3.589 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Hvor lidt plads er ok for en kat? Hvor lidt plads er ok for en kat?

Halløj derude (:

Jeg bor pt i en 58m2 lejlighed med min mis, Bellatrix. Da min kæreste flytter til Odense, kan jeg ikke blive boende her og overvejer derfor et kollegieværelse. Derfor vil jeg høre - hvor småt er ok for en kat, hvor den stadig kan trives? Værelser er omkring 26-29m2 og jeg mener selv det er fint og ved folk på kollegiet har kat - men hvad synes i?

mvh

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor lidt plads er ok for en kat?
  • #1   1. jul 2011 jeg mener man siger noget om en kat skal have 6-8 kvadrat meter. men er altså ikke helt sikker smiley jeg har selv kat på et kollegie og det fungerer for mig smiley

• #2   1. jul 2011 Hej Nadia G - tak for hurtig svar (: Hvor stort er dit kollegieværelse?

• #3   1. jul 2011 mit kollegieværelse er dog kun 20 og jeg har to missere her , og de har det fint , men de har selvfølgelig også et stort kradsetræ i hjørnet med massere af huler og en radiator seng og udover det er der gemmesteder og de har det altså godt , smiley

• #4   1. jul 2011 En kat på 8 kvadrat meter ?? argh.. Det er i hvert fald for lidt !
    Men tror nu sagtens du kan have en kat på 26-29m2 , sørg måske for at katten har en godt kradse træ og evt lav noget i højden til katten - hylder og andet den kan få lov til at hoppe rundt på smiley Så tror jeg godt det kan gå.

• #5   1. jul 2011 mente at katten skal have 6-8 kvadrat meter for sig selv, at det er minimum plads for en kat smiley
    synes jeg har læst det et sted smiley

• #6   1. jul 2011 Puha.. ville i hvert fald ikke have en kat på så lidt plads ! smiley Det ville mine blive skøre af.. og forståeligt nok.

Katte tænker ikke så meget m2 i gulvplads.. de tænker lige så meget hvor meget de kan bruge i højden smiley . Så så længe katten har mulighed for at bruge HELE rummet så tror jeg godt man kan have en misser på omkring de 30m2 smiley

• #7   1. jul 2011 Den får selvfølgelig hele rummet til rådighed (: Men det lyder godt. Jeg har allerede kredsetræ, men det er ikke særlig højt. MEn så kan misser jo bare få et nyt kredsetræ i indflytningsgave! (:

• #9   1. jul 2011 Go ide med indflyttergaven smiley
    Et gulv til loft kradsetræ er i hvert fald lykken her hjemme smiley

VI købte et på zooplus.de - det er meget billigere end ved dyrehandlen OG det bliver leveret.. smiley

• #10   1. jul 2011 Bellatrix - hvis du ikke allerede havde katten, ville jeg ikke anbefale dig at anskaffe en, for det er da lidt plads, når du også selv skal være der. Men du har hende jo allerede, og med den rette indretning (gulv-til-lofttræ, hylder osv). så tror jeg sagtens det kan gå smiley

• #12   1. jul 2011 Min tidligere lejlighed var 32 m2 og der havde jeg kat, og jeg tror bestemt ikke hun ville klage smiley

Hun havde også et stort gulv-til-loft kradsetræ + jeg brugte al min tid på hende når jeg ikke var i skole. Men det kan bestemt lade sig gøre smiley

• #13   1. jul 2011 synes 50 kvm er minimum for en indekat, men ser ingen forskel på om en eller to skal dele den plads.
    synes desuden at med så lidt plads er man forpligtet til at lufte katten i sele, hvis den bryder sig om det.
    en udekat ville jeg kunne accepterer kun havde et værelse til rådighed, men bryder mig ikke om at katte går frit smiley

• #14   1. jul 2011 Jeg har forsøgt at tage min kat med ud i sele og selvom vi starter blødt op og jeg opmuntrer hende, så bliver hun utrolig bange og gemmer sig. Så det vil jeg ikke byde hende igen.

Selvfølgelig har hun de 58m2 til rådighed ligenu, men hun er altid i nærheden af mig. Jeg kan sagtens tilbringe en hel dag inde i stuen og så er det altså også herinde hun er, udover når hun skal besøge sin bakke eller spise/drikke.

Jeg har intet problem med, at hun er overalt. Hun må også være overalt her og der er ingen flader hun ikke må være på (: (Udover lige køkkenbordet, men sådan et hører ikke med i det kollegie jeg søger).

• #16   2. jul 2011 Tusinde tak (:
    og tak til alle for de brugbare svar!

Kommentér på:
Hvor lidt plads er ok for en kat?

Annonce