Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Træpiller
  • #1   30. jul 2012 Hej Malene.
    Jeg passede katte engang hvor ejerne brugte træpiller. Min erfaring derfra er at der skal rengøres lidt tiere i bakken, og at der lugter en lille smule mere af tis, men det er udmærket til udendørs brug.

• #2   30. jul 2012 Vi har brugt træpiller i 8 år , og er meget glad for det.
    Her i huset bliver alle kasser tømt helt og kassen vasket en gang i ugen.
    Vi har ikke lugte gener der lugter af træ..

• #3   30. jul 2012 Jeg brugte træpiller da jeg havde kolonihave, de kunne komme på komposten og var ikke så tunge at bære, men jeg syntes bedre om grus her inde,,,, DE MÅTTE GERNE GÅ PÅ WC smiley

• #4   30. jul 2012 Jeg har udelukkende brugt træpiller (inderdørs) i et par år og jeg synes så ikke det lugter af andet end vådt fyrretræ, når der er tisset i det.

Men hvis kattene er forvejen er vant til grus, skal de gradvist vænnes til træpillerne.
    Jeg startede med at lægge et tyndt lag piller i bunden af bakken og et tykkere lag grus ovenpå.
    Næste gang var træpillelaget lidt tykkere og gruslaget lidt mindre osv. osv.
    Kattene vænnede sig som sagt til det, da de blandede grus og piller, når de skrabede i bakken.

Jeg ser flere fordele ved træpillerne:
    Der skal kun ca. 3 cm i bakken, for det svulmer op, når der tisses i det, men er stadig tørt.
    Det vejer ikke nær så meget som grus og kan smides i komposten.
    At det er MEGET billigere end grus gør heller ikke noget smiley

Og sidst, men vigtigst:
    Kattenes luftveje generes ikke. Når man ser, hvor hårdt det klumpende grus bliver, når det er vådt, hvordan ser kattenes luftveje så ikke ud, når de indånder støvet, når de graver.

• #6   30. jul 2012 Hvor køber i træpillerne henne ? og er det en bestemt slags ?

• #7   30. jul 2012 Hmmm, det kan være at der ikke var ren gjort i bakken over en længere periode, og at der derfor lugtede lidt af tis der jeg passede katte.

Er der dokumenteret negative effekter på luftvejene ved kattebakke grus Mega? For så skal jeg da finde nyt til min misling smiley Jeg kan godt se din pointe...

• #9   30. jul 2012 Jeg har os brugt træpiller siden jeg flyttet herover i marts og er blevet rigtig glad for at bruge det, ved så ik hvordan det opfører sig udendørs.. smiley

• #10   31. jul 2012 Jeg sværger også til træpiller..
    det lugter mindre, og så står vores kattebakke på badeværelset og alm. grus og vand, bliver til cement på gulvet..træpillerne derimod bliver bare til smulder og er lige til at feje væk.
    Lorten kan jeg smide direkte i lokummet, fordi træpillerne blot opløses i vandet i modsætning til alm. grus.
    Jeg tømmer og rengører bakken 1 gang ugentlig (har to katte) og det er rigeligt.
    Desuden er det billigt. jeg har hamstret i jem og fix, på tilbud til 20 kg for 39.kr

• #11   31. jul 2012 Tusind tak for alle jeres svar, som jo stort set alle er meget positive smiley
    Jeg vil glæde mig til at afprøve det i løbegården, og hvem ved.. Måske ender det også indenfor smiley

• #12   31. jul 2012 Også tak herfra smiley

• #13   31. jul 2012 "Er der dokumenteret negative effekter på luftvejene ved kattebakke grus Mega? For så skal jeg da finde nyt til min misling Jeg kan godt se din pointe... "

Ikke mig bekendt. Det er ren og skær logisk tankegang for mit vedkommende, for gennem tiden er der flere håndværkere, der har arbejdet med cement (uden maske), som har fået "stenlunger", og i "gamle dage", før man fandt på klumpende grus til bakkerne, havde man ikke så mange luftvejsproblemer på katte som i dag.

Og igen, bliver det til cementklumper i bakkerne og i fugtig potepels, bliver det det sandsynligvis også, når det indåndes og kommer ned i luftvejene.

Men husk: Det kan være svært at få kattene til at bruge det uden gradvis tilvænning.

• #14   31. jul 2012 Har man mange luftvejs problemer hos katte i dag?

Jeg kan godt se din pointe, jeg skifter sgu også nu, hun får resten af pakken sammen med træpiller som gradvis tilvænning.
    Det kan jo heller ikke være sundt at hun skraber i gruset og dernæst slikker sine poter rene i så fald.

Kan et fås andre steder end i dlg og jem og fix? Jeg har ikke bil til lige at køre til et fjernt sted hvor de typer forretninger ofte ligger smiley

• #15   1. aug 2012 zooplus kan du bestille og får det leveret til døren smiley

• #16   1. aug 2012 Det er væsentligt billigere at købe hos et byggemarked end i en dyreforretning.
    Jeg giver 39 kr. for en pose, som i dyreforretningen koster ca. 70 kr.

• #17   1. aug 2012 Tak for råd Cayica og Mega smiley Jeg tror at det bliver over zooplus.de når jeg bestiller igen.

• #18   1. aug 2012 Ja men nu var det jo fordi at vedkommen ikk havde mulighed for at hente, så var zooplus et godt alternertiv..

• #19   29. apr 2013 jeg har lige købt i xl byg der fik jeg 2 poser af 16 kg til 34 kr posen smiley og jeg er ny i det med træpiller men de skal bestemt prøves så jeg tror jeg vil blande dem i det sidste grus smiley hvad bruger i til at tage efterladen skaberne op med ? bare den alm. grus skovl eller ?

• #20   30. apr 2013 Jeg bruger en alm. grusskovl med store huller.

• #21   1. maj 2013 Tak sådanne en har jeg men syntes stadig træpillerne er for store til hullerne men nu er det også 8 mm piller jeg har købt tror jeg vil prøve med 6 mm næste gang de må kunne gå igennem smiley men sikke et rod når piller og grus er blandet smiley håber det bliver bedre når det kun er træpiller smiley
    Hvor tykt et lag putter i, i kassen ca ? Og hvor tit skifter i helt ud? smiley

• #22   1. maj 2013 Tilvænning til træpiller går nemmere spayer man fint med vand så det øverste lag floffer op

Kommentér på:
Træpiller

Annonce