1.333 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Kat med dårlig vane Kat med dårlig vane

Hej Alle.

Jeg har en dejlig voksen hankat med en træls vane jeg ikke helt ved hvordan jeg skal vænne ham af med.
Han "skraber" vandet ud af vandskålen med poten, og så når det meste ligger på gulvet drikker han lidt.
Det betyder at jeg rigtig tit skal ud og tørre op og fylde op på ny og ud over at det er træls, så gør det også at jeg ikke skal være væk ret længe af gangen da ingen af kattene jo kan drikke når alt vandet er væk.

Jeg håber jeg kan få nogle gode råd med fra jer til hvordan jeg lige får vænnet ham af med den trælse vane

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo bag kasse i mit skur 600 kr.
  • Sprøjtning af hvepseboer (app vil ikke tilføje billeder) 1.200 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kat med dårlig vane
  • #1   7. apr 2011 sæt skålen på en af de bakker man kan købe til sko der er våde, som har en kant på så vandet ikke render ud.. så behøver du ikke tørre hele tiden, og gulvet tager ikke skade smiley

• #2   7. apr 2011 køb sådan en der køre hele tiden så vandet er rent hele tiden den kan de ik få vandet ud af... ihvertifald ikk mine:)

• #3   7. apr 2011 Kan se, at du har Skovkatte og Maine Coon, så det kan du godt opgive.
    Det er et urgammelt instinkt for at feje vandoverfladen fri for blade eller slå hul på isen. Det kan også skyldes, at han sætter vandspejlet i bevægelse for ikke at stikke næsen for langt ned.

Jeg har sat mine vandskåle (af tung keramik) på midten af store underskåle til potteplanter. De er af plastik (fås også i keramik) med en diamter på ca. 35 cm. og koster ikke alverden. Fås på planteskoler, i Bilka og nok også andre steder.

Så kan kattene plaske på livet løs og "drukne" deres legetøj, uden der kommer vand på gulvet.

• #4   7. apr 2011 Enig med Mega det er urgammel instinkt ,og ikke en uvane , også når vi nok synes det.
    Og det er ikke rigtig noget at gøre ved det andet end at begrænse skaden , med forskellig under skåle eller plader under vand skålene , at skålene er tunge så de ikke lige er til at flytte med .
    Her i huset har vi meget tunge store skåle , og de er placeret tre stede i huset hvor jeg har fliser på gulvet så det er nemt lige at svirpe over

• #5   7. apr 2011 Køb en skobakke, de har lige haft tilbud i Brugsen. Skovkatte, MCO og mine Vaner leger med vand, så det kan du nok ikke gøre så meget ved.

• #7   7. apr 2011 hihi mine to missere gør det samme men de plasker dog ikke vandet ud over det hele de står bare og skraber på vandoverfladen heldigt for det da men ja køb en underskål eller et underlag der kan tåle vand:)

• #8   7. apr 2011 Morgan gør det også, han plasker det ud over det hele, den tosse, har selv tænkt på hvordan man skal få dem til at stoppe!

• #9   27. apr 2011 Kender det også godt:0). Vand ud over det hele. Jeg gik i en dyrehandler og købte en skål, som er beregner til hunde med lange øre. Der er lige som en kant rundt øverst på skålen, så det bliver ikk,til meget vand på gulvet mere. Poterne rammer kanten på skålen så det bliver i skålen. Kan varmt anbefaldes.

• #10   27. apr 2011 Tak for de mange gode råd smiley

• #11   12. maj 2011 min har gjorde det .. hun er dog kun halv norsk skov tak .. me nmed træning med en vandforstøver .. så holde hun hurtig op med at gøre det ..

Kommentér på:
Kat med dårlig vane

Annonce