{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.884 visninger | Oprettet:

Kirsten L
Kirsten L
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 55

Kejsersnit og nu i fødsel {{forumTopicSubject}}

Hej

Vi har en MaineCoon hunkat der fredag desværre måtte forbi dr. dyr en tur, da fødslen var ikke rigtig ville gå igang og katten blødte kraftigt. Ind kom vi og hun fick kejsersnit.
4 killinger døde og 5 kom med hjem hvor vi stadig kæmper for de 2 af dem.

Her til aften ser vi så at hun ligger og ligner en der er i fødsel går hen og kigger en til hende og kan se hun har født en killing og er ved at rengøre denne....hmmm og så kommer der en ve og en killing mere kommer til syne!!! og denne er også død smiley Vi ved pt ikke om der kommer flere men dyrelægen er kontaktet og har fået sig en verbal skideballe!!! og bliver der det mindste må vi kører afsted med hende igen smiley

MEN hvordan pokker kan man overse 2 killinger når man har hele katten åben?????
Er edder rasende smiley

Skal nok lige opdatere når jeg ved om der kommer flere eller om det bare var dem.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kejsersnit og nu i fødsel
  • #1   17. jul 2011 Hvordan kan det lade sig gøre at dyrlægen kan over se 2 killinger når hun fik kejsersnit.. Forstår godt dit raseri anfald. Det er også for dårligt.. Hvor mange killinger har hun fået ialt. De killinger som du kæmper med hvad er der galt med dem.

• Kirsten L
    Kirsten L Tilmeldt:
    feb 2010

#3   17. jul 2011 Jamen indtili videre har hun alt i alt fået 11 killinger det er helt vildt smiley de 2 hvor vi kæmper for deres liv er noget medtaget efter kejsersnittet smiley Stakkels missemor og killinger smiley

• #4   17. jul 2011 slet ikke iorden...vil det sige hun havde 11 killinger eller læser jeg forkert? må jeg spørge hvilken dyrlæge du har?

• Kirsten L
    Kirsten L Tilmeldt:
    feb 2010

#5   17. jul 2011 hun havde alt ialt 11 killinger det er helt vildt det har vi ALDRIG prøvet før eller hørt om nogen kat der havde. Ved godt hun ikke ville kunne give mad til 11 killinger men det er mere det faktum at dyrlægen har overset 2 killinger i hende.

• #6   17. jul 2011 hovsa havde ikke set dit sidste indlæg...wauw det er mange..stakkels mormis.

• #7   17. jul 2011 ja jeg forstår heller ikke hvordan han kan overse det.
    hvem har du

• #8   17. jul 2011 Ja det er forfærdeligt sådan noget.. Som Lis siger vil jeg heller ikke betale for næste måske kejsersnit. Hvordan har moren det. Over denne episode. Håber det bedste får de killinger som lige nu kæmper for livet.

• Kirsten L
    Kirsten L Tilmeldt:
    feb 2010

#9   17. jul 2011 Det er dyrlægerne i Hjørring

• Kirsten L
    Kirsten L Tilmeldt:
    feb 2010

#10   17. jul 2011 Vi har ikke kunnet forstå efter kejsersnittet at hun ikke rigtig har ville kendes ved hendes killinger, men vi tilskrev det lidt "opvågningen fra narkosen" Men da hun sprang på svigermor og sad med klør 3 og tandsættet i hende gik det op for os noget var galt for det var ikke bare for at beskytte sine killinger smiley Men det troede vi. Hun har jo haft hamrende ondt smiley Den stakkels kat smiley

• #11   17. jul 2011 Hvad hedder den dyrlæge i Hjørring da jeg kommer fra Aalborg. Hvad koster sådan et kejsersnit.

• #12   17. jul 2011 Ja det er bare noget skidt.

• #13   17. jul 2011 Jeg ville undersøge hvor man kan klage hen og så give en overordentlig smørre med at det ikke er i orden, det forvolder smerte og bringer dyrene i livsfare. Nok kræve en form for erstatning, hvis det giver mén eller at killingerne døde PÅ GRUND AF den forseelse.
    Det kan jo være dyrt at sagsøge smiley

Eeej jeg håber det kommer i orden.
    11 killinger er dæleme meget!

• Kirsten L
    Kirsten L Tilmeldt:
    feb 2010

#14   17. jul 2011 11 killinger ER meget.

