667 visninger
|
Oprettet:
Haster - Kommer de hjem igen ? :-/ {{forumTopicSubject}}
Sagen er den at vi fik en nyt familie medlem igår. En 11. mdr. Gammel Maine coon. Hun kat.
Vi har en b.la. af en Coon i forvejen - hun kat.
De har hilst på hinnanden men bestemt ikke accepteret hinnanden.
Nu har en af kattene præsteret at åbne hoveddøren og de er begge to stukket af.
SUK!! (Jeg har været ude og lede men uden held- Jeg er ved at gå ud af mit gode skind)
Mit spørgsmål er: Kan den nyankommende finde tilbage - med hensyn til lugte osv. Og ville den "gamle" kune finde på at stikke af, pga. den nye kat osv.
jul 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 10 Svar: 33
Tidligere ejer bor mere end en times kørsel herfra.
Årh jeg håber på, at de begge to står ude foran vinduet inden længe!! ..
jul 2009
Ja alle gode kneb gælder når man forsøger at skræmme andre væk
jul 2009
Tak for hurtigt svar.
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
jul 2009
jul 2009
jun 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 104 Svar: 391
jul 2009
okt 2009
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 11 Svar: 65
Men jeg er 99% sikker at en kat altid finder hjem igen de første 24-48 timer. Om det er en ny kat eller ej.
Så længe de ikke er blevet bange og de selv er gået ud stille og roligt.
Hvis man ser på kattens adfærd når den kommer i et nyt hjem, eller første gang den er udenfor.
Så tager den altid 2 skridt frem og 10 tilbage, på den måde lære den stille og roligt området og til sidst kommer den. Det handler bare om at være hjem eller dørren er åben når de kommer første gang. Fordi kommer de, og døren er lukket eller de bliver bange for noget. Så tager de over til det sted de føler sig trygge.
Og nogen siger katte ikke kender forskellen mellem første og anden sal, det passer heller ikke. Om det er deres lugt de genkender eller om de ved man skal højre oppe.. det ved jeg ikke, det er sikkert lugten, men stadig, så ved det godt forskellen.
Rigtig glad for, at du fandt din kat. Efter min kat er blevet væk, har jeg kunne nemt se hvordan samfundet ikke forstår katte som vi gøre. De kender intet til deres adfærd osv, om det er vores skyld eller samfundet.. det er svært at sige.
Men jeg vil heller have at man måske droppede 1 time musik i skolen, og gav den til at lære noget om dyr....
Sorry for et lang svar på noget som ikke handler meget om dine katte.
Haster - Kommer de hjem igen ? :-/