{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
613 visninger | Oprettet:

Killing spiser ikke {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg er helt nybegynder herinde, men håber nogle erfarne kan hjælpe.

For 24 timer fik vi den skønneste killing hjem. Han er 13 uger gammel, og at skifte hjem kan selvfølgelig være en stressende oplevelse for sådan en lille fyr.

Vi har dog en udfordring. Han vil ikke spise. Vi har endelig fået ham til at drikke, men mad rører han ikke. Vi fik ham til at spise en smule vådfoder i går aftes, men kort efter kastede han en smule op af det.

Han har været på bakke og er kommet af med nogle fine små pøller, så det ser ikke ud til at han er forstoppet.

Han er meget kontaktsøgende og vil meget gerne kæles, men han virker afkræftet og jeg er derfor bekymret for ham.

Er det normal adfærd fra killinger i den første tid i et nyt hjem, eller bør jeg få en dyrlæge til at kigge på ham?

På forhånd tusind tak for svar.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Killing spiser ikke
  • #1   12. jul 2023 Det første døgn i nyt hjem har de ikke altid tid at spise/drikke/gå på bakke. Men jeres killibg har været på bakke, så noget må han have spist. Står der både tørfoder og vådfoder fremme til fri afbenyttelse?

    Hvilke forhold kommer killingen fra? Familie? Gård? Internat? eller?


  • #2   12. jul 2023 Han spiste lidt, men efter hans lille opkast virker det som om han helt har mistet appetitten.

    Han har tørfoder til fri afbenyttelse. Han fik en god portion med fra hans famile så han har det han er vant til.

    Vådfoder er fjernet igen pga frygt for allergi, at det er dårligt eller lign.

    Han kom fra en kærlig familie med børn og andre katte. Det er dog lidt roligere omgivelser hos os. Han er inde begge steder


  • #3   12. jul 2023 Er han vaccineret osv? Måske ville et sundhedseftersyn hos dyrlægen være en god ide...

  • #4   12. jul 2023 Han er vaccineret og sundhedstjekket for nyligt. Ifølge tidligere ejer har han haft det fint op til. Men det kunne godt ske at jeg skal aflægge dyrlægen et lille besøg

  • #5   12. jul 2023 Hvis han ikke snart spiser, må i kontakte dyrlæge eller opdrætter.
    Men lok alt hvad i kan, min Røde boede, spiste, drak og sov oven på mit klædeskab i 4 dage, og kom kun ned, for at gå på bakken, lige ved skabet, han var knapt et år og flyttede ind til 2 voksne drenge og det kan tage tid.
    Men om han så skal have serveret ekstra lækker mad, under en sofa/seng, eller på et skab, så er det sådan, for det er et spørgsmål om tryghed.
    Men ud over det så skal han spise og drikke, ellers bliver han syg.
    Held og lykke med det hele smiley


  • #6   12. jul 2023 Går ud fra du fik en sundhedsbog med, hvor hans vaccinationer og sundhedstjek, samt dato på, hvornår han blev det.
    En killing skal vaccineres 2 gange, med 4 ugers mellemrum og så igen et år efter for, at killingen er fuldvaccineret.
    Prøv at kog lidt kyllingebryst og pluk lidt til ham.


  • #7   12. jul 2023 jeg ville nok lige få den tjekket, bedre en gang for meget end for lidt. Og især når det drejer sig om en ung killing
    ja de kan nogen gange stoppe med at spise når de flytter
    men så ung en kat som er så kælen allerede nu burde ikke stoppe med at spise

    så der er noget andet som driller.
    det lyder som om den har kvalme
    så få den tjekket


  • #8   13. jul 2023 Enig med de andre. Den killing skal da lige en tur til dyrlægen til check smiley

  • #9   15. jul 2023 Hos mine er det helt normalt, at de ikke spiser i noget tid efter, at de har kastet op. Har man kvalme, er appetitten lille.

  • #10   17. jul 2023 hvordan går det?

  • #11   19. jul 2023 Tak for alle jeres tilbagemeldinger. Dagen efter begyndte han at spise normalt, og det virkede til at han har det godt.

    Jeg fik for en sikkerheds skyld en dyrlæge til at tjekke, og vurdering her var også at han er sund og rask smiley


  • #12   19. jul 2023 Det var godt at hører smiley

Kommentér på:
Killing spiser ikke

Annonce