{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.191 visninger | Oprettet:

lidt af en 'problem kat' :b {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har en snart 1 årig kat som er lidt af en 'problem kat' og så tror jeg seriøst han elsker at drive mig til vandvid, men jeg elsker han aligevel smiley
nå men her er nogen a de ting jeg godt kunne tænke mig at løse;
1. han bliver ved med at kradse på min sofa (dyr ny sofa) og jeg ved ik rigtig hvad jeg skal gøre ved det? han har 2 kradsetræer og har ik rigtig plads til flere, jeg har også prøvet at sprøjte det der 'gå væk kat' på men det hjalp ikke.
2. han har det med en gang i mellem at tisse i min seng. ingen andre steder, kun i min seng og altid på dynen nede i benenden! troede det ville holde op efter han blev kasteret men han bliver ved! og er snart godt træt af at blive ved med at vaske min dyne! og det skal siges at jeg tømmer hans kattebakke HELT hver aften (han har poser i kattebakken) fordi han er lidt fimest.
3. han bliver ved med at bide i alle mine ledninger (han har allerede ødelagt 3 mobil opladere på bare én uge!), og jeg prøver at gemme dem lidt væk men syns ik det er så nemt. har også prøvet at sprøjte det er 'gå væk kat' på dem men det virkede heller ikke.

og det sidste jeg vil skrive er ikke rigtig noget problem men det er bare noget jeg har undret mig over for har set nogen af mine andre katte gøre;
1. han sidder tit og bidder i sine negle og det ser lidt ud som om han prøver at hive det 'døde' negl af.
2. lige siden han var killing har han haft den her mærkelige ting med sin hale. han ELSKER at sidde og bide i den, lidt som om det er en sutteklud, og hvis han er i sit legesyge humør og jeg ik lige gidder at han bidder i mig gir jeg ham gerne hans hale for så leger han bare med den i stedet :b og hvis man kigger efter kan man faktisk se at pelsen på det yderste af halen er lidt kortere end resten :b

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  lidt af en 'problem kat' :b
  • #1   18. jun 2011 1. Prøv at spraye sofaen med Feliway + evt lægge et løst tæppe hen over sofaens armlæn (eller hvor han nu hvæsser kløer), i nogle uger.

Hvis han slet ikke bruger kradsetræerne, står de måske de forkerte steder, eller er for små eller for ustabile. (?)
    Sæt evt et vægkradsebræt op tæt på sofaen, som du henviser ham til hver gang du ser han lægger an til at hvæsse kløer i sofaen.

2 hvilket grus bruger du?
    Hvis du bruger noget klumpende grus af god kvalitet, er det med garanti ikke nødvendigt (eller økonomisk hensigtsmæssigt) at tømme hele bakken hver dag. (søg på "kattegrus")
    Et godt klumpende grus, der er finkornet som sand, er godt til katte, der gerne tisser i bløde ting.

Mht, hans urenlighed, så skriv "urenlighed" eller "tisser" i søgefletet, så kan du sikkert finde råd i de hundredvis af tråde, der har været om emnet.

3. En kabelsamler er en god ide. Ellers kan du prøve at smøre ledningerne i kamfercreme. Det smager fælt og er billigt i indkøb.
    Til opladning (hvis du har en stikkontakt der sidder højt), så sæt en hylde op nær kontakten og lad mobil op der.

1) Neglebideri. Især er på bagpoterne? Det er ganske normal pedicure for katte smiley

2). Tilbyd ham noget andet end halen (og dig) at bide i. Hav noget legetøj indenfor rækkevidde, der hvor I oftest sidder, og stik ham det i stedet for. Prøv dig frem med forskellige ting, og se om der ikke skulle være noget han gider bide i. Nogle katte er glade for tørrede kaninører.
    (hvor man så skaffer dem...)
    Synes ikke du skal acceptere, at han bider i dig (lyder som om han får lov til det nogle gange ?) . Piv højt, hvis han bider, og hold hånden stille. Hver gang. Og giv ham i stedet noget legetøj, han må bide i.

PS: Mon han går og keder sig lidt...? Måske en missekammerat ville være en god ide ...

• #3   18. jun 2011 Hej Karen.
    Jeg husker tydeligt da du skrev om lille Viggo første gang og hvad han havde måtte udstå fra de knægte. Jeg tror at noget af den adfærd han udviser stammer tilbage fra dels at han har været for lille da han blev skilt fra sin mor og så osse fra den grimme oplevelse med drengene. Jeg synes du skulle prøve at kontakte Mette herfra KG da hun er rigtig god til adfærdsproblemer.
    Men Kamfer-creme (koster under 20 kr i Brugsen) er god til ledninger, som Tinka skriver, så det kan du forsøge med. Mange af de "skrub af spray" man kan få synes jeg er penge ud af lommen.

• #4   18. jun 2011 Tinka D

Okay vil prøve dine råd og se om det virker smiley

1. den ene er ret stor og den anden er så lille men han bruger dem meget (:
    og skælder ham også ud hver gang han bruger sofaen og viser ham hen til de andre.

2. jeg bruger bare det billige kattegrus fra brugsen og jeg syns det er nemmere bare at tømme det hele på én gang. men har også lidt overvejet at købe en katte bakke til for det har jeg hørt skulle være godt for dem (:

3. har overvejet at bruge en kabelsamler men han vil vel aligevel ku komme til dem? og syns heller ikke de er så praktisk da jeg tit har brug for at kunne komme til kablerne (især ved tv'et og pc'en) for at skulle flytte rundt på dem.

1. nej det er forpoterne han gør det mest smiley

2. han har rigtig meget legetøj som han også bruger meget, og det er også massere andre ting han bider i. og nej vil ik sige jeg ligefrem lader ham bide i mig men ja nogen gange gir jeg bare lidt op, men gør også som du siger med at holde hånden stille osv.

Ja jeg tror han keder sig for han er en indendørs kat der bor i en lejlighed sammen med mig og min hund. og har også tænkt meget over at få en kat til da jeg tror det vil hjælpe. problemet er bare at jeg ik må for mine udlejere. men har lidt overvejet at gøre det bag deres ryg og så bare sige det er en jeg passer når de kommer, for de er her aligevel aldrig...

• #5   18. jun 2011 Lotte * Musplheims Sigyn til salg *

okay dem har jeg aldrig hørt om, men har hørt om det der gemmemsigtige tape man kan klistre på og har lidt overvejet det smiley

Marianne N

jeg tror du forveksler mig med en anden mit navn er Sandra og min kats navn er findus :b

• #6   19. jun 2011 Ups, synes det var dig, der reddede den lille Viggo. Men var nok stresset da jeg tjekkede.

• #7   19. jun 2011 hehe det er helt i orden smiley

Kommentér på:
lidt af en 'problem kat' :b

Annonce