10.907 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

tun i vand eller olie? tun i vand eller olie?

rimelig ubetydeligt spørgsmål, men bruger i tun i vand eller olie til jeres katte? (hvis i altså af og til fodre med det som en godbid).

Har selv brugt tun i vand da jeg har hørt at olien kan give diarré, men at det også er godt for pelsen?
Hvad er jeres erfaring?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tun i vand eller olie?
  • #1   4. jul 2011 Min erfaring er at du godt kan give tun i olie med hæld olien fra og måske er det en god ide ikke at give så meget

• #3   4. jul 2011 Lidt tun i ny og næ skader ikke..

Men det må ikke gives for ofte, da der er mange tungmetaller i, som ophober sig i kroppen på katten..

• #5   4. jul 2011 Tun i vand lagrer flere tungmetaller end tun i olie, har jeg fået fortalt. F.eks. hvis man skal tabe sig er det også tun i olie man skal vælge selvom det lyder lidt absurd, så er det altså tungmetallerne der også ophober sig i vores kroppe. Jeg har ingen ide om hvilket er bedst for katten, jeg holder mig til frisk fisk i stedet :o)

• #6   4. jul 2011 Jeg har hørt at tun i olie skulle være skidt for mavsen, og give dem dårlig mave..

• #7   4. jul 2011 Og hvis du nu vil gøre noget lækkert for pelsen så giv kaffefløde - men husk dog at det ikke må være ofte eller store mængder, da det feder! - det må KUN være kaffefløde, de kan ikke tåle andet, da kaffefløde er det eneste der ikke er laktose i.. smiley

• #8   4. jul 2011 Citat: Tun i vand lagrer flere tungmetaller end tun i olie

Øh ? Hvordan det ?
    Tunen lagrer jo ikke metallerne fra dåsen. Tunen indeholder tungmetallerne, som den ophober i havmiljøet og i fødekæderne.
    Hvordan kan den så indeholde mindre, bare fordi den kommer i olie og
    på dåse.

• #9   4. jul 2011 takker folkens smiley

tror helt sikkert jeg vil rpøve at shine hans pels op med lidt kaffefløde som kosttilskud af og til - hvis kræsenpinden da vil æde det ;P

Hvad er bivirkningerne ved for mange tungmetaller i kroppen ? hvad indebærer det ? smiley

• #10   4. jul 2011 Jeg giver mine dåser med tun fra Almo Nature (købt hos zooplus) når det er.
    Det er selvfølgelig noget dyrere, men jeg vil mene der er alt alt for meget salt i det dåsetun vi køber til os selv Og det synes jeg ikke lige er noget jeg vil byde mine katte - det kan jo i værste fald give nyresten hvis de får for meget salt.

Kan også bare være jeg er for pylret, men sådan har jeg det altså smiley

• #11   4. jul 2011 Tungmataller er giftige for kroppen, og den kan ikke udskille dem igen, når de først er kommet ind.
    Tungmetaller er fx. Kviksølv, Cadmium, Bly, Tin
    Mange tungmetaller kommer fra fisk pga. forurening af vandet

• #12   5. jul 2011 Asti gider Ikke tun hvis det er i olie. Så her får den en sjælden gang tun i van. Men fodre altid med diamond vådfoder , og der ELSKER hun den der hedder tun i rejegelé..

• #13   5. jul 2011 <b>Christie .</b>

Læs om tungmetallerne i hhv. tun i vand og tun i olie her:

http://samvirke.dk/mad/brevkasse/lige-tungmetaller-tun-vand-tun-olie.html

• #14   5. jul 2011 Hehe. Som jeg skrev kan jeg ikke huske hvem der fortalte det, eller hvad grunden skulle være til det. Jeg er ikke så stærk i tungmetaller, men meget rart lige at få afklaret smiley

• #16   5. jul 2011 Til foder bruges små tun - og de har ikke samme grad ophobning af tungmetaller som de store tunfisk smiley

Kommentér på:
tun i vand eller olie?

Annonce