{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.489 visninger | Oprettet:

Kattegrus støver, er det sundt? {{forumTopicSubject}}

Hej jeg bruger det krystalgrus man kan købe i brugsen, det fungere godt og Prop vil også godt gå i det,men det støver rigtig meget, så meget at jeg syntes det er svært at få luft hvis jeg er i nærheden og lige har kørt rundt i det efter hans lort. Hva med ham? kan han godt tåle det? han nyser nogle gange efter at have været i kattebakken.. Kan det være farligt for hans lunger??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kattegrus støver, er det sundt?
  • #1   14. jul 2011 Ligefrem sundt kan jeg ikke se det kan være.
    Jeg ville skifte


  • #2   14. jul 2011 Brug Ever Clean eller Golden Grey (tror jeg det hedder) det er klumpe grus og gør det så meget nemmere at holde rent + det er mere naturligt på kattene, mine har ELSKET mig for at skifte fra krystalgrus til fint grus. smiley
    Og nej det lyder ikke som om det er særlig sundt, hverken for dig eller katten.


  • #3   14. jul 2011 Ja syntes også bare det er mærkeligt sådan noget krystalgrus støver... det var bare så dejlig nemt når tissen blev kapslet inde i krystallerne.. Plus jeg har ikke mere kattegrus i hele huset, brugte før fint sand som de tog med rundt i huset og sofaen!..

  • #4   14. jul 2011 Det er et par år siden, jeg gik helt væk fra klumpende grus og sand i bakkerne og i stedet for bruger træpiller.
    Det blev til "cement" mellem kattenes trædepuder og jeg brugte ret lang tid på at bløde det op for at få det fjernet.

    Desuden støver det. Det gør det især, når kattene graver, og jeg kan levende forestille mig, hvad der så sker med deres luftveje og lunger, når det indåndes og bliver fugtigt.

    Måske er dette årsag til de efterhånden ret mange luftvejsproblemer hos katte.


  • #5   14. jul 2011 Hej Mega ja tror også der kunne være noget om det!
    Når jeg selv har svært ved at trække vejret når jeg har rodet rundt i det, hvordan har prop det så når han gør det hver dag!! Jeg må finde noget andet grus. brugte extreme classic før og det var egentlig godt, pånær det med han slæber det med rundt. Men træpiller er det ikke svært at vænne dem til det?? de jo store de piller. Er det nemt at fjerne det der er tisset på ?


  • #6   14. jul 2011 Kan godt følge din pointe Stef J, vi har det også OVER ALT rundt om bakken og halvt ind i stuen, men før da jeg brugte krystaller, der tissede "nogen" gange i hendes seng, jeg lige havde købt til hende. Så spurgte jeg mig til råds herinde og fandt så ud af det var fordi krystallerne var alt for hårde, så er så glad for klumpegruset og det er mine katte også smiley

    Men de krystaller jeg brugte før hen, støvede kun når jeg hældte nyt grus i bakken, så prøv evt at skifte mærke til noget dyre ? Det jeg brugt kunne kun købes hos dyreforretninger og ikke i supermarkeder smiley


  • #7   14. jul 2011 Hej Sophia
    Ja kunne være jeg skulle prøve noget dyrere krystalgrus.. Tak for råd ;o)


  • #8   14. jul 2011 Ved i hvor jeg kan købe dem i Århus? hvor det ikke er palle størrelse?

  • #9   14. jul 2011 Jeg bruger det krystalgrus der hedder Multifit Diamonds... Synes ikke rigtigt at det mærke støver smiley

  • #10   14. jul 2011 Stef J det var det grus som Muchelle og Babymis skriver, jeg brugte engang smiley

  • #11   14. jul 2011 Jeg tror jeg vælger at gå tilbage til extreme classic, så må jeg leve med grus overalt, også derfor jeg købte en håndstøvsuger, meeen det stadig ulækkert når det når op i sofaen!! ;o)

  • #12   14. jul 2011 Måske køb noget klumpende i lidt større (?) korn der måske ikke hænger fast på fusserne.

  • #13   15. jul 2011 Ja det ku jeg da prøve ;o) Lige nu bliver han passet hos svigermor, og bliver røvforkælet, fik en mms hvor Prop hang hen over min svigermors nakke mens hun spiste!!! så må man sidde ubekvemt bare Prop har det godt!! hehe

Kommentér på:
Kattegrus støver, er det sundt?

Annonce