mar 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 1 Emner: 42 Svar: 237
krads, krads, krads - suk