Det er hos Hjørring dyrehospital. Killingerne er jo højest sandsynligt døde fordi de "blev glemt".

• Kirsten L
    Kirsten L Tilmeldt:
    feb 2010

#15   17. jul 2011 De 2 sidste hun fødte er dødfødte desværre, de klarede ikk at være blevet glemt smiley

• Kirsten L
    Kirsten L Tilmeldt:
    feb 2010

#16   17. jul 2011 Tror ikke der er flere nu slapper missemor af...så der kommer højest sandsynligt ikke flere.

• #17   17. jul 2011 Det var godt Kirsten.

• #18   17. jul 2011 ej for pokker hvor er det bare skidt smiley Stakkels missemor og stakkels killinger!

• #19   17. jul 2011 Jeg kender ikke de dyrelæger deroppe..

• #20   17. jul 2011 Hallo hva sker der, først flere heidi'er som skriver i tråden, andet så kan jeg ikk se heidi med nfo har skrevet galt?? Denne tråd handler om en fejl kejsesnit og en person som selv er rystet over dette, men tråden ender i mudderkast om noget tilsynladende helt 3..

Til trådstarteren: Jeg håber i finder ud af noget og evt. har givet personen en skide balle.. Har selv prøvet at få fejlbehandling 2 gange, så de ser ihvertfald ikk flere penge fra min side af.. Bruger nu en ny dyrlæge, som jeg håber er bedre og noget grundigere.. Håber de 2 pus klarer den, samt at mormissen er ved mod til at tage sig af dem..

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
    #21   17. jul 2011 <b>Maria... Må vi så få kammertonen igen, Tak.</b>

• #22   17. jul 2011 Som jeg forstår det efter at have læst den igennem nogle gange, så spørger Heidi med nfo, Maria hva hun ville gøre hvis hun fik info afvide om hvilken dyrlæge det drejer sig om?? Intet ondt eller noget i dette, hun spørger bare hva Maria ville gøre..

Eller læser jeg total forkert?

• #23   17. jul 2011 Undskyld mig Maria smiley Nu føler jeg efterhånden at jeg er nødt til at sige noget også... Du føler dig chikaneret og forfulgt herinde uden grund... Dette er et forum, hvor ALLE, læs ALLE har ret til at give sit besyv med... Nu har jeg efterhånden læst en del tråde, hvor du føler dig trådt på og forfulgt og hvis jeg skal sige min helt ærlige mening, så er det dig der er meget nærtagende... Ikke én eneste gang har jeg syntes du havde ret i dine beskyldninger mod de andre... Men de siger ikke det du gerne vil høre og så bliver du sur og føler de er efter dig... Personligt så er Heidi med NFO ikke nogen snob... Hn spørger dig bare hvad du har tænkt dig at gøre, med de oplysninger du spørger efter og straks er du grov imod hende... Synes faktisk at det er dig der fortjener en tur i fryseren for den svada du fyrer af her i tråden mod Heidi.... Hvis ikke du kan tåle mosten herinde i forum, så var det måske DIG der skulle overveje at lade være med at deltage, for så er der da ikke nogen der kan sige dig imod :((( Jeg er ved at være træt af at læse alle de tråde hvor det hele lige pludselig handler om at alle vi andre er efter dig... Måske det var på tide du kiggede lidt på dig selv ??????

• #24   17. jul 2011 Maria du er sgi også alle steder smiley Ellers ville du jko ikke se hun var det :)) >Korrekt ???

• #25   17. jul 2011 Kender en hvis MCO lige har fået 12 killinger.. Der var nogle stykker der vendte med vrangen ud og der er vidst kun 7 levende killinger tilbage.

Er ked af at læse din meget grimme oplevelse og håber du kan klage/sagsøge dem og ikke skal betale en krone for kejsersnittet.

• #27   17. jul 2011 Til trådstarter smiley
    Synes også du skal finde ud af om du har nogen mulighed for at klage over dette... Stakkels mormis smiley Og trøstekram til jer smiley Håber resten klarer det smiley

• #28   17. jul 2011 Det er selvfølgelig en katastrofe at en dyrlæge glemmer var det ikke 2 killinger inde i moderen.
    Dyrlægen fortjener en irettesættelse om den skal komme fra dig eller fra en klageinstans, ved jeg faktisk ikke, for jeg ville såmænd gå i selvsving.
    Når det så er sagt, så har jeg ALDRIG hørt om en kat der har fået så mange killinger. Kunne der måske have været mangel på næring i fosterstadiet???
    Held og lykke med dem I har tilbage og især med dem I kæmper for.

