{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.389 visninger | Oprettet:

Råd søges ang. salgsannonce... {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.

Jeg er dybt forarget over, at jeg lige har set en annonce på GulogGratis om en fertil hvid han MCO, som jeg ved laver døve killinger... Det er mit indtryk at katten er blevet lidt en kastebold, måske fordi den laver døve killinger, hvad ved jeg... Hun har haft annoncer med ham, både herinde og på GOG og DBA, hvor hun udlejede ham til parring hjemme hos dem selv... Da jeg så for nogle måneder siden erfarer at han har lavet mindst en døv killing skriver jeg til hende, at jeg ikke håber hun vil udleje ham til avl længere, da min personlige mening er, at man ikke skal avle på noget, som ikke give raske katte... Jeg skriver det inde under hendes Kat's profil og hun sletter det og skriver vredt tilbage i en PB, at det skal jeg ikke blande mig i smiley Det korte af det lange er, at hun lægger vægt på i sin annonce, at han er fertil og hun oplyser ikke noget om, at han laver døve killing smiley Så kan han komme til endnu et nyt hjem og lave døve killinger for at blive solgt igen og igen :(( Synes simpelthen det er så lusket og viser at nogle mennesker kun tænker penge, penge, penge :((( Stakkels kat smiley Jeg er bare så vred lige nu....
Hvad gør man for at stoppe sådan én ???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Råd søges ang. salgsannonce...
  • #1   12. jul 2011 Arjh. Kan godt forstå din forargelse. Nogle mennesker er simpelthen ikke til at forstå.

    Ved du om han har lavet andre døve killinger end den ene? Og om det kunne have noget med hunkatten at gøre?

    Kan man på nogen måde "melde" det til hovedklubben eller Felis Danica?


  • #3   12. jul 2011 Han er MCO uden stamtavle, så det med klubberne kommer ikke på tale... Ved heller ikke om det egentlig er noget man ikke må, men etisk synes jeg ikke det er korrekt... Så vidt jeg ved, så er det kun hvide katte der er kan være bære af døvegenet og mødrene, som han har parret er ikke røde... Jeg ved selvfølgelig ikke helt korrekt, hvor mange døve killinger han er far til, men mindst én og det er nok... Så er han bære af genet og selvom de andre hvide killinger ikke er døve, så er der 50 % risiko for, at de også er bære af døvegenet smiley
    Jeg har spurgt inde under hendes annonce om han laver døve killinger og dertil svarer hun, at hun ved at han har lavet én døv killing ved tidligere ejer men det er for tidligt at udtale sig om de to kuld han har lavet hos hende om nogle af dem er døve... un glemmer så bare at skrive, at hun har haft en hunkat inde til parring med ham, hvor jeg ved at der er en killing der også er døv smiley Sikkert fordi hun ønsker at sælge ham, som en fertil hankat til avl smiley Det siger prisen også smiley


  • #4   12. jul 2011 Skulle selvfølgelig stå at mødrene ikke er hvide smiley

  • #5   12. jul 2011 Lotte : Synes du det er etisk korrekt, at bruge en hankat i avl, der laver døve killinger ? Uanset om man må eller ej....
    Han er ikke selv døv smiley


  • #6   13. jul 2011 Mener at alle hvide katte kan lave døve killinger har da set seriøse opdrættere få en enkelt døv killing men det har ikke fået dem til at lukke katten

  • #11   13. jul 2011 Det ser jeg heller ikke som et problem.. Da det ikke er unormalt at der kan komme døve killinger når de er hvide..

    Det der er synd det er at han kastes frem og tilbage


  • #12   13. jul 2011 Enig med Lotte og Hanne .
    Ja jeg synes også det at han er en kaste bold som det største problem . Det er sku synd at han skal sendes fra det ene hjem til det andet som fertil med det stress der med følger :-((


  • #13   13. jul 2011 Enig med Lotte, Hanne og Krista*

    Kan slet ikke se et problem i at denne kat producerer killinger. Altså den overtræder jo intet - den er jo bare hvid og hørende.
    Så kan ejeren da ikke klandres for at åbenbart "vide at den altid laver døve killinger!"
    Jeg mener bare.. Hvad mere kan man gøre?

    Derudover synes det er synd at den sælges frem og tilbage. Kan i det hele taget bedst lide når avlshunner og avlshanner har et fast sted at bo og producere killinger under kontrollerede proffessionelle omstændigheder :o) Udlejning af hankatte støtter jeg dog, hvis det foregår kontrolleret.



  • #14   13. jul 2011 Okay smiley Takker for jeres respons smiley

    Jeg troede ikke, at man brugte en hvid kat mere end én gang i et avlsprogram, hvis man vidste at den lavede døve killinger... Jeg personligt, synes det er synd for de katte der er døve, men har heller aldrig selv haft en døv kat...

    Og ja jeg synes også det er mega synd, at katten blive flyttet til nyt hjem hele tiden smiley Og hvis det var grunden, så kunne det jo være en idé at nævne det i annoncen smiley


  • #16   19. jul 2011 Nej nu er det heller ikke kun én enkelt døv killing smiley

    Tror han er blevet solgt... Annoncen er i hvert fald væk og han er også blevet slettet på deres profil herinde smiley Har også fundet ud af, at haqn var en strinter, måske det er derfor han er blevet kastebold, især når det ikke bliver oplyst i annoncen smiley Stakkels kat smiley


Kommentér på:
Råd søges ang. salgsannonce...

Annonce