{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
706 visninger | Oprettet:

Min kat med mulig stress?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Jeg har et lille spørgsmål. Vi har været nødsaget til at lade min veninde passe mine to missere mens der bliver malet i min lejlighed. Den ene (Mille) faldt hurtigt til, men Nala har været skræmt fra vid og sans siden igår, da vi ankom.

Som jeg har lært af de fleste havde jeg gjort det hele klar inden de blev lukket ud. Så der var sørget for foder og vand i skålene og katte bakken stod klar til brug.

Hun kommer ud en gang imellem, men hun gider ikke spise og der skal ikke meget til før hun gemmer sig igen.

Kan det muligvis være stress på grund af flytningen fra det ene sted til det andet? - De skal være hos min veninde i 3 dage, tror hun kan nå at vende sig til det, eller skal vi regne med hun gemmer sig resten af tiden?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min kat med mulig stress??
  • #1   30. maj 2011 Det er en stor omvæltning for en kat at blive flyttet fra sine vante omgivelser..
    Der er nye lyde, lugte og intet er som det plejer at være..
    Det kan godt være meget skræmmende for en lille mis...
    Og nogle tager rigtig lang tid om at vænne sig til det..
    Men bare lad hende bestemme tempoet...
    Tving hende endelig ikke til noget, det gør det hele meget værre..
    Det er ikke sikkert hun når at føle sig tryg inde hun kommer hjem igen...

Og når hun så endelig er hjemme igen, kan der også godt være at hun er lidt ved siden af sig selv, for nu lugter der jo mærkeligt / forkert pga. malingen..

Men igen - lad hende selv bestemme hvornår hun er klar til at komme ud af kassen...

• #2   30. maj 2011 Tusind tak smiley

- Hun har også fået lov til at passe sig selv.. Men det er ikke prøvet før (at flytte hende fra det ene sted til det andet) - Derfor er det rart at få lidt fifs til hvordan det skal håndteres smiley

• #3   30. maj 2011 Velbekomme..

Hvis der er mere, spørger du bare..
    Så skal jeg se om jeg kan svare på det..
    Ellers er der sikkert andre som kan ;0)

• #4   30. maj 2011 Prøv og giv din veninde et eller andet tæppe eller en dyne hjemmefra dig selv af, til kattene. Der er en hjemlig naturlig duft i den nemlig, så det kan være den kan hjælpe til.

Min kat Oscar er et ren og skær HELVEDE at flytte, hvis jeg ikke tager alverdens forskellige former for forbehhold indenda, da han går så meget i stress over en flytning at han desværre også går i panik.
    Han får noget medicin imod angst-anfald hvis han skal flytte, som han så er på i op til små 2 uger efter flytningen, og som han starter på 3 dage inden flytningen. Man kan få beroligende medicin på natur præparat til at hælde i kattenes vand. det er jeg mest tilhænger af sådan set. Hvis du har en helsekost forretning et sted i byen, kan du prøve og høre dem ad.

• Tanja H
    Tanja H Tilmeldt:
    jun 2011

Følger: 1 Svar: 2
    #5   1. jun 2011 Måske kunne det også hjælpe med Feliway? Det er nogle duftstoffer som skulle berolige katte, og vores virker det i hvert fald godt på. Hun har sådan et lidt "nervøst" temperament.

• #6   1. jun 2011 Tusind tak smiley Det kunne være jeg skulle prøve det.

Ved du hvor meget sådan noget koster?

• Tanja H
    Tanja H Tilmeldt:
    jun 2011

Følger: 1 Svar: 2
    #7   1. jun 2011 Jeg mener det er lige omkring 300,- hos dyrlægen men måske kan man få den billigere hos en alm dyrehandler. Men det er fkun første gang fordi der skal man købe sådan en fidus med der sidder i stikkontakten. Næste gang skal man kun have en refill og den giver vi 169,- for hos dyrlægen.
    Håber at det hjælper smiley

• #8   3. jun 2011 Det gør det helt sikkert smiley

- Tak for hjælpen!

Kommentér på:
Min kat med mulig stress??

Annonce