• Kirsten L
    Kirsten L Tilmeldt:
    feb 2010

#29   17. jul 2011 Vil lige ridse op.

fredag akut kejsersnit 9 killinger hvoraf 3 døde.

en lille mis døde på hjemvejen

Nu er vi nede på 5 misser.

2 ankom idag men desværre dødfødte :´(

Så vi har stadig kun 5 ud af 11 killinger

• #31   17. jul 2011 Marianne - Som tidligere skrevet kender jeg en der lige har fået 12 killinger.

Vidste det var en sjældenhed, men hvis folk aldrig har hørt om 11 killinger må det jo være et voldsomt stort kuld, ud fra normerne?

Hvor normalt er det egentlig at killinger vender med "vrangen ud"?

Undskyld jeg lige bruger din tråd Kirsten.

• #32   17. jul 2011 Forstår faktisk ikke hvad du mener med "vrangen ud " ?? Har jeg aldrig hørt om smiley

• Kirsten L
    Kirsten L Tilmeldt:
    feb 2010

#33   17. jul 2011 Det er helt okay smiley Alle killinger var helt normale i dette ellers store kuld. Ingen deformiteter eller noget som helst smiley

• #34   17. jul 2011 Yvonne - nogle af killingerne var med indvoldene udvendigt..

• #35   17. jul 2011 Hold da op..

Jeg forstår slet ikke at sådan noget kan ske, jeg har været med til flere kejsersnit..
    Så jeg er ret meget chokeret. Du skal sende en klare ind , ja hvor henne vil gerne undersøge det for dig, hvis det er.

Håber at de sidste 5 klare den.. og at mormis har det godt...

• #36   17. jul 2011 Fy for pokker for en grim oplevelse da ;(

• #37   17. jul 2011 Håber de sidste 5 missere overlever Kirsten! Og heldigt at du ikke fik nogle deforme killinger, trods det store kuld.

• #38   17. jul 2011 Hold da op for en omgang I har været igennem! Stakkels mormis :(. Jeg håber, hun er ved godt mod og helse, og at det hele vil gå godt fra nu af.

• #39   18. jul 2011 Hold da op , sikke da en ja undskyld "idiot" !
    jeg synes du skal klage , og måske også sagsøge ham .
    lige en anden ting , undskyld jeg blander mig , men mangler
    der nogle beskeder herinde for jeg
    kan ikke se en såkaldt diskution / tilsvining ? smiley
    bare nysgerrig .
    og held og lykke kirsten håber de sidste 5 klare den . og din missemor smiley

• #40   18. jul 2011 Jo noget af det er slettet af Admin smiley

• #41   18. jul 2011 åh så er det derfor jeg ikke lige kunne forstå sammenhængen , tak .
    og undskyld sidespringet smiley

• #42   18. jul 2011 Hvad nu Heidi ???

• #43   18. jul 2011 jamen er du blevet politianmeldt ? eller ville hun politianmelde dig, jeg forstår ikke sammenhængen , der mangler vist de "vigtige" indlæg smiley

• #44   18. jul 2011 Forstår ikke en pind længere :)))

• #45   18. jul 2011 Personen er lige nu frosset så hun kan desværre ikke komme med en nærmere forklaring på den mystiske politianmeldelse.

• #46   18. jul 2011 Tror da ikke politiet gider bruge noget som helst energi på dette :))

• #47   18. jul 2011 argh det tror jeg da heller ikke de gider bruge deres tid på smiley
    er lidt ked af jeg ikke kunne se efterfølgende svar fra vedkommende smiley

• #48   18. jul 2011 Kunne næppe forestille mig at selveste politiet bruger tid og energi på sådan noget som to mennesker, der ikke er bedste venner over et online-forum.
    Den med politiet kom som et defensivt træk, vil jeg gætte på.

Husk på, politiet skal skrive en rapport hvis der overhovedet er noget - og det hader de smiley

• #49   18. jul 2011 kan ikk svare dig på det heidi da jeg ikke kan se beskederne smiley

• #50   18. jul 2011 Det var dog horribelt - dyrlægesjusk, der kunne have kostet katten livet, hvis den nyopererede livmoder var sprunget under fødslen af de sidste killinger.

