Killing spiser mad til steriliserede katte??? Killing spiser mad til steriliserede katte???
Hej KG'er.
Jeg har en kat på 9 måneder og en killing på 15 uger.
Min kat på 9 måneder er steriliseret og jeg har hele tiden givet hende killingefoder, nu er hun blevet lidt små tyk (buttet) og dyrelægen sagde i går at hun skal have mad til steriliserede katte, så det får hun nu fra HIlls, men problemet er at min killing på 15 uger syntes den stores mad er meget mere spændende end hende egen lige pludselig. Jeg skynder mig nu hver gang jeg kan hører at den store spiser og give hende det mad hun skal have og så forsøger jeg at få den lille til at spise hende egen mad, men det er mega svært og er jo ikke altid hjemme hele dagen så jeg kan holde øje med dem.
Hvad kan jeg gøre for at få dem til at spise sin egen mad ?
nov 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 70 Svar: 377
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 12 Svar: 859
Giv hellere begge katte et godt lødigt alm. voksen-tørfoder (og meget gerne et af de mærke, der indeholder ekstra meget kød) og desuden en MASSE vådfoder. Vådfoder indeholder jo i sagens natur en masse væske og fylder derfor bedre i maven og giver en mere korrekt mæthedsfornemmelse, fordi katten nu engang er skabt til at spise kød. Desuden sikrer det, at kattene får det væske, de behøver. Prøv at få dem til at spise min. 200 g. vådfoder om dagen til sammen - gerne mere, hvis de gider - så skulle deres indtag af tørfoder gerne falde betydeligt.
Killingen kan sagtens vokse som den skal på alm. voksen-tørfoder + vådfoder. Derimod vil jeg mene at tørfoder til neutraliserede katte er FOR fattigt på energi for en killing.
nov 2010
Jeg har altid bare tænkt på vådfoder som en dårlig ting, der er usundt og mine katte tager på af ?? Men det må så være indbildning ?
Min store kat skal altså tabe 1 kg, hvordan vil du så foreslå jeg gør det bedst ?
Og hvilket foder vil du foretrække ? Bruger Hills nu og ville det ikke være nemmest at blive i mærket ?
sep 2008
Derimod har vådfoder den fordel, at det som sagt indeholder en masse væske, der meget bedre ligner kattens naturlige mad. Ud over at det ikke indeholder så meget korn, kan ofte også fås helt uden korn.
Du kan jo vælge en af de helt alm. Hill's-varianter, sådan noget Science Plan Feline Adult Optimal Care <lam/kylling/kanin/tun> eller hvad de nu hedder
Og så er der rigtig mange, der er glade for LUX-vådfoder fra ALDI, da det er ren kød uden korn og sukker, og så er prisen rigtig god. Jeg har også samlet en liste over andre kornfrie vådfodre i supermarkederne her: (link fjernet) Desuden er vi mange, der køber foder fra http://www.zooplus.de/shop/katzen , hvor der kan nævnes mærker som Bozita, Cosma, Porta 21 og Animonda Carny, der er rigtig gode til prisen.
Men altså pointen med vådfoderet er, at det mætter meget bedre end tørfoder, i forhold til det nærringsindhold, det har. Så mange katteejere ser faktisk, at deres katte taber sig, hvis de var overvægtige, og får en mere passende afbalanceret vægt af at spise meget vådfoder. Det kan så til gengæld være en udfordring at få katten til at vænne sig til vådfoder, hvis den igennem længere tid kun har fået knasende tørfoder...
nov 2010
Altså med hensyn til vådfoder, så er prisen ikke det vigtigste, det behøver ikke at være billigt bare det er godt.
Men vil klart prøve at finde det rigtige vådfoder, og med hensyn til om de vil spise det så tror jeg ikke det er det store problem, i hvert fald ikke for den lille af dem
Men hvordan ville du så dosere maden både våd og tørfoder til den lidt buttede af mine missere ?
sep 2008
Nogle katte kan alene ved at få store mængder 'fri' vådfoder tabe sig. Men man hører også ind imellem om katte, der ikke gør - jeg har een
sep 2008
nov 2010
sep 2008
nov 2010
Og nej kunne aldrig finde på ar sulte min kat
Mange tak for din hjælp
sep 2008
Man kan godt fjerne tørfoderet og kun stille vådfoder frem i nogle timer. Men du skal bare sikre dig, at de begge spiser på et tidspunkt - og ellers stille tørfoder frem igen indtil næste gang, du giver vådfoder.
Killing spiser mad til steriliserede katte???