{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.169 visninger | Oprettet:

Det er vemodigt og lidt underligt. {{forumTopicSubject}}

For 4 år siden gik en af mine ungkastrater hjemmefra..Jeg tror der var for meget larm i huset for ham med alle hundene de andre katte og alle hvalpene...Jeg havde haft ham fra han var 12 uger og han er den smukkeste langhårede bl. kat sort og hvid...I starten så jeg ham ofte og kunne se han måtte have fundet et nyt hjem for han var smuk velplejet i pelsen...De sidste år har jeg så kun set ham een gang om året...Enten sidder han foran min bil på min parkeringsplads eller også sidder han sammen med den ældste af mine katte ved hoveddøren...Han sidder og kigger meget indtrængende på mig måske et halv minut, så går han sin vej længere væk kalder på mig med sit specielle miav, og jeg svare ham... Så går han...Jeg kan ikke komme tæt på ham og jeg kan ikke lokke ham inden for....
Hvor ville jeg ønske han kunne tale, så jeg klunne forstå det han ville mig...
Det andet er vemodigt, men også dybt fasinerende for mig...
Kan han huske os, mig og hvad bringer ham tilbage??
Sidste gang var nu 1. nytårsdag hvor han sad med den gamle kat da jeg lukkede hoveddøren op..Den gamle gik ind og jeg troede faktisk den anden ville følge efter...Men nej...Da den gamle fandt ud af han var kommet alene ind, så ville han ud igen og hen til den anden, men han kunne ikke få ham med ind.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det er vemodigt og lidt underligt.
  • #1   3. jan 2013 Jeg kan se jeg ikke er den eneste som ikke ved, hvad man siger til den smiley

  • #2   3. jan 2013 Jeg tror bestemt han kan huske di og de andre katte, men han har klart fundet et andet hjem hvor han har det godt, måske vil han bare lige sige hej en gang imellem, måske vil han gerne vise at han har det godt, ingen ved jo hvad der foregår i en kats hjerne, man skal ikke komme menneskelige følelser på en kat, nej - men i nogle tilfælde er det bare lidt svært at lade være, for vi vil jo så erne have en forklaring, og det kan jo bare ikke lade sig gøre..

    Har du prøvet at følge efter ham for at se hvor han går hen?? Måske er det det han vil, vise dig hvor han nu bor..


  • #4   4. jan 2013 Jeg har fulgt efter ham i starten hvis jeg så ham på vejen og jeg var i bil, men han smutter igennem forskellioge haver og er så væk...Ja jeg tror han husker, og det gør de gamle katte han levede sammen med de første år også...Jeg er meget glad for at han har haft mulighed for at finde et godt sted som åbenbart passer bedre til ham.. Jeg har haft opslag oppe da han flyttede, men ingen meldte sig....
    Jette og Felis...Hvad ???? Hvis han havde været spærret inde i en lejlighed eller et hus uden mulighed for at være komme væk...Ville det ha været bedre...
    I må uddybe jer...ellers forstår jeg ikke???


  • #5   4. jan 2013 Hvis jeg kender Felis ret så går hun ikke ind for indekatte, så det er sikkert ikke det hun mener smiley

  • #6   4. jan 2013 Bellane...HMM. Det blev jeg ikke kloger af...
    Men jeg havde bare brug for at skrive tråden fordi det berøre mig dybt, når jeg ser ham... Det er selvfølgeligt dejligt at han har det godt..Men..


  • #7   4. jan 2013 Det havde været nemmere for dig, går jeg ud fra at du mener, hvis han ikke kom forbi?
    Du er nok nødt til at forene dig med tanken om at han er flyttet til et hjem der passer ham bedre, og hvis han ser fin ud må det jo være det vigtigste;)
    Min allerførste kat flyttede ind til mine forældre, vi er naboer, da jeg begyndte at få børn...hun viste meget tydeligt at det var hun ikke tilfreds med og efter den tredje blev vi enige om at hun ville få det bedre hos dem. Og det fik hun, og i resten af hendes liv, kom hun på besøg når der var ro og børnene sov... hun glemte mig aldrig, men visheden om at hun havde det godt var det vigtigste smiley


  • #8   4. jan 2013 Jeg mente det jeg skrev smiley jeg fik en klump i halsen, tænkte hvordan det ville være hvis det var min.
    Det er ens egen afgørelse om man er til ude eller indekatte, jeg er til indekatte når det gælder mine, derfor har jeg også rasekatte, men jeg blander mig ikke hvad andre gør smiley


  • #10   4. jan 2013 Jeg tror jeg må tænke, at han kommer for at vise mig han har det godt der hvor han nu bor...Hvis jeg vidste hvor han var flyttet hen var det måske mig som lige smuttede forbi for at hilse...Men det er ham som kan finde vej tilbage til mig...
    Jeg synes at en kat er et fantastisk og meget klogt dyr....


  • #12   5. jan 2013 CCD, det må du tage som du vil, jeg havde ikke regnet med at det kunne misforståes, jeg så at mange havde været inde og kikke uden at sige et ord, det syntes jeg så var lidt synd, for det er et meget fint og følsomt indlæg, som rørte mig, men jeg manglede ord!