Du skal selvfølgelig først kontakte dyrlægen, der opererede, og kræve erstatning. Dernæst skal du forlange at få en fuld journaludskrift og kontakt så

Ankenævn for Dyrlæger
    Amagerfælledvej 56
    2300 København S
    Tlf. 32 66 90 00
    Telefontid: mandag-fredag kl. 9.00-12.00
    Telefax 32 66 91 00
    E-mail: fs@fs.dk
    Hjemmeside: www.dyrlaegeankenaevn.dk
    Forbrugerstyrelsen er sekretariat for ankenævnet.

Du kan i øvrigt læse nærmere på deres hjemmeside.

PS: En MCO-hunkat fra mig, Mega Odessa, fik i sin tid 13 levende killinger.
    Opdrætteren, som havde købt hende, støttefodrede i døgndrift, og da kuldet senere kom på udstilling, blev det BIS.

• #53   18. jul 2011 Til orientering:

"Ankenævn for Dyrlæger behandler ikke:
    •Klager, hvor klageren ikke har lidt et økonomisk tab.
    •Klager over, at dyrlægen ikke har udvist omhu og samvittighedsfuldhed, som fastlagt i Lov om Dyrlæger. Disse klager kan indsendes til den lokale Fødevareregion.
    •Klager over, at dyrlægen har begået en faglig fejl, uden dette har medført et økonomisk tab for klager.
    •Klager over, at dyrlægen ikke har handlet etisk korrekt. Sådanne klager kan Den Danske Dyrlægeforening, Etisk Nævn, vælge at behandle."

Men da det kan formodes, at de to sidste killinger ville have levet, hvis kejsersnittet var udført korrekt, ville jeg klage.
    Ellers kontakt Den Danske Dyrlægeforening, Etisk Nævn, for dyrlægen fortjener én over næsen.

• Kirsten L
    Kirsten L Tilmeldt:
    feb 2010

#54   18. jul 2011 Så er 1 killing mere død og 2 mere ligger i svinget smiley De er meget slappe, missemor har hele natten flyttet rundt på de her stakkels killinger smiley Hun er hammer stresset og stadig meget oppustet. Normalt bliver de jo rimelig hurtigt slanke men hun virker stadig stor smiley

Dyrelægen beklage selvfølgelig og det hun kunne tilbyde var at eftertjekke missemor uden regning og den nuværende regning på 5000,- ville hun slette.

smiley

• #56   18. jul 2011 Hold da op en historie fra det virkelige liv. Gå du i flæsket på klinikken.

Er de meget små killingerne - hvliket vel vil kunne tænkes med 11, gisp.

Krydser fingre for de restende killinger OG missemor

• #57   18. jul 2011 Synes du skal få missemor tjekket igen smiley Hvis hun sådan flytter rundt på dem, kan det godt være fordi hun har smerter smiley

Ja, sikke en omgang smiley Stakkels missemor og jer smiley

• #58   18. jul 2011 Når du skriver at katten er oppustet kommer jeg til at tænke om hun har fået en lukket livmoderbektændelse. Det kan være MEGET alvorlig. Ved alm. Livmoderbetændelser lugter de forfærdeligt bag til og der kommer gul væske ud.

Jeg har flere gange oplevet at katten er meget stresset når den har det

• #61   18. jul 2011 støtte foder i de små?

• Kirsten L
    Kirsten L Tilmeldt:
    feb 2010

#62   18. jul 2011 vi støttefodre alt hvad vi kan og agere varmedunk smiley Vi går med de 2 slappe misser tæt ind til os for at hjælpe dem med varme, tørrer dem bag i så de kommer af med noget for mormis jae hvad skal jeg sige virker til at have nok i sig selv.

• #63   18. jul 2011 Jeg ville også sørge for at holde missemor smertedækket.

• Kirsten L
    Kirsten L Tilmeldt:
    feb 2010

#64   18. jul 2011 Mega det bliver hun skam med smertestillende

• Kirsten L
    Kirsten L Tilmeldt:
    feb 2010

#66   18. jul 2011 Dyrlægen har ikke travlt så hun kunne komme til kl 14 så der skal vi ind med hende. Skal nok holde jer alle opdateret

• #67   18. jul 2011 Tag alle killigerne med også.

