962 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 2 Svar

2 katte, passer ikke sammen? 3. kat? 2 katte, passer ikke sammen? 3. kat?

Hej alle i erfarne katteejere. smiley
jeg er den heldige ejer af 2 katte på 9 måneder.
en norsk skovkat, pige,, steriliseret (blanding/uden stamtavle)
og en hellig birma m. tavle, kastrat.
mit problem er opstået over en længere periode, da det er gået op for mig at mine to katte, slet ikke passer sammen. ?!
de er vokset op sammen, siden de var 12 og 14 uger. det første stykke tid gik det godt, de legede sammen, puttede osv. men med tiden er pigen blevet meget "voksen" og træt af drengen. hun ligger bare og sover, og når hun vil nusse, er det kun med mig. hvis han nærmer sig, så går hun eller hvæser endda af ham af og til. Men i takt med at hun er blevet "voksen" er han blevet endnu mere legesyg og fjollet. - han går rundt og driller og leger hele dagen lang, jeg leger med ham så meget jeg kan, Han går og kalder på den mest hjerteskærende måde, (og når han gør det, så stopper han først når jeg sætter mig ned til ham og nusser eller leger) han render i hælene på mig og driller mig osv, det er rigtigt hyggeligt og sjovt, men det er jo ikke det samme for ham, som med en rigtig katteven, de leger jo på en helt anden måde?
De har begge udgang til have, og i nabohaven bor der en hund, som drengemissen er rigtig interesseret i, fordi den gerne vil lege med ham, han prøver konstant at komme ind i den have.
Jeg har så gået og overvejet at anskaffe mig en 3. kat, som forhåbentlig kan udfylde det rum, som jeg har indtrykket af at der er?
er det dumt, hvad er jeres tanker omkring det?
jeg er klar over at der er forskel på racen, men så stor forskel er der vel ikke?
håber i kan hjælpe mig lidt her, da jeg bliver så deprimeret på min kats vejne.
venlig hilsen michelle.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afbryde gulv varme i el tavle 1.000 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Rengøring af tomt hus 1.700 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  2 katte, passer ikke sammen? 3. kat?
  • #2   13. jun 2011 okay, ja det var også min tanke smiley så er jeg ikke helt galt på den. smiley

havde tænkt lidt på Maine Coon, er de ikke generelt nogle krudtugler?
    jeg er mest til den langhårede katte udseensmæssigt, eller sådan en spynx (staves? ) men sådan en har jeg godt nok ikke råd til, deværre. smiley og derudover er jeg fascineret af størrelsen på MCO, ville sådan en være passende? og hvad med alderen? er det bedst at det er en 12 uger gammel killing? eller på alder med min drengemis?

• #3   13. jun 2011 hov fik ikke det hele med.
    vil få missepigen til dyrlæge og tjekket hende, for en sikkerheds skyld. dog virker hun nu til at have det fint, spiser en masse, fin afføring og kælen. men ja synes også det mærkeligt at hun ikke er bare lidt legesyg.

Kommentér på:
2 katte, passer ikke sammen? 3. kat?

Annonce