{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.309 visninger | Oprettet:

Skider overalt.... {{forumTopicSubject}}

Hej Alle.

Da jeg ikke kendte loven, om at killinger skal være 12 uger før de må komme fra deres mor, fik jeg min killing da han var 8uger gammel. Fandt så senere ud af, at det var ulovligt og afleverede ham derfor tilbage til sin mor igen to uger efter. Henter ham igen om en god uges tid, der er han 12uger. Da han var hos mig, havde han det med at skide (undskyld mit sprog) over det hele. Bag gardinet, under og i sengen, i bruseren, ved siden af kattebakken osv..Jeg holder hans bakke ren, så forstår ikke hvorfor han gør det? Jeg har et par gange taget ham i at gøre det, og stikker hans snude ned til lorten og siger ''puuuha'' og sætter ham i bakken. (Har jeg fået afvide at jeg skal), så det gør jeg med smerte i hjertet! Nogle som ved hvad jeg kan gøre?

Vh Frederikke


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skider overalt....
  • #1   21. jul 2011 Skal lige siges, at han gør det samme hos hende jeg fik ham fra.

  • #2   21. jul 2011 Du skal ihvertfald ikke stikke killingens næse ned i l****

    Du får fat i i et udstillingsbur - indretter det med bakke, mad og drikke og en sovehule. Der bliver han indtil han har vist han er renlig i nogen dage.

    Det lyder barsk - men vil du have ham renlig - så er der ikke andre måder. Det lyder på mig som han har haft for frie tøjler (for meget plads) i den periode han skulle bakketrænes


  • #3   21. jul 2011 Enig med Lis det handler om at begrænse hans plads til han har lært at går på bakke . For mig lyder det også som om han har haft for meget plads da han skulle lære at bruge kassen .

  • #4   21. jul 2011 Det er ikke på nogen måder en god ide, at stikke hans næse ned i l*rten, selvom du har fået det råd, så vær sød ikke at gøre det. Han forstår ikke hvad han har gjort forkert, og derfor er det bare ubehageligt for ham og dig, og han lære ikke noget af det.

    I stedet kan jeg kun bakke op om Lis' forslag, det er den eneste måde at få ham renlig på, nu hvor han ikke allerede er det. Næsten alle vores killinge er renlige omkring 5-6 ugers alderen, netop fordi vi har en lille kravlegård til dem og deres mor, med en bakke i, og de lære hurtigt, hvor der skal besørges henne.
    Det er du nødt til at lære ham nu, så hans plads skal begrænses mest muligt, og så skal du rose ham, når han besørger i bakken. Skulle han komme til at lave ved siden af så tør op/gør og læg l*rten i bakken, så han ved hvor det skal gøres en anden gang.

    Ofte kan man også se på killingerne, når de bliver rastløse og ser søgende ud, så er det med at være hurtig, og sætte dem op på bakken. Det er nu du skal sætte ind for at bryde den dårlige vane, og jeg håber du får løst problemet.


  • #5   21. jul 2011 Jeg vil foreslå at du indtil du får killingen hjem igen går på biblioteket, og låner en hel stak bøger om kattes adfærd og om hvordan man præger dem - på den måde kan du være bedre forberedt :-d

  • #6   21. jul 2011 En killing på 12 uger er der ikke meget at præge på eftersom prægeperioden er fra 3 til 8 uger...

  • #7   21. jul 2011 Tak for jeres svar alle sammen.
    Hvis jeg ikke har mulighed for at skaffe et udstillingsbur, vil det så være synd at lukke døren ind til stuen om natten, så han kun har køkken, gang og badeværelse at være på?


  • #8   21. jul 2011 Frederikke - stadig ALT for meget plads hvis du vil gøre ham renlig ..

  • #9   21. jul 2011 Der er vi meget uenige Lis smiley Jeg tror det kommer an på hvordan man definerer ordet prægning smiley

    Både killinger og voksne katte kan nu lære masser af nye ting, uanset om du mener noget andet smiley

    Du er måske uenig i at TS vil have glæde af at læse en masse om katteadfærd og pasning af katte?


  • #10   21. jul 2011 Formindsk pladsen endnu mere . ellers har han jo flere steder at lægge sin afføring. Bare aldrig sæt snuden ned i hans afføring, det hjælper ikke..

  • #11   21. jul 2011 Frederikke - når man skal pottetræne en killing er det smart at den kun har et enkelt rum at være i, indtil den er renlig - jeg forstår ikke helt hvorfor du ikke beder "opdrætteren" om hjælp til at pottetræne den?

