{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  neutralisering killinger
  • #1   24. jul 2011 Det skal jo også passe ind i det andet ser skal gøres ved killingerne.

    Fremgangsmåden her i huset:

    12 uger 1 vaccine
    14 uger neutralisering (hvordan man end vender og drejer det er en klink et sted der kommer syge dyr, jeg vil gerne ha' de har noget at stå imod med fra vaccinen)
    16 uger 2 vaccine

    Man skal aldrig proppe for meget på en killing samtidig - deres immunforsvar er uudviklet

    Hanner salgsklare ca 17 uger - hunner et par dage senere



  • #2   24. jul 2011 regen med at vacciner som 8 og 12 uger



  • #3   24. jul 2011 Og din begrundelse for det?

    Der skal så en tredie vaccine til!


  • #4   24. jul 2011 Her i huset neutraliserer vi ved 12 ugers alderen, hvis kæle-killingen er solgt, og køber samt killing er klar til at flytte som 12 uger.

    Jeg vaccinerer ved 12 uger, og igen som 16 uger.

    Nogle af mine killinger er først klar til at flytte hjemmefra som 15-16 uger gammel.
    Så jeg vurderer fra killing til killing, hvornår den er klar til at rejse hjemmefra.


  • #5   24. jul 2011 Enig med krammedyret :0)

  • #6   24. jul 2011 Vaccinen har tvivlsom effekt før 16. uge hvor killingen er ved at danne eget immunforsvar.

    Jo mere man propper på en killing samtidig jo mere skal killingen håndtere, derunder kan vi også lægge stress - og stress vil det altid være at flytte - også selvom killingen tager det i stiv pote.

    Ingen killinger forlade mit hus ved 12 uger - både af fysiske, psykiske og sundhedsmæssige hensyn.

    1. vaccine 12 uger
    neutralisering/mærkning 14 uger (kunne ikke drømme om at levere uvaccinerede killinger ind til neutralisering)
    2. vaccine 16 uger

    Killingerne så leveringsklare omkring 17. uge - vaccinen skal lige sætte sig.


  • #7   25. jul 2011 Janne....jeg vaccinerer også ved 8 uger og igen når de er 12 uger.
    Neutraliserer når de er 10 uger og de får lov at rejse når de er 13 uger.

    Jeg bruger Fell-O-Cell vaccine, som desværre snart udgår, jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal gøre derefter. Men det finder jeg nok ud af i samråd med min dyrlæge, hvis anbefalinger jeg følger i fuld udstrækning, da det aldrig har givet mig nogen problemer. (nej det er nu ikke hende der anbefaler Fell-O-Cell, det er min veninde)


  • #8   25. jul 2011 Fell-o-cell er udgået af det Danske marked - men ikke fra Pfizer.

    Igen killinger der vaccineres 8 og 12 uger SKAL have en tredie vaccine for at være dækket - det er hvad al forskning siger - det samme siger min dyrlæge.

    Killingerne kan have maternelle antistoffer fra moderen som blokerer for vaccinen - man ved der ingen maternelle antistoffer er når killingen er 16 uger.

    Har man ikke problemer med øvre luftvejsinfektioner i katteriet er der overdrevent at vaccinere ved 8 uger - alt har en omkostning også overdreven vaccinering


  • #9   25. jul 2011 Lis .....jeg ved godt du har den holdning og jeg er helt klar over maternelle antistoffer osv......men fordi du gør det er det vel ikke ensbetydende med at det er de vises sten og det eneste rigtige?

    Vi er vel voksne mennesker og kan tage vor egne beslutninger, der i den grad har fungeret rigtigt godt for mig og mit opdræt....så hvorfor lave om på det.


  • #10   25. jul 2011 Lone,

    Min holdning - ja, det kan du få til at lyde sådan lidt halv plat. Ja, det er min holdning, baseret på forskning, som ene og alene har det formål at gøre det bedste for killingerne og deres mennesker.

    Hvordan du, som jeg troede satte dig ind i tingene, kan komme med sådan en kommentar er udenfor min fatteevne.

    Hvad andre gør er helt op til dem selv - men det fraholder ikke mig for at fortælle hvordan det hænger sammen


  • #11   25. jul 2011 Lis...jeg var på ingen måde hverken nedladende eller plat...det ændrede du så tråden til at være.

    Du sidder ikke med de vises sten, du forsker ikke og du er ikke dyrlæge. Du læser om forskning, ja det gør vi andre også.

    Jeg sætter mig sandelig ind i tingene, uden at belære andre om hvad de skal gøre. Jeg kan give råd, men jeg kan /vil sørme da ikke tvinge folk til at gøre som jeg gør.

    Lad nu være med at føre dig frem som om, du er langt klogere end os andre.....DET falder nemlig lidt plat ud.


  • #12   25. jul 2011 Måske vi ikke læser det samme - eller opfatter det forskeligt:-)

    Men tak for din beskrivelse af min personlighed - excellent må jeg sige - og ret plat smiley


  • #13   25. jul 2011 SUK

Kommentér på:
neutralisering killinger

Annonce