kat med betændelse i øjne ?? kat med betændelse i øjne ??
Hej =)
Jeg er heldig katte ejer af 3 vidunderlige katte. Nu har den ene i dag (der har slet ikke været noget i går) ret store gule klatter i øjne, som jeg tænker er øjebetændelse. Jeg har under alle omstændigheder tænkt mig at ta' ham til dyrlæge i morgen... Mine spørgsmål lyder;
Hvad kan jeg selv gøre indtil da ?
- Jeg har prøvet at vaske det med lidt lunken vand på bomuld men, får det ikke væk. Det sidder rigtigt godt fast og han stritter ret meget i mod. Også er jeg lidt bange for at gøre mere skade end gavn.
Man ved jo at det kan smitte voldsomt mellem mennesker... Gælder det også katte i mellem ??
Håber at der er nogen af jer der ude der har lyst til at give mig lidt råd, vejledning og/ eller måske dele jeres egen erfaringer
1000 Tak på forhånd.
Gisela
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.218
Det kan vaskes med saltvand men det helbreder ikke kun lindre.
Kamille the er no go pga ph værdi og de partikler der er i.
Men har du mulighed for at holde den fra de andre til han kommer i behandling i morgen ? Så de andre ikke blir smittet
dec 2007
Følger: 6 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 16 Svar: 49
Jeg prøvede at fjerne klatterne fra øjne med lunken vand på bomuld men, sidder rigtigt godt fast ... inde i krogen også. Gør det ondt på ham, gør det også ondt på mig + er bange for at ta' for hårdt fat og måske? skade øjet på ham, hvilket vil være rigtigt synd for ham. Tænker også at en dyrlæge er prof og det er jeg jo ikke ... øv øv
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Du kan roligt dryppe det direkte i kattens øjne for at skylle det værste snask ud, for det svier ikke (i modsætning til ferskvand), da det har samme saltindhold som tårevæske.
Ingen grund til at isolere katten - Hvis det smitter, er det alligevel for sent, hvis betændelsen skyldes virus.
aug 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 1 Emner: 253 Svar: 2.209
kat med betændelse i øjne ??