Held og lykke

• Kirsten L
    Kirsten L Tilmeldt:
    feb 2010

#68   18. jul 2011 mormis kommer ingen steder uden hendes små børn vi skulle nødig stresse hende for meget

• #69   18. jul 2011 Sikke da en historie, stakkels mormis og jer, det være skrækkeligt at se på.. Er spændt på at høre info.

• #71   18. jul 2011 Noget nyt ? smiley

• Kirsten L
    Kirsten L Tilmeldt:
    feb 2010

#72   18. jul 2011 Det værste er sket smiley

Missemor var som sagt ved dyrlægen og de konstaterede endnu en killing smiley Den var gået i forrådnelse smiley Eiii hvor er jeg led og ked af det smiley

Det vil sige at der var 12 unger og vi står tilbage med 3 der indtil videre er overlevet smiley Men 2 mere ligger i svinget og tror hvis jeg skal være ærlig ikke at nogen af dem overlever smiley

Jeg har idag snakket med ankestyrrelsen som fortalte mig hvordan jeg skulle klage og at jeg skulle kontakte fødevarestyrrelsen for at dyrelægen får en påtale så det bliver hermed gjort imorn smiley

ØVØVØVØV

• #73   18. jul 2011 hold kæft en dårlig dyrelæge !
    er ked af det på dine vegne kirsten !
    Håber de sidste klarer den !

• #75   18. jul 2011 Hvis katten stadig er oppustet, kunne man frygte, at der under fødslen af de sidste to killinger er bristet en indvendig syning, og at der er sket udsivning fra livmoderen til bughulen, så der er opstået bughulebetændelse.
    Det er ekstremt smertefuldt.

• #77   18. jul 2011 nej nej nej smiley Hvor er det bare skrækkeligt smiley
    Stakkels jer og stakkels missemor og killinger smiley

• #78   18. jul 2011 For pokker da ...

Den døde killing - måtte de lukke hende op igen for at få den ud?

• #79   18. jul 2011 Det er simpelt hen det værste sjusk, jeg nogensinde har hørt om <b>:-((((</b>

Blev mormis opereret igen?
    Er kisteræd for, at der er sivet råddenskab ud i hendes bughule, så hun har vel fået og får fremover antibiotica + smertestillende?

• #80   18. jul 2011 Har fulgt tråden på sidelinjen, da jeg ikk har vidst hvad jeg skulle skrive.. Men for pokker, jeg forstår ikk hvordan det kan lade sig gøre smiley Håber de sidste små pus og missemor overlever den tramatiske oplevelse.. Sender stort trøstekram til dig og krydser fingre smiley

• #81   18. jul 2011 Ja fy for pokker da....

Er også lidt nysgerrig på om de måtte lukke hende op igen og med hvordan missemor har det idag smiley Stakkels jer og stakkels missemor smiley

• Kirsten L
    Kirsten L Tilmeldt:
    feb 2010

#83   18. jul 2011 Ja missemor måtte igennem en størrer operation igen smiley

Eiii hvor er livet uretfærdigt

• #84   18. jul 2011 er hun så okay ?

• Kirsten L
    Kirsten L Tilmeldt:
    feb 2010

#85   18. jul 2011 næææ hun er stadig noget omtumlet og vil ikke rigtig noget

• Rikke L
    Rikke L Tilmeldt:
    jul 2007

Følger: 4 Følgere: 2 Svar: 10
    #86   18. jul 2011 Hjørring Dyrehospital skal man holde sig fra. For en del år siden skulle vores venners gravhund have hvalpe. Fødslen trak ud og de kørte afsted til dyrlægen. Under kørslen var hovedet af en hvalp kommet ud og da de ankommer til dyrlægen vil dyrlægen "lirke" resten af hvalpen ud med det resultat at hovedet røg af...... Det endte jo så selvfølgelig i kejsersnit.

Men håber mormis kommer sig helt

• #87   18. jul 2011 åh , jeg håber hun kommer sig , hvordan har killingerne det ?

• #88   18. jul 2011 **Missemor var som sagt ved dyrlægen og de konstaterede endnu en killing smiley Den var gået i forrådnelse :(**

smiley Nej, nej, nej for f***** da! Det er jo som et mareridt smiley

Var det samme dyrlæge denne gang? Jeg forstår ikke, hvordan en dyrlæge kan overse killinger, ikke bare én, men TO gange :S.

Åh den stakkels kat smiley Jeg krydser fingre og tæer for at hun kommer vel igennem det her.

