1.573 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

Ny kat og gammel kat ???? Ny kat og gammel kat ????

Nu har vi haft Stella i 24 timer. Hun er ny kat på 12 uger og vi har i forvejen Bella på 9 måneder. De klare det rigtig godt, faktisk så godt, at de ikke rigtig viser den store interesse for hinanden. Kun en gang i mellem, ellers ligger de hvert sit sted (nogen gange i samme rum).
Før de blev ført sammen var jeg bange for at de slet ikke kunne sammen, nu jeg MEGA bange for de aldrig kommer til at få interesse og kommer til at hygge sammen, som jeg har læst andre kattesammenførte katte gør,.
Er min situation normal, eller er det bare sådan ?
Håber det ikke.... smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.
  • Opsætning af malertape 800 kr.
  • Tv Kommode, en tæppe og en mikrobølgeovn 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny kat og gammel kat ????
  • #1   30. maj 2011 Bare rolig...
    De er garanteret bare ved at se hinanden an på sikker afstand...
    Lige pludselig en dag, så ligger de og putter..

Denne video er optaget 1 måned efter jeg fik Gizmo (den hvide/grå), det var FØRSTE gang jeg så dem ligge sammen, før dét var Misse (den stribede) meget arrig over for Gizmo og tæskede ham, hvæste og knurrede af ham..

Men altså.. En dag jeg kom hjem fra arbejde, mødte dette syn mig, da jeg åbnede døren:

http://www.kattegalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=7736

Så du skal bare have lidt tålmodighed - det kommer lige pludselig, når du mindst venter det ;0)

• #2   30. maj 2011 Nårh hvor sødt smiley

Men Bella og Stella hvæser eller tæsker ikke hinanden, de snuser en gang i mellem til hinanden, men ingen viser interesse for hinanden.
    Håber bare ikke du er ligeglade med hinanden, vil så gerne se dem lege og hygge. Tænker bare at når vi kun har haft den nye i 24 timer, og de allerede ikke er interesseret særlig tit i hinanden, så ved jeg ikke hvordan jeg skal takle det ?

• #3   30. maj 2011 Det kommer.. Tro mig!
    De skal bare lige se hinanden an.. :0)

• #4   30. maj 2011 du skal bare give dem tid. de skal nok blive interesseret i hinanden på et tidspunkt.

mine to skifter lidt imellem at være uvenner til venner her stadig efter 3 mdr. Men ikke så slemt som til at starte med. tror grunden til at det varer lidt længe her, er at Ziggy(den yngste) blev taget for tidligt fra sin mor(og voksede op med hunde) før jeg fik hende som 6 mdr. så hun forstår ikke altid hvad det er Laurits "siger"

• #5   30. maj 2011 Okay smiley Håber jeg også de to her gør ...
    Nu ligger den gamle under sengen gør hun ellers ALDRIG ...

• #6   30. maj 2011 Det er jo også nyt for hende, og måske hun er en smule utryg..
    Bare lad hende ligge, hun kommer selv frem når hun er klar smiley

• #7   30. maj 2011 24 timer er jo ingenting. At de kan være i rum sammen uden at hvæse er en god ting. Du skal bare slappe af, og lade kattene finde sammen i deres tempo. Der kan sagtens gå uger, men du kan osse være heldig at de sover sammen i morgen.

• #8   30. maj 2011 Lotte: Syntes bare det er synd at det der den gamle kat der ligger under sengen, det er jo hende der boede her først smiley

Marianne N: Ja det er selvfølgelig rigtig nok, det føltes bare som flere dage, fordi man er hjemme hele tiden smiley Og så er jeg en lille smule utålmodig, men er så glad for de ikke hvæser og slå efter hinanden ...
    Nu må de MEGET gerne snart nærme sig hinanden mere end de har gjort, men det kommer forhåbentlig nok.

