{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.159 visninger | Oprettet:

Lidt underligt {{forumTopicSubject}}

Hej folkens, jeg undre mig lidt for tiden.

Jeg har den hersens dejlig fertile hankat, Eigil som jeg elsker rigtig meget.. Han begyndte så at tisse lidt over det hele, sådan sjatpisse.. og jeg gik totalt amok og overbeviste min mand om at han var ved at dø og alt muligt, smiley hehe, men vi fik så en akut tid ved dyrlægen, da jeg har hørt så meget om blærebetændelse og diverse...
Afsted til Dr. Dyr med kat og urinprøve (ikke svært at få samlet med at det tisseri..)

Dyrlægen konstatere så at han er en glad og sund FERTIL hankat, der bare gerne vil vise at her bor han.. Okay en del fattigere og en velkendt information rigere.. Vidste jo godt han var en hankat smiley hehe...
Her kommer så det jeg undre mig over, vi bestilte tid til kasteration, og ventede på at tisseriet skulle stoppe efter operationen... Men lige et par dage efter besøget hos dyrlægen lagde Eigil en kæmpe sø tis med blod, med sådan to bitte små runde stykker kødagtigt noget, midt på stue gulvet..
Kl var vel omkring 1:30 om natten så tog alle hans ting ind til mig ved sengen og han sov rigtig fint inde ved mig.. Ville stå op og ringe til dyrlægen som det første næste morgen.
Men men men, næste dag er han frisk som aldrig før, han er næsten holdt helt op med at tisse/afmærke i lejligheden, kun sket 1 eller 2 gange siden (jeg kunne ikke købe mit vante kattegrus, så måtte lige vente et par dage til jeg fik det fundet et andet sted.)
.. og nu må jeg pludselig nusse hans mave over det hele, og det lidt som om han har ændret personlighed en lille bitte smule... Til det bedre vel og mærket.

Hmm han er stadig fertil, da jeg fik "sommer" influenza op til operationen og måtte aflyse. smiley men bestiller snart en ny tid, da det sikkert er det bedste for ham. smiley

Men tror i at han var syg,? og Dyrlægen tog fejl.? Eller er det kommer efter dyrlægebesøg (2-3 dage efter ca.).. jeg er virkelig i vildrede, ved jo godt katte skjuler deres smerter, men at jeg ligefrem kan mærke en forandring på ham alligevel og jeg må nusse hans mave.. :s skal jeg finde en anden dyrlæge og få tjekket ham igen.? eller....? Han virker jo mere frisk end nogensinde...

Undskyld det blev så langt, men har virkelig meget at spekulere på. smiley Håber i vil tage tid til lige at svare, og ved godt i ikke er dyrlæger. Eigils bekymret ejer..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lidt underligt
  • #1   12. jul 2011 Jah, jeg tænker at dyrlægen ville have set hvis der var noget i prøven... men gjorde han jo ikke. : / hmm.. så må han have fået noget efter dyrlægebesøg, selvom det var så kort efter.


  • #2   12. jul 2011 Du var forhåbentlig så forudseende at gemme de to små klumper i et tildækket glas.

    En hankat, der markerer, strinter på lodrette flader. Han sidder ikke ned og sjattisser.


  • #3   12. jul 2011 Nej desværre var jeg ikke så forudseendende, smiley jeg fik desværre sådan en chok, og gjorde bare rent, var træt og meget overvældet, så tænkte desværre ikke så langt..
    Men jah, han sad nærmest ned og sjat pissede, før den blodige tissetår, men nu er det lidt det andet med at strinte lidt stående... uhha, håber bare han har det fint nok, for han virker rigtig meget sådan... : / men er godt at få andres mening.. Hvis der sker noget ligende skal jeg nok tænke mig lidt mere om, for Eigils skyld. smiley

    Vi har overvejet om det måske var nyresten, men så er de jo ude, og behøver man så medicin, for videre behandling,?


  • #4   12. jul 2011 Ja det lyder, som om det måske har været nyresten, men ved ikke om det kræver medicin... Ved mennesker kan det give en efterfølgende infektion i urinvejene, så det kan det vel også ved katte smiley
    Men hvis ikke du får ham kastreret snart, risikere du at hans strinteri bliver en dårlig vane, som ikke stopper igen, selvom han bliver kastreret smiley


  • #5   12. jul 2011 Nyresten findes der desværre ikke medicin mod. Min kat har haft sten i blæreren, og han har én i den ene nyre. Det eneste man kan gøre mod den nyresten er at give ham mad der forebygger det (Altså bare gør at den ikke vokser) - og ellers kan den opereres ud for 20-25.000...... Så han får speciel mad, og så håber vi på den ikke udvikler sig og begynder at være til gene.

    Har du snakket med dyrlægen om hvad der skete?

    Forresten kunne man ikke se på min kats blod eller urin prøver at der skulle være sten, det fandt de kun ud af på røntgen....


Kommentér på:
Lidt underligt

Annonce