{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.382 visninger | Oprettet:

Ny kat - føler mig ikke ordentligt forberedt {{forumTopicSubject}}

Aaahh ja..
Så er dagen kommet, hvor jeg får Lion hjem...
Misses og Bøllemis' kuldbror..

De er 2½ år gamle nu... Lion har været alenekat siden han rejste herfra 12 uger gammel...

Jeg synes jeg har læst og læst om det at sammenføre voksne katte, men synes bare stadig ikke at jeg er ordentligt forberedt..

Jeg er så nervøs for hvordan det skal gå..
Om de bare flyver lige i flæsket på hinanden eller hvad der sker...

Hvordan skiller man i øvrigt to katte ad, der ikke kan se forskel på ven og fjende (hvis det skulle gå så galt)???

Når han kommer - hvad så?

Stiller jeg ham bare midt på gulvet i sin transportkasse så han og de andre misser kan snuse gennem kassen???

Og hvornår skal lågen så åbnes op?

Andre gode tips?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny kat - føler mig ikke ordentligt forberedt
  • #1   15. jul 2011 JEG VILLE NOK LUKKE DEN NYE EN I ET RUM ALENE FØRST, LAD DEN KENDE LUGTEN AF DE ANDRE KATTE FØRST. EN GOD TING ER OGSÅ AT DE KATTE DU HAR, FÅR LUGTET TIL NOGET DER LUGTER AF DIN NYE KILLING INDEN DE SER HAM. NÅR DU SÅ LUKKER DEM SAMMEN, SÅ SØRG FOR DER ER MULIGHED FOR KILLINHGEN KAN GEMME SIG HVIS DEN BLIVER LIDT BANGE. MEN HAR IKKE SELV PRØVET DET, MEN LÆST OM DET, SÅ TAG HVAD DU KAN BRUGE AF RÅDENE. SKAL SELV HAVE SAMMENBRAFT 2 KATTE TIL OKT.
    GOD SOMMER


  • #2   15. jul 2011 Havde det så bare været en killing...
    Det har jeg prøvet mange gange før uden problemer..

    Problemet er jo at det er en voksen kat...
    Og min lejlighed er ikke indrettet til at jeg kan have den nye i et rum alene...
    Tror også bare at det vil tage endnu længere tid på den måde, hvorimod hvis de er sammen fra dag 1, kan det næsten kun gå hurtigere end hvis de først skal lære lugten af hinanden at kende, og først DEREFTER se hinanden..


  • #4   15. jul 2011 Mine forældre gjorde det at de tog en tør klud og gned blidt på den nye mis' kind (der hvor den afgiver duftstoffer) og så bagefter gned det på sofa og andre steder, så den gamle kat kunne lugte det - på den måde så de hvordan den gamle reagerede på den nye duft.
    Det kunne være meget sjovt at prøve om det virkede hos dig.


  • #5   15. jul 2011 Puha!!!
    Ikke mere action i dag tak

    Da Lion blev lukket ud af sin kasse gik der ikke engang et SPLITSEKUND, så var Misse i hælene på ham..
    Kattene hylede og skreg! Aldrig i mit liv har jeg set noget så vildt!
    Der fløj totter ud til alle sider!!!
    Op over tv, reoler, skabe, borde og til sidst i vindueskarmen, hvor jeg fik kastet et håndklæde i hovedet på Misse, der BARE VAR GAL!!!
    Fik hende smidt ud på badeværelset, hvor hun kunne køle lidt af...
    Lion krøb i "sikkerhed" oven på sit kradsetræ, som han havde fået med, hvorfra han lå og hvæste og brummede af de andre, der bare luskede rundt med store haler og ikke anede hvad der overhovedet foregik, fordi det hele gik så stærkt......

    Jeg fik gennet Lion ind i soveværelset og lukket døren i..
    Her får han lov at gå en uges tid og falde til, inden jeg gør noget som helst andet..

    Skulle så have de andre ud i stuen, Misse var kølet ned og ven nem nok at få ind i transportkassen, Bøllemis lå bare under sengen og rystede, han var også nem nok at fange..
    Men Gizmo.. OH MY GOD! Han plejer at være den roligste, mest godmodige kælemis... Han fløj lige i armen på mig, da jeg ville ae ham...
    Heldigvis kun med klør, ingen bid...
    Nå men fik ham i en kasse også og så fik jeg dem alle ind i stuen..
    Der er efterhånden faldet ro på...

    Men sikke da en omgang!
    Min puls er helt oppe at ringe!


  • #7   15. jul 2011 Åhh synes bare ikke jeg magter mere tumult lige nu...
    Har jo også 4 killinger gående.. Og de blev skræmt fra vid og sans..
    Den ene bliver hentet i dag..
    Resten næste fredag..

    Så min plan var egentlig at prøve igen, når alle killingerne er flyttet..


  • #9   17. jul 2011 Jo tak..
    Og Lion (den nye mis) er bare stadig helt fra snøvsen...
    Han stoler slet ikke på os endnu, den stakkel..
    Helt nye omgivelser, lugte og lyde..
    Og uden "mor"

    Føler sgu med ham, og forstår udemærket at han er meget utryg..


  • #11   18. jul 2011 I dag kunne jeg få lov at ae ham på hovedet og lidt ned ad ryggen...
    Men kun i 2 minutter, så gad han ikke mere, blev sur, og strøg ind under sengen...



  • #12   18. jul 2011 Yaii jeg fik ham lokket med på lidt leg i dag..
    Ikke mange katte kan modstå "drillepinden" med fjer på ;0)


  • #13   18. jul 2011 *Ikke mange katte kan modstå "drillepinden" med fjer på ;0)*

    Det var også sådan jeg fik lokket min Hector ud under sengen og ti at udforske rummene i vores lejlighed :o)
    The power of the feather stick!


  • #14   19. jul 2011 Jep!
    Genial opfindelse smiley

    I dag måtte jeg ae ham lidt på ryggen, men han markerede lidt med tænderne på min hånd, men jeg vil ikke betragte det som bid...
    Men det var det nok blevet hvis jeg ikke havde respekteret hans "nej"


  • #15   20. jul 2011 Nu fik vi sat en dør med noget tråd i mellem, så de kan se hinanden uden at flænse hinanden...

    http://www.kattegale.dk/forum/attachment.php?attachmentid=45023&d=1311168394

    Håber det kommer til at virke, for vil virkelig gerne have ham ført ind i flokken, men en af mine andre katte, Misse, er EKSTREMT dominerende!
    Så det bliver virkelig en udfordring!

    Nu er jeg spændt på hvor meget skrig og skrål der kommer, når de engang opdager hinanden?! smiley


  • #16   30. jul 2011 Tadaaaaaa!!!!

    (link fjernet)


Kommentér på:
Ny kat - føler mig ikke ordentligt forberedt

Annonce