    Hun har vel også andre killinger som skal lære det? og det kan da kun være hendes ønske at han er renlig mens han er hos hende smiley

    Det er vel ikke lort han har på næsen, på alle de billeder du har af ham?


  • #12   21. jul 2011 Prægeperioden er den periode hvor killinger præges optimalt, af sin mor, sine søskende, sine mennesker og sine omgivelser.

    Den er som jeg beskriver - og je mere de udsættes for i den periode af nye ting, jo bedre rustet bliver de ...

    Bevares, man kan da god med en lang og sej kamp rykke lidt efter den periode - men det ændrer nu ikke på hvad der er prægningsperioden


  • #13   21. jul 2011 Et rum er for meget - det er et bur.

    Har du den holdning det er umuligt for dig - så syntes jeg faktisk du skal levere katten tilbage - der kommer mange andre ting der er mindst lige så umulige


  • #15   21. jul 2011 Tak for svarene..
    Kanankat: Øh nej, selvfølgelig er det ikke lort han har på næsen? Vi tror det har været noget af moderkagen der har størknet på hans næse, det begyndte at skalle af da han var 8uger....


  • #16   21. jul 2011 Kaninkat*

  • #18   21. jul 2011 Jeg har opdrættet så mit næste kuld starter med N - alfabetet er rundet en gang, godt i samarbejde med min datter.

    Ikke en eneste af de killinger vi har solgt har gjort hverken det ene eller det andet på gulvet.


  • #20   21. jul 2011 KaninKat - Selvfølglig kan man lære sin kat nye ting i gennem hele dens liv.
    Men den vigtigste prægnings alder /periode for en kat /killing er den som Lis beskriver ..


  • #21   21. jul 2011 Heidi og Lis - Jeg forstår ikke helt jeres behov for at "irettesætte mig" - I kan UMULIGT være uenige med mig i, at TS vil have gavn af at læse noget faglitteratur om katteadfærd og pasning af katte?!?!?

    For det er sådan set det jeg råd jeg har givet TS - jeres kommentarer til mig er ikke andet end sidespring fra trådens emne...



  • #22   21. jul 2011 Hvad for noget grus bruger du?

    Du kan prøve med flere bakker rundt omkring, du skal huske han er jo kun en baby, måske kan han ikke holde sig helt hen til bakken og tager alternativer smiley

    Men det med buret lyder også som en god ting smiley


  • #23   21. jul 2011 Kaninkat

    der afhænger så ganske af øjnene der ser - vi er enige om at det skader ikke at læse (og det er slet ikke kommenteret) - men vi er ikke enige om hvornår den vigtigste prægning finder sted - nej det er ikke et sidespring, det er fakta.

    At du så åbenbart føler det er en irettesættelse af dig - det er for små sko:-)

    En killing på 12 uger den skal være renlig - tages der ikke fat om problemet NU - så får det aldrig en ende.

    Killinger meget før 12 uger kan sagtens holde sig - det er blevet en uvane.


  • #24   21. jul 2011 KaninKat
    Helt enig med Lis igen igen .
    Har heller aldrig skrevet eller irettesat dig nogen steder ang at læse og samle viden , har slet ikke nævnt det nogle steder .

    Jeg er bare ikke enig med dig om den vigtigste prægning periode og skriver at jeg mener Lis har ret , Giver dig dov ret i at en kat godt kan lære hele livet , så hvor irettesætter jeg dig .
    Mener bare at den tidlige indprægnings periode er den meget vigtig, den fra 3-til 8 uger .
    Så du ser spøgelser hvor der ingen er :-))
    Og mener da det som Lis og jeg ,skrevet ,også når jeg kun har nikket genkende til det Lis skriver er vigtig for tråden :-))


  • #26   21. jul 2011 Er missemor renlig?

  • #27   21. jul 2011 Frederikke **Henter ham igen om en god uges tid, der er han 12uger**

    Det er da vist ikke mere end en uge siden han var (max) 9 uger....

    rederikke **og stikker hans snude ned til lorten og siger ''puuuha'' og sætter ham i bakken. (Har jeg fået afvide at jeg skal)**

    smiley Du skal nok finde en anden at spørge til råds, end den knold, du har fået det "afvide" af.


    Huhhhh, nå jeg må hellere undlade at skrive mere i denne tråd, men vil da lige erklære mig enig i, at trådstarter bør læse en helvedes masse litteratur om katte. Det er der i høj grad behov for!


Kommentér på:
Skider overalt....

Annonce