  • #14   5. jan 2013 Jette...Det er ok...Jeg havde selv en lille klump i halsen da jeg skrev det...
    Babette. Jeg tror det er hundene...Da jeg hentede den var min hundeflok skrumpet ind til 1. der kom så hvert år 1 mere. og nu er der 4 schæferhunde...Så er der jo også 4 katte, hvor af de 2 er kommet til efter han gik...Og 1 af disse katte er meget dominant...Han mener det er hans hus,mad,mælk og så selvfølgelig mig...Og jeg kan sagtens forestille mig, at hvis han har mødt den flytte kat, så er han gået lige i hovedet på ham...
    Han er en omplaceringskastr.


  • #16   5. jan 2013 Babette..Katte som lever frit, skal helst ikke komme hen til folk sådan bare lige....Så kan det gå virkelig galt med alle de skøre mennesker der findes...Ingen af de mislinger som bor her oppe går bare lige hen til fremmede...Og man må jo nok trods alt kalde mig en fremmed for ham nu...

  • #18   5. jan 2013 Ja her oppe har vi så den erfaring at hvis kattene er så de kommer hen til alle...Så blev de desværre en overgang for ca. 10 år fanget af en sindsyg person, som vi aldrig fandt ud af hvem var...Han hængte kattene op og prøvede at pelse dem levendte...Min nabo fik sin kat hjem i sådan en tilstand...Den var sprættet op fra halsen og helt ned til tissetøjet, den havde stadigvæk snoren om halsen...Det var den mest tillidsfulde kat der nogensinde har boet i området...Den kom selvfølgelig til dyrlægen og blev syet og det helede fint op...Meen desværre fik personen fat i den igen, og det overlevede den ikke...



  • #19   5. jan 2013 Kirch det var dog en forfærdelig historie, vanvittig person øv at han ikke blev fanget/ fundet og straffet..

    Tænk at nogen kan opfører sig sådan overfor levende væsner..


  • #21   5. jan 2013 Ok smiley

  • #22   5. jan 2013 Jeg synes det er en sød historie. Jeg tror bare han kommer for at hilse på en gang imellem og ja, han har tydeligvis fundet et sted der passer bedre til ham smiley
    Kan dog godt forstå det er vemodigt.

    Jeg fik engang en 4 årig Norsk Skovkat, hun var meget meget speciel af væremåde og faldt aldrig heeelt til, selvom jeg gjorde hvad jeg kunne. Efter 1 års tid var hun pludselig pist væk og efter små to uger fik jeg et opkald fra gamle ejer om at hun var vendt tilbage - 35 km. væk fra den by jeg boede i.

    Hun fik selvfølgelig lov til at blive, hun havde jo åbenlyst selv 'valgt' hvor hun havde det bedst med at være..

    - Og igen er Felis på banen med en flabet ligegyldig kommentar!


  • #23   5. jan 2013 smiley jeg må altså være lidt langsom smiley jeg ser intet flabet.

  • #24   6. jan 2013 Hvorfor pointere at man hellere må lade være med at sige noget - så lad da bare være i stedet for. Dét synes jeg er flabet !

  • #25   6. jan 2013 Ok, men siger man ikke noget, har man da ikke fornærmet nogen smiley og vi ved Felis har sine meninger og ved meget om katte, og mente nok ikke hun behøvede at sige noget smiley

  • A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #26   23. jan 2013 Hvis det var mig, ville jeg nok ikke kunne dy mig for at rende rundt med lidt super-guf i lommen - leverpostej, rejer eller hvad kattens yndlingsguf er.

    Du kan måske ikke komme særligt tæt på katten mere, men lad den se, at du lægger det på en flise/jorden og bak så ca. 10 skridt væk, mens du snakker med den og i øvrigt forholder dig helt i ro.

    Hvis du er heldig, kan I måske efterhånden få en hyggestund ud af dens besøg. - Selv om katten er fin i stand og fin i pelsen er, det ikke sikkert, at den bor hos nye mennesker.

    Nogle katte forstår mere end andre, så hvis den vil have dig med, så sig til den, at den ikke må gå gennem hækken, når du er med. - Jeg har haft katte, der tilsyneladende forstod det, og derfor brugte fortovet, når jeg huskede dem på det!

    De allerbedste hilsener


  • #27   23. jan 2013 A.I.: den med at dine katte forstod at de skulle bruge fortovet når du var med.....tror jeg simpelthen ikke på!!!!


  • #28   24. jan 2013 A.I...Katten er langhåret, så hvis den ikke blev børstet jævnligt så ville jeg klart kunne se det på hans pels.....
    Ja vi har egentlig en hyggesnak når han kommer...Men jeg ved jo aldrig på forhånd hvorbår, og så har jeg jo ikke lige foder med.. Jeg har også for 25 år siden haft en kat som altid gik med når jeg og hundene gik tur...Han holdt sig altid til fortovet, og når vi skulle over vejen, så sad han sammen med hundene og ventede til vi gik, og så gik han med...


Kommentér på:
Det er vemodigt og lidt underligt.

Annonce