• #9   30. maj 2011 Skal jeg syntes det er synd for den gamle kat, når den nye har indtaget hendes kredsetræ og yndlings plads og når den gamle nærmer sig, så knurre og miaver den nye af den gamle ;( ???? huhu

• #10   30. maj 2011 Nej, de indordner sig selv...
    Det kan du ikke styre ;0)

• #11   30. maj 2011 Det er bare synd for den gamle når det er dens plads, og den nye så hvæser af den gamle ... smiley

• #12   30. maj 2011 De skal bare lige have kridtet banen op og finde ud af hvem der bestemmer.
    Er de neutraliserede ??? for det vil helt sikkert hjælpe hvis de er det. Ellers kan du risikere at det tager endnu længere tid og kampene blive lidt hårdede

• #13   30. maj 2011 Bella den gamle er, den nye er ikke hun er kun 12 uger, så det syntes jeg er for tidligt.

Den gamle indfinder sig bare under den nye.. Det er synd for den gamle ??
    Hvad kan jeg gøre ?

• #14   30. maj 2011 Som sagt kan du ikke gøre noget..

Men få din killing steriliseret hurtigst muligt..
    Det kan man fra de er 12 uger - og nej, det er ikke for tidligt..
    Jo yngre de er - jo hurtigere er de friske igen..

• #15   30. maj 2011 Du kan ingenting gøre andet end at give dem tid og plads. Og en killing på 12 uger kan sagtens neutraliseres. Men for at det ikke skal starte forfra bliver du nu nødt til at vente indtil de har vænnet sig til hinanden. Men når den lille kommer hjem fra dyrlægen risikerer du at der lige går en dag eller 2 hvor den gamle så vil hvæse af den lille, For så lugter den anderledes igen.

• #16   30. maj 2011 Okay , tak for hjælpen smiley

• #17   31. maj 2011 Nu er under sengen blever den gamles plads , og det har det aldrig været før, er så ked af hun vil ligge derinde og ikke være ude som hun plejer smiley
    Den nye ligger i sofaen hele tiden og kan/vil jo ikke smide hende væk.
    Kan jeg gøre noget for at få den gamle ud og være sig selv ? Det er jo ikke hende der skal bukke under for den nye ???

• #18   31. maj 2011 Som der er blevet sagt flere gange..

Du kan INTET gøre...

Du må bare vente...

Hun kommer selv frem når hun er klar..

• #19   31. maj 2011 Okay okay okay smiley
    Sorry, er bare en lidt urolig mor...

• #20   31. maj 2011 Jamen det er da fuldt forståeligt smiley

Men katte er jo vanedyr, og de kan være længe om at vænne sig til nye ting...

• #21   31. maj 2011 Ja det er rigtigt, men de har i det mindste leget 1 time i morges hvor de skiftes til at jage hinanden (kærligt), og de hvæser aldrig af hinanden eller slår ud med kløerne , så det er vel godt (:

• #22   1. jun 2011 Jamen hvad brokker du dig så for? smiley

Du skal kun være glad for at de kan lide hinanden..

Måske din "gamle" kat bare søger lidt ro og fred fra alt killinge pjatteriet når hun lægger sig under sofaen smiley

• #23   1. jun 2011 Ja det er også rigtigt hvad brokker jeg mig dog for smiley

Nu er næste skridt at de vil snuse lidt mere til hinanden end de gør og så begynde at ligge ved siden/tættere på hinanden smiley

• #24   1. jun 2011 Ja og det kommer sikkert i den nærmere fremtid. Så ud fra det du skriver er sammenføringen gået glat i forhold til hvor lang tid der kan gå.
    Det er helt normalt at en kat siger fra, enten ved at hvæse eller lange en lussing ud. Det sker osse for katte der har været sammen i årevis.

• #25   1. jun 2011 Okay tusinde tak for hjælpen (:

• #26   1. jun 2011 Haha åååh ja...

Misse og Bøllemis, der er kuldsøskende, 2½ år gamle...
    De kan altså også have nogle frygtelige skænderier af og til...
    Men 5 minutter efter ligger de og vasker hinanden ;0)

• #27   1. jun 2011 Okay, hvor sødt smiley

Jeg har lige set noget mit moderhjerte blev helt rørt af, Bella (den gamle) vaskede Stella (den nye) i mens Stella drikkede vand, så det går fremad smiley

• #28   1. jun 2011 Ej hvor dejligt smiley

Kommentér på:
Ny kat og gammel kat ????

Annonce