• #89   18. jul 2011 For po..... da en dyrlæge, stakkels din kat at den skal gennemgå så meget smiley
    For jer må det være et marreridt der bare fortsætter........... Håber den dyrlæge får et smæk over fingerne der vil noget..

• #90   19. jul 2011 Jeg tror faktisk at det er den mest groteske historie jeg endnu har hørt!
    Hvordan går det idag?

• Kirsten L
    Kirsten L Tilmeldt:
    feb 2010

#92   19. jul 2011 vi har stadig 3 killinger men frygter når vi kommer fra arbejde t flere er røget i svinget, hun flytter rundt på de stakkels misser smiley

• #93   19. jul 2011 Lav flere steder du syntes ert godt at have killingerne - aså vælger hun sikkert en af den. Steder der er ro og dunkelt.

Nederste hylde i klædeskabet kan være i hit.

Du må gi' dig lidt for at få ro på

• Kirsten L
    Kirsten L Tilmeldt:
    feb 2010

#94   19. jul 2011 Alt er prøvet men hun nægter skuffer er åbne "redekasser" lavet 8 steder men lige lidt hjælper det smiley

Nu er der kun 2 killinger tilbage smiley

• Kirsten L
    Kirsten L Tilmeldt:
    feb 2010

#95   19. jul 2011 snart kun 1 killing :´(

• #96   19. jul 2011 Håber du virkelig de får en sag på nakken! Øv hvor gør det mig ondt!

Håber sådan at de sidste 2 overlever..

• Kirsten L
    Kirsten L Tilmeldt:
    feb 2010

#97   19. jul 2011 er vi heldige ender vi tilbage med 1 killing smiley Den sidste er på vej over på den anden side smiley

• #98   19. jul 2011 Nej, hvor er det her altså skrækkeligt læsning smiley Støttefodre du ikke ??

• Kirsten L
    Kirsten L Tilmeldt:
    feb 2010

#99   19. jul 2011 Yvonne som jeg tidligere har skrevet støttefodre jeg alt hvad jeg kan men det nytter ikke når missemor slæber de stakkels killinger rundt og ligger dem steder så de bliver kolde.

• #100   19. jul 2011 Det var ikke ment negativt smiley Ved godt, at det ikke altid lykkedes selvom man støttefodre smiley Missemor er nok stadigvæk dårlig og stresset med alt det hun har været igennem smiley Hvor er det synd for jer smiley Mine bedste ønsker for jer smiley

• #101   19. jul 2011 Har du ikke mulighed for at have hende på et lille mørkt værelse, hvor der er varmt og ikke gåen ud og ind samt støj?

Krydser fingre for den sidste!

PS: Fødte mormis til forventet tid og hvad vejer den sidste killing nu?

• Kirsten L
    Kirsten L Tilmeldt:
    feb 2010

#102   19. jul 2011 Hun er på et værelse hvor der inge larm er, lav belysning men hun flytter killingerne rundt fx i det fjerneste hjørn, vader ovenpå dem hvis vi flytter dem i kassen, ligger vi dem til for at de kan die og det ikke passer hende rejser hun sig op og går smiley

Vi har ikke vejete dem endnu da de mener meget om hendes tidligere kuld, hun føder generelt små unger men de bliver skam kæmpe store med tiden smiley Så vejningen har vi ikke gjort også fordi der har været gang i alt for mange ting smiley Men den største af killingerne er den der ligger i svinget til at dø, desværre.

• #103   19. jul 2011 Så læg tæpper i alle hjørnerne, og undgå så vidt muligt at pille for meget med de små.

Mormis er jo dybt stresset oven på alt det, hun har været igennem.
    Kan du ikke sætte en Feliway i stikkontakten derinde. Det har en beroligende virkning.

• Kirsten L
    Kirsten L Tilmeldt:
    feb 2010

#104   20. jul 2011 Mega - alt er prøvet, nu er der kun 1 killing tilbage. smiley

• #105   20. jul 2011 Kirsten
    Hvordan klarer Mormis og den ene killing sig?

• #106   20. jul 2011 Årrh det er simpelthen frygteligt det her smiley

• Kirsten L
    Kirsten L Tilmeldt:
    feb 2010

#107   20. jul 2011 Mormis er hammer stresset hjertet galloperer derud af, spiser knap og drikker lidt smiley Vi håber hun klarer skærrene smiley Den ene killing ser ok ud indtil videre men vi tør ikke håbe.

