{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.036 visninger | Oprettet:

Hjælp mig.. {{forumTopicSubject}}

Hej igen,


Jeg Hentede Dimse på 3 år, for næsten et år siden,
ejerne stod nærmest og grinte da jeg hentede hende (hvor jeg selv ville være ked af at skulle af med et "familie medlem"),
og de sagde hun godt kunne være sky overfor fremmede..
Problemet er hun bliver ved med at være sky overfor mig..
Jeg tager mig god tid til at lægge med hende i senden og ae hende stille og rolig,
men hun trækker sig hver gang .. hvis hun er blevet mishandlet i 2 år af hendes liv, hvilket jeg er bange for.. Bliver der så nogensinde en tillidsfuld kat ud af hende ? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp mig..
  • #1   2. aug 2011 Hun forbinder måske berøring og i det hele taget hænder med nogle negative oplevelser og så kræver det tålmodighed - især hvis hun har skiftet hjem før.

    Lad være med at stirre på hende. Det betyder nemlig "øretæver i luften" på kattesprog.
    Og når du får øjenkontakt så blink langsomt et par gange og lad dit blik glide ud til siden. Så signalerer du "fredelige hensigter". Lidt efter vil du sikkert se, at hun signalerer det samme.

    Undgå at komme hurtigt direkte hen mod hende og brug kun langsomme, bløde bevægelser (med hårene), når du kæler med hende.

    Og hvis hun har noget yndlingsguf, så prøv at håndfodre hende.
    Du kan jo starte med langsomt at lægge det foran hende, men igen: lad være med at stirre.

    Hun ser ellers ud til at komme fint ud af det med dine andre katte, så det skal nok lykkes, men det kan som sagt tage noget tid, fordi du langsomt skal bygge hendes tillid til dig op.

    Endelig ville jeg lade hende neutralisere (hvis hun ikke er det).
    Det plejer at gøre underværker. Jeg ville i hvert fald ikke tænke på at avle på hende, da hendes killinger vil tage ved lære af hendes adfærd.
    P-piller kender du sikkert bivirkninger ved, og desuden har mange hunkatte det ekstremt dårligt rent mentalt med p-piller, akkurat lige som mange kvinder. De bliver enten nogle havgasser, eller også bliver de sure og tilbageholdende.

    Hun er forresten en meget smuk pige.


  • #2   2. aug 2011 Nogle katte er bare ikke "nussekatte". Min kat gider slet ikke sådan noget - overhovedet (kun lige når man finder børsten frem - så bliver hun helt vild), men hun omgåes min kæreste og jeg fint ellers. Måske er hun bare ikke særlig kontaktsøgende og nusseglad af natur..?

  • #3   2. aug 2011 Mega: Tusinde tak for dit oplæg, og for du gav dig tid.
    Jeg gør meget det der med øjnene, og det reagere hun også posetivt på.
    Jeg har kun rolige bvægelser omkring hende.. hvis hun ligger på gulvet og jeg går forbi hende, skal jeg helst slet ikke kigge på hende, så bliver hun bange og render. men som du skriver, må jeg være tålmodig..

    Mette M :Hun vil gerne nusse, men er meget tilbageholden pga. sin angst.


  • #4   2. aug 2011 Cimmie -

    HVIS hun har været mishandlet, er der stadig chance for at det bliver bedre...
    Min ældste Miss er blevet mishandlet fra killing og til jeg fik hende som 2 årig... det har taget lang tid og en masse tålmodighed og jeg har da os fået skræmmer osv... (hun var meget aggressiv det første år)

    jeg har haft hende 4 ½ år nu og har simpelthen verdens største kælepot nu - som dog er anti ryger og blir smask fornærmet når jeg ryger ;-P
    Og der er bestemt ik andre end mig der skal røre hendes hale.. men ellers... når nye mennesker er set an, er de som regel også godkendt... hvilket de bestemt ik var førhen....

    så der er lys forude... :o)
    det kræver bar meget tålmodighed og ja, lyt til Mega's råd... de hjælper ;o)

    Held og lykke med mislingen


  • #5   2. aug 2011 Prøv Feliway. Kan købes ved dyrlæge, petworld eller billigst ved Zooplus. Havde det problem med mine kastreret halvstore killinger, det forsvandt efter en måneds tid med Feliway.

Kommentér på:
Hjælp mig..

Annonce