875 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Hankat med dårlig vane.. Hankat med dårlig vane..

Min hankat Morgan er begyndt at tisse i vores seng, hvilket er ulækkert og tidskrævende at gøre rent efter da det gerne er ca hver tredje dag. Vi har herhjemme lukket ham helt ude af soveværelset, så tisseriet gerne skulle stoppe, men der kommer jo gange hvor han er hurtig nok til at smutte med ind i soveværeslet og han så konsekvent tisser i min side af sengen. Jeg synes da selv jeg er rigtig god ved mine katte og forkæler dem meget, men det er som om han lige skal lave et mærke i min side af sengen.
Så tænkte på om der er noget jeg kan gøre ved sengen så den ikke er så indbydende at tisse i???

På forhånd tak smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.
  • Opsætning af malertape 800 kr.
  • Tv Kommode, en tæppe og en mikrobølgeovn 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hankat med dårlig vane..
  • #1   16. jun 2011 læg en voksdug over sengen

• #2   16. jun 2011 Er han kastreret ?

• #3   16. jun 2011 Prvø at søg på ord som "urenlig", "tisser", "kattepis" og sådan nogle ord i forum - der er HELE tiden emner om folks urene katte, og der er mange lange tråde, hvor der kan hentes fine råd.. smiley

• #4   16. jun 2011 Hvis han er kastereret og tjekket for urinvejssygdomme. vil jeg lige som Lis anbefale en voksdug/sorte sække, et eller andet i plastic smiley Det virkede da Ballis fik den ide, med at tisse i sengen! smiley

• #5   16. jun 2011 Må jeg spørge ind til det med voksdugen / De sorte sække?

Er det for at katten synes det er ubehageligt at være på, eller fordi det bare er nemt at smide ud / rengøre?

• #6   16. jun 2011 Jeg ville så ikke lægge rigtigt plastik på, for mange katte tisser uvist af hvilken årsag gerne på det.

I stedet for ville jeg lægge et vådliggerlagen over sengen. Der er voksdug på bagsiden og frotté på forsiden.

• #7   16. jun 2011 Jeanne P kort sagt JA

• #8   16. jun 2011 hvor finder man sårn et underlagen med voksdug på bagsiden? og er de i så store størrelser at de passer til en dobbeltseng?

• #9   16. jun 2011 Tror du kan købe det i metermål i Jydsk sengetøjslager.

• #10   16. jun 2011 Det er mig der har lavet indlægget der er linket til... - hvis det bruges på stof eller tæpper - skal man sprøjte det på et areal der er dobbelt så stort som det tissede område, og lade trække... derefter rense med SKUM RENS, for at trække det hele ud igen, feromon blokkeren bliver dog siddende smiley

Det med plastic ville jeg ikke benytte mig af da jeg oplever at det åbenbart er RIGTIG dejligt at tisse på :-S
    Kiwi fik samme "sjove" idé da hun var 1 år gammel (dog kan hun godt lade dyner på sofaen være, selvom man ikke er i nærheden ) og jeg har måtte udelukke kattene fra soveværelset af denne grund.. derfor ved jeg heller ikke om Urine Off har samme effekt på sengen som det har på gulvet...

• #11   16. jun 2011 Ihhh det er ikke nemt..
    Han har lige tisset i sengen igen, sjovt nok i modsatte side af hvad han plejer, så nu kommer jeg til at tænke på om det er fordi vi ikke har været hjemme så meget på det sidste at han laver en hilsen. For det er første gang ud af i hvert fald 10 gange at han tisser i modsatte side og det passer med at jeg er hjemme og min mand på arbejde...

• #12   17. jun 2011 Det kan meget vel være fordi der er sket ændringer i jeres hverdag. Som sagt er der nogen katte der er meget sensitive overfor forandringer i dagligdagen.
    Jeg vil så osse tilføje at hvis han ikke er kastreret så vil det osse have en gavnlig virkning.
    Men indtil der er faldet ro på, så vil jeg stadig anbefale en voksdug/tisselagen og en feliway i kontakten.

Kommentér på:
Hankat med dårlig vane..

Annonce