Vi har rejst erstatning hos dyrelægen på 6 døde killinger (halvdelen af kuldet)

Så må vi se hvad der sker.

• #108   20. jul 2011 Hvor er det synd for den stakkels kat smiley Kan I ikke give hende enten noget Zylkene eller Bachs nødhjælpsdråber? Måske kan det hjælpe hende, så synes det er et forsøg værd.

• #109   20. jul 2011 For pokker hvor er det synd for Mormis!
    Godt at I har rejst erstatningssag.

• Kirsten L
    Kirsten L Tilmeldt:
    feb 2010

#110   21. jul 2011 Endnu en killing tilbage så måske vi er heldige smiley

Vi har idag snakket med dyrlægen og dennes chef og det er nu anmeldt til deres forsikringsselskab, så må vi se hvad tiden bringer.

Intet kan jo tage denne trælse oplevelse fra os, desværre.

• Kirsten L
    Kirsten L Tilmeldt:
    feb 2010

#111   21. jul 2011 Det er en MCO smiley

• #112   21. jul 2011 "Vi har idag snakket med dyrlægen og dennes chef og det er nu anmeldt til deres forsikringsselskab, så må vi se hvad tiden bringer."

Du skal være obs på, at forsikringsselskabet måske påtager sig at betale en del af erstatningssummen og pålægger dyrlægen selv at betale resten.

Har nemlig hørt om et tilfælde, hvor dyrlægen "glemte" dette sidste.

• Kirsten L
    Kirsten L Tilmeldt:
    feb 2010

#113   21. jul 2011 Okay tak for info det vil vi helt sikkert være obs på

• Kirsten L
    Kirsten L Tilmeldt:
    feb 2010

#114   24. jul 2011 mange tak for tankerne de varmer, jamen der er en lille sejlivet mis tilbage, den hænger i livet endnu og er noget tykmavet smiley
    Den mindste lyd, regndråber der falder forkert, der bliver trådt anderledes udenfor i grusset, jah så flytter hun rundt på denne killing og det er tydeligt det er stress, hun spiser lidt, ikke nok og er slet ikke sig selv har sprunget på manden flere gange som en løve ( alle gange med store blodige rifter og bidmærker.
    Jeg er den eneste der kan komme indtil hende uden hun brænder helt sammen.

så det var lidt nyt herfra

• #115   24. jul 2011 Hvis du ikke allerede har gjort det så sæt Feliway i stikkontakten på hendes værelse. Det virker beroligende og har hjulpet mange stressede katte.

• Kirsten L
    Kirsten L Tilmeldt:
    feb 2010

#116   24. jul 2011 *Mega* det har hun allerede det virker ikke, vi har prøvet hømopatiske dråber osv, dyrelægen snakker om noget ala "lykkepiller" som kan blive sidste udvej. For hold op det er hårdt at se på.

• #117   24. jul 2011 Stakkels mormis og jer smiley Har også tænkt meget på jer smiley Føler virkelig med jer smiley

• #118   24. jul 2011 Åh nej. Det er da snart slet ikke til at bære, at hun stadig har det så dårligt smiley Jeg er bestemt ikke tilhænger af lykkepiller, men i dette tilfælde ville jeg prøve hvad som helst. Lyder til at katten har det ad H til psykisk og måske også fysisk.... ikke til at vide hvad den klovn af en dyrlæge har rodet med i hende smiley (hvem er den elendige dyrlæge forresten?)

Jeg håber katten meget snart får det bedre!

• #119   25. jul 2011 Kirsten, bruger du stadig den samme dyrlæge, som overså de to første killinger?

• #120   25. jul 2011 åårh forpokker da smiley
    Stakkels jer og stakkels mormis og killing, det er så sørgeligt det her

• #121   25. jul 2011 Kan du ikke hænge noget mørkt for vinduerne og får hun stadig smertestillende medicin?

• Kirsten L
    Kirsten L Tilmeldt:
    feb 2010

#122   25. jul 2011 Hun er på smertestillende og pencillin og hun går i et "mørkebelagt" rum med feliway i stikkontakten. Intet virker.

Hun sprang i lørdags på en ven af familien da hun skulle passe dem og fylde mad op...Hun ødelagde tøj og det hele og sikke som sådan et sår kan bløde smiley

Det er så ulideligt.

