Kat med dårlig mave Kat med dårlig mave
Hvad kan jeg gøre mere for at få min ene kats mave fin igen?
Han får pt. zoolac, fik det to gange i går og har fået to gange i dag og får igen inden jeg går i seng...synes dog ikke det virker endnu.
Han har ok appetit og har lige spist lidt tun i vand.
Tror det er stress relateret da jeg havde hund på besøg hele weekenden.
De får RC maine coon (det er skovkatte)
Hans afførng er gulbrunt og lugter ret grimt :o/
Han når for det meste på bakken, men et er ikke altid der kommer noget ud. Det er ret "slimet" synes jeg....
Har regnet med at købe noget kylling og koge til ham også.
Kan man evt. give paraghurt også selv om ham får zoolac?
okt 2004
Følger: 31 Følgere: 23 Katte: 15 Emner: 65 Svar: 352
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.012
http://www.kattegalleri.dk/for_messageDetail.aspx?MSG_ID=57747
okt 2004
Kan drikker normalt en del vand og gør det stadig. Der er ingen forskel i hans appetit og "vandforbrug".
Det har stået på siden mandag morgen.
Men ja, bliver det ikke snart bedre skal han da tjekkes.
Det er ikke konstant slimet. Ej heller konstant gulbrunt. Halvdelen af tiden er det bare brunt og alm tyndt uden slim.
Ved ikke hvor hurtigt sådan noget zoolac er om at virke, men har fået en tube med 15 ml og han skal jo kun have 1 ml af gangen.
apr 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 23 Svar: 97
okt 2004
Ja de kan have nogle sarte mave nogle gange desværre. ham her har aldrig fejlet noget og har nemt kunne klare brat foderskifte også uden det mindste.
Altså jo, hans afføring lugter da ikke godt, men det kan man vel heller ikke forvente når det er tyndt... Synes det lugter lidt syrligt?? men elelrs ikk af noget underligt nok. Lidt ligesom kalve når de har dårlig mave hmm...
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
Det har en cyklus så det er ikke hele tiden sådan gult og blødt, som du netop selv beskriver.
Det er ret hårdt for sådan et lille system at have dårlig mave i længere tid så ville helt klart forlange en Giardia test hos en dyrlæge.
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
Håber SELVFØLGELIG ikke at det er det
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.012
Katten mistrives normalt ikke
okt 2004
Han virker dog bedre i maven i dag, han er helt tør bagi og har ikke vildt tynd mave i dag, det er blevet brunt igen hans afføring.
Håber det er fori det zoolac er begyndt at virke ;o))
Kat med dårlig mave