1.635 visninger
|
Oprettet:
ragdoll priser {{forumTopicSubject}}
hey hva ligger ragdoll killinger til uden stamtavle
dec 2006
Følger: 10 Følgere: 40 Katte: 3 Emner: 89 Svar: 1.393
prisen bør svare ca til de udgifer ejer har haft til neutralisering, øremærkning, vaccinationer ormekure mm
jul 2009
Følger: 5 Følgere: 7 Katte: 2 Emner: 59 Svar: 667
Personligt vil jeg foreslå dig at købe en med stamtavle... Det handler om måske 500 kr i prisforskel... og så er du sikker på det er ren race. (Det er i hvert fald hvad jeg har fået at vide)
"Hvis en opdrætter tilbyder dig og købe UDEN så hold dig langt væk.
Det er ikke seriøse opdrættere og en stamtavle koster faktisk kun 200 kr. så nej den bliver ikke billigere.
Forskellen på en registreret opdrætter som sælger med stamtavle og en som laver blandinger/ uden stamtavle er at man som registreret opdrætter skal følge nogle bestemte vilkår som vores hovedorganisation har opdat. Max 3 kuld på 24 mdr, hankatte skal have mindst 6 kvm2 plads hvis de går i aflukkede rum. Vi skal fodre med kvalitetsfoder (som også er dyrere) vi har forpligtelser til og vaccinerer og at katten er sundhedstjekket osv.
EN del regler som dem uden tavler "slipper" for og derfor gør det for og tjene penge.
Dem uden tavle bliver solgt med kun 1 vaccination og de har aldrig været tjekket for HCM eller PKD som er en nyresygdom og som ligger i nogen stamtavler langt tilbage pga der engang har været blandet perser i racen.
Derfor synes jeg at 3000 kr. for en ganske alm huskat med ragdoll maske er dyrt.
Hos en registreret opdrætter har du din ret sikret i kontrakt osv. hvis der skulle blvie noget. Er du ikke hos en som laver blandinger."
(ovenstående i " " markeringen har jeg fået tilsendt i mail af en venlig sjæl, der har besvaret mange spørgsmål ang. ragdoll...)
jul 2009
Jeg har også taget lidt hist og her, i mailen, for at få essencen af, at det er en dum ide at købe uden tavle... så jeg kan ikke love, at jeg måske har taget noget med, der ikke skulle. ?!
Det var bare for at vise, at der var andre der havde rådet mig til, ikke at købe uden tavle
Håber jeg giver mening hehe.
jul 2009
Men bare pointen kom frem... så er jeg glad
ragdoll priser