Råd - Ferie Råd - Ferie
Jeg står og skal på ferie her i weekend, i en uge! Og har fået mine forældre til at komme og passe Bandit hjemme hos os selv imens!
Men nu begynder jeg faktisk at blive lidt i tvivl om det ville være bedre hvis han blev passet hjemme hos mine forældre (har de nemlig også tilbudt, men har egentlig hele tiden tænkt at han ville have det bedst hjemme)
Grunden til at jeg er i tvivl, er at han jo kommer til at være enormt meget alene her hjemme, og han har aldrig før været alene mere end en dag!
Men hvad synes i er bedst og vil stresse ham mindst muligt?
Vante og trygge omgivelser - men meget lidt selvskab i forhold til hvad han er vandt til eller nye omgivelser med massere af opmærksomhed?
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.012
Det afhænger af hvor god Bandit er til at omstille sig, det kan være stressende i et nyt hjem - og især er der andre katte,m også selvom han isoleres.
Der har i 4 uger siddet en kat jeg hart solgt i min lukkede overdækkede løbegård - det fungerede, men ikke optimalt, dog bedre end at komme ind i huset hvor der er lyde og lugte fra de andre katte. Han tog det nu pænt - når jeg steg ud af bilen efter arbejde kunne jeg høre han kaldte på mig:-) Han blev hentet i fredags - er sikker på han er glad for dynerne igen - og jeg er glad for at slippe for at have dårlig samvittighed over ikke at sidde mere ude i løbegården.
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 9 Svar: 55
Hvor godt han ville tage at komme et andet sted hen, ved jeg ikke! men alle de gange vi har været afsted til dyrlæge, har der ikke været noget problem, der har han fået lov til at gå rundt i hele klinikken og snuse, uden han har virket det mindste nervøs!
Så på sin vis, tror jeg han ville tage det meget pænt!
Men når nu det er så lang tid, så kan det jo godt være det er noget andet!
jun 2011
Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 2 Emner: 41 Svar: 831
Men hvis ikke din kat er vant til at komme med rundt, så tror jeg du skal (du kender din kat bedst) vurdere om det ville stresse ham
mar 2011
Han er meget "afhæning" af opmærksomhed fra os! han ligger f.eks. i en kurv ved døren og venter på at vi kommer hjem!
og det er egentlig derfor jeg kommer i tvivl om det er for meget han kommer til at være alene!
Selvfølgelig kommer mine forældre mange gange og er her i lang tid! (min mor kan slet ikke lade være, hihi) Men han vil stadig være alene hele natten og det har han aldrig prøvet før!
Hmm.. mit lille moderhjerte synes det er svært at beslutte sig for hvad der er bedst!
jun 2011
Tenzii er/var også meget opmærksomhedskrævende inden vi fik en lillesøster til ham - og jeg ved, han kunne ikke være alene en hel dag med kun et besøg eller to ..
Jeg synes du skal prøve at tage ham med i løbet af denne uge hvis du skal besøge dem og se hvordan han tager det .. Nu er der jo ikke så længe til du tager afsted, men altså
mar 2011
mar 2011
jun 2011
Det synes jeg bestemt!
mar 2011
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
Måske en mulighed at prøve.
mar 2011
jeg regner med at jeg bliver her sammen med ham indtil vi tager afsted fredag! skal dog lige hjem forbi i morgen og have pakket det sidste!
Men tror han kommer til a nyde det rigtig meget, han drøner rundt og leger allerede!
Min mor får nøglen hjem til, så hun kan kan køre hjem med ham hvis han bliver alt for stressede mens vi er afsted!
Men sådan som det går nu, så tror jeg ikke det bliver et problem! for det virker til at det er Meeeeget mere spændende end hjemme hos os selv! hehe!
jun 2011
jan 2011
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 7 Emner: 17 Svar: 415
gjorde jeg nemlig også med mine og det virkede rigtig godt, og nu ejer de bare stedet hvergang de kommer der, men de har heller ikke haft noget i mod at komme nye steder hend siden.
så godt at høre at han trives
Råd - Ferie