1.110 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

træpiller træpiller

Nu har jeg efterhånden hørt meget godt om dem, og er så træt af grus, (bruger extreme classic, og det er da godt, men synes bare stadig jeg kan lugte det for meget)

så, hvor køber man de træpiller, og hvad koster det? hvad er jeres erfaringer med pris pr. måned? har to katte.
på forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  træpiller
  • #1   8. jun 2011 Har selv brugt træpiller..
    Og jeg syntes altså at det svinede lige så meget uden for bakken som det fine sand..
    Efterhånden som katten skraber i bakken, vil pillerne jo smuldre..
    Og så sætter det sig i poterne..

men mht. økonomi...
    Du kan købe 40 L (18 kg) her til ca. 250 kr: http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattegrus/cats_best/182363

Med 4 katte (og 4 bakker) holder sådan en pose ca. 1½ mdr.

• #2   8. jun 2011 Vi har brugt træpiller over 6½ år og er meget glad for det , vi har så alle årene brugt 8 mm.
    Pris passer nok med hvad Berit siger.
    Vi får det noget billigere da vi henter 1 ton af gangen i tyskland.

• #3   8. jun 2011 Jeg har også brugt træpiller i nogle år - 6 mm.
    Jeg har nemlig en mistanke om, at det klumpende grus/sand, som støver, når kattene skraber i det, indåndes af dem og med tiden giver "stenlunger", i hvert fald luftvejsproblemer.

Du skal bare være forberedt på, at overgangen til pillerne skal ske gradvist.

Start med at lægge et tyndt lag i bunden af bakken + et tykt lag grus ovenpå. Næste gang lidt lykkere lag piller og mindre grus osv.
    På den måde vænner kattene sig til det hen ad vejen.

• #5   9. jun 2011 Enig med Berit

• #6   9. jun 2011 tak for svar allesammen smiley det lyder godt nok billigt i jem og fix, så må jeg prøve med det. og mega. godt du lige sagde det med tilvænning, det havde jeg også tænkt på hvordan jeg skulle løse smiley

• #8   9. jun 2011 Rigtig smart , bare man kunne få dem i rigtig store størrelser , så mine bamser kan får røven ned i dem ......
    Men jeg vil da lige vise min venninde den .
    Det ville måske være en mulighed for hende næste gang hun skal have ny kasse. :-))

• #9   12. jun 2011 jeg bruger også træpiller både 6mm og 8 mm køber dem hos mollerup mølle 20 kg til 45 kr mener jeg....

kan klart anbefale det og man skal ikke købe de specielle poser til katte, for den man bruger i pille fyr er lige så godt smiley de andre er bare at narre penge fra folk smiley

Kommentér på:
træpiller

Annonce