{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.606 visninger | Oprettet:

Døv kat {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg ville gerne have et råd eller to.
Jeg har en døv kat på 3 år. Hun er lidt af en særlig og har selvfølgelig lidt svært ved andre katte eftersom hun er døv smiley
Jeg er blevet tilbudt en killing og ved ikke om det er godt eller skidt for hende?
Jeg har passet katte og jeg føler hun ikke kan lide det. Det linger hun føler sig udenfor og jaloux, tror det har meget at gøre at hun er døv.
Som sagt hun er den dejligste kat og min guldklump, jeg vil ikke gøre noget som ikke ville være godt for hende.
Er der andre som har en døv kat, der måske kan hjælpe mig?

Mvh.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Døv kat
  • #1   11. jun 2011 Nu har jeg ikke en døv kat, men efter hvad du skriver med at hun virker "udenfor" og har svært ved andre katte, og du måske gerne vil have en ven til hende, kunne det så ikke være en ide at anskaffe en kat der også er døv, i stedet for en hørende? Det kan hun måske mærke på katten.. Er ikke erfaren på det punkt, så skal ikke gøre mig klog på det.. Bare lige en tanke jeg fik smiley

    Men det kunne jo være en kattekyndig kunne gøre dig klogere på det smiley


  • #2   12. jun 2011 En døv kat vil ofte føle sig meget utryg ved andre katte - især hvis de ikke er vokset op sammen med dem.
    Hun kan ikke høre, hvis de kommer bagfra og bliver bange, når de så rører ved hende eller snuser til hende.

    Hun kan heller ikke høre, hvis de hvæser eller knurrer ad hende.

    Så hvis din kat har en god kontakt til dig og virker glad i dagligdagen, ville jeg ikke anskaffe en kat mere - heller ikke en killing.


  • #3   12. jun 2011 vores gamle kat som også
    var dov ville helst være alene og gad ikke en gang sine søskende. hun ville bare være sig selv - men tror det er en vudereings sag


  • #4   12. jun 2011 Jeg vil da lige følge med her, Da jeg altid har fået at vide at det er bedst for en døv kat at have en artsfælle..
    Jeg har nemlig sagt nej til nogen stykker, ang min døve killing, da de ikke havde kat i forvejen.. men han er jo så også vokset op i en stor flok..

    Jeg har dog lagt mærke til at de andre godt er klar over at han ikke kan høre dem, og de lige lader ham vide at de er der.. de er også mere omsorgsfulde over for ham..


  • #5   12. jun 2011 hej
    Vores misser er også døv. Vi fik hende da hun var ca.6 måneder. Vi har i forvejen en stor maine coon. De har utrolig stor glæde af hinanden, de ligger sammen og misser aflæser helt tydeligt obelix når der sker noget hun ikke kan høre. Når for eksempel vi hælder mad i skålen høre obelix det og giver på en en eller anden måde misser besked så de begge løber til skålen. Misser har helt sikkert stor glæde af en hørende kammerat.


  • #6   12. jun 2011 Der er lidt forskellige meninger og det jo altid godt smiley
    Altså jeg har haft passet nogle katte, da det var hun katte gik det ikke særlig godt, men han katte meget bedre?
    Jeg tror hun nyder al den opmærksom jeg giver hende, fordi hun er alene. Men nogen gange virker det som om hun keder sig og vil have en at lege med, hun er utrolig legesyg.


Kommentér på:
Døv kat

Annonce