Nej Mega vi har ny dyrlæge.

• #123   25. jul 2011 For en anden gangs skyld så sørg for, at der er rigeligt med mad og vand, så hun kan klare sig, til I kommer hjem.

Jeg ville også sætte en radio derind og lade den køre i døgndrift, ikke så højt, men så den kan aflede hendes opmærksomhed fra lydene udefra.

• #124   25. jul 2011 PS: Sæt dig også derind af og til og læs i en bog for at bryde den onde cirkel.

• Kirsten L
    Kirsten L Tilmeldt:
    feb 2010

#125   25. jul 2011 Mega - musik stresser hende endnu mere er prøvet også ganske alm. radio. så det duer ikke.

Jeg sidder tit hos hende men det nytter ikke at når nok er nok så angriber hun uden forvarsel smiley

• Kirsten L
    Kirsten L Tilmeldt:
    feb 2010

#126   3. aug 2011 Lidt nyt:

Vi har idag modtaget brev fra dyrlægens forsikring og fået et "plaster på såret" for killingerne, dog skal vi have ringet og informeret om at de 2 sidste døde efter indberetningen til forsikringen.
    Vi har stadig en tilbage som helt sikkert overlever. Men missemor er stadig lige mærkelig smiley Desværre....

• #127   3. aug 2011 Altid rart med et "lille plaster på såret", men håber ikke missemor har taget skade af alt det hun har været igennem smiley

• #128   3. aug 2011 Tak for update
    Enig med Yvonne

Held med det hele

• Kirsten L
    Kirsten L Tilmeldt:
    feb 2010

#129   3. aug 2011 Vi frygter desværre at missemor er meget traumatiseret og har svært ved at falde til ro.... Vi frygter jo at vi må "skille os af med hende" Hun har det bestemt ikke godt og hun har tabt sig meget og vil ikke spise får hjælp til at komme af med afføringen og ja det hele tegner dårligt smiley

Det mindste man kan gøre er jo at opdatere når i har været så søde at skrive og komme med råd, vender tilbage når der er en "løsning" på det hele.

• #130   3. aug 2011 Ja det er en mega trist oplevelse I her har været igennem, så man får da lidt at tænke over smiley Håber det bedste for jer og mormis smiley

• #131   3. aug 2011 Jeg tænkte på katten tidligere i dag, og håbede inderligt, at hun havde fået det bedre. Men det har hun så ikke smiley Synes det lyder til at den elendige dyrlæge har molesteret hende fuldstændigt smiley
    Ikke til at bære, hvis I må give hende fred pga. denne forskrækkelige historie, men katten skal jo da ikke blive ved med at have det så skidt smiley
    Jeg krydser fingre for et mirakel, der må ske meget snart.

• Kirsten L
    Kirsten L Tilmeldt:
    feb 2010

#132   31. aug 2011 Desværre ikke hun kravler nu på væggene og kan slet ikke finde ro smiley Hun kaster konstant op og ja er i det hele taget ikke hende selv så vi har valgt at tage den svære beslutning at når killingen er fravænnet skal hun aflives :´(

Alt er prøvet intet hjælper smiley

• #133   31. aug 2011 Nej hvor er det altså trist, men hvis hun ikke har det godt, så er det også bedre at give hende fred smiley

• #134   1. sep 2011 Åhh nej for det lille pus! Det er altså så forfærdelig en udgang det har fået.
    Jeg forstår godt jeres beslutning.

• #135   2. sep 2011 Killing eller ej, så synes jeg ikke det er rimeligt at lade den stakkels kat lide mere. Og killingen kan spise selv nu.
    Håber hun snarest får fred. Det trænger hun til.
    Jeg håber og beder til, at aflivningen går gelinde og fredeligt.

• Kirsten L
    Kirsten L Tilmeldt:
    feb 2010

#136   2. sep 2011 Killingen spiser desværre ikke selv endnu og interesserer sig slet ikke for mad, men så snart den får fundet interessen så skal hun også have lov at få ro.

• #137   3. sep 2011 Måske er det bedre at killingen får en plejemor og den stakkels misse mor får fred.

• Kirsten L
    Kirsten L Tilmeldt:
    feb 2010

#138   3. sep 2011 Bare rolig katten lider ingen overlast og der er styr på tingene....

Kommentér på:
Kejsersnit og nu i fødsel

Annonce