{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
945 visninger | Oprettet:

Huskatte sure på hinanden lige pludselig... {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg har ikke rigtig prøvet at skrive herinde før, men nu forsøger jeg at høre om der er nogen som har prøvet noget lignende....

Vi har 2 hunkatte... indendørs... begge er steralliserede... Vi fik den første i juli 2008, og den anden kom til i april 09. De er hhv. 3½ + 2½ år gamle.

Altså de har hele tiden kunne omgåes hinanden... der har været en smule dask til hinanden hvis den ene har gået forbi... mest den gamle der dasker efter den lille, men intet jeg har sådan syns var overdrevet til at skulle seperere dem.

Men i nat hørte vi hvinen, hvæsen, ja som om der faktisk var kommet en udefrakommende kat ind og begyndt at flå vores katte... sådan lød det i hvert fald.... jeg spænede ned af trappen og så sad begge katte under spisebordet, med puffede haler og så ret skræmt ud.

Lige siden der så kryber begge katte langs væggen, og det er værst med den ældste kat, hun går rigtig forsigtigt og skal se hvor den yngste er..... den yngste vil såmænd gerne allerede omgåes den ældste, men jeg er nu bange for at den ældste slet ikke vil acceptere den yngste og bare blive ved at hvæse

Jeg skal nemlig sige jer at den ældste har aldrig hvæst før.... da vi skulle sætte den yngste med den ældste var det den yngste som knurrede og hvæsede....

Jeg synes det er meget underligt og spekulerer meget på hvad jeg kan gøre så de i hvert fald kan gå rundt igen uden at irriterer hinanden.

Jeg er også bange for det på et tidspunkt vil påvirke deres spisevaner (ikke et problem nu, så længe det bare ikke er ved siden af hinanden)

Jeg har læst på nettet at Feliway skulle kunne hjælpe på at gøre kattene rolige igen. Jeg har så købt sådan en diffusor som spreder det samme stof ud som de selv afgiver når de gnubber sig op af alting. Der er flere som har haft succes med det nemlig, så det måtte prøves. Så jeg afventer lige nu om der sker forandringer. Men hvad hvis der ikke gør?

Nogen der har prøvet andet og lykkedes? Jeg skal også prøve at aktivere dem lidt mere, men ellers er jeg helt lost hvad jeg skal gøre smiley

Håber nogen kan hjælpe.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Huskatte sure på hinanden lige pludselig...
  • #2   28. jul 2011 Ja det synes jeg også smiley Kunne forstå om de skulle sættes sammen for første gang, men ikke når de har gået sammen et par år.

    Men måske aktiveres de ikke nok? Ja jeg ved ikke.

    Jeg håber der er nogen med gode idéer som kan hjælpe.


  • #4   28. jul 2011 Kan der have været en anden kat inde, men som er løbet igen, da du kom ned? (via kattelem f.eks.). Eller noget andet, der har skræmt kattene - en fremmed kat i et vindue eller noget?
    Desværre kan det godt gå ud over kattenes indbyrdes forhold.


  • #5   28. jul 2011 Hmm... Men den mindste prøver jo ikke at få overtaget, hun har altid godt vist at hun ikke var den bestemmene kat. Og det med at daske til hinanden er ikke hver dag og når det har været er nok mest fordi den mindste har lagt lidt op til leg hvilket den store altså ikke gider. Men de har aldrig puttet med hinanden, vasket hinanden m.m men de har dog sagtens kunne ligge ved siden af hinanden med lidt afstand. Nu kan de ikke engang spise ved siden af hinanden som de plejer.

    Men jeg håber det der væske virker helst fra i morgen og gerne før, men så hurtigt går det nok ikke desværre.

    Mht. En anden kat inde.... Nej det er helt umuligt. Vi har en kattelem men den går ud til en indelukket udestue. Men om der kan have været en kat udenfor vinduet skal jeg ikke kunne sige. Der går nemlig katte rundt herude og vi har 1 stk. Vindue man kan komme helt hen til fra haven. De andre vinduer er ude i udestuen.


  • #6   31. jul 2011 UPDATE:

    Ville såmænd blot lige komme med en update...

    Jeg ved ikke rigtig hvad som har hjulpet, da jeg efter jeg havde sat diffusoren op gjorde hele hytten ren, tørrede af m.m. så evt. fremmede dufte. Så om det er en blanding af de 2 ting, eller at de rent faktisk bare lige skulle køle ned.... tja.... det finder jeg aldrig ud af.

    Men i hvert fald, så det eneste der er med dem nu er at den ældste kat stadigvæk ikke vil spise ved siden af den anden, medmindre jeg bærer hende hen og sætter hende ved madskålen. Så de spiser bare hver for sig hvert sit sted mener jeg. Det er jo også fint nok.

    Og så kan der da komme et hvæs engang imellem, men i går hørte jeg slet intet, og de kan gå ved siden af hinanden uden det helt store. Så det er jeg rigtig rigtig glad for!

    Men tak til alle for jeres meninger og råd.


Kommentér på:
Huskatte sure på hinanden lige pludselig...

Annonce