{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
787 visninger | Oprettet:

Christina B
Christina B
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 28

Sammenføring Hjælp! HASTER {{forumTopicSubject}}

Jeg fik i går vores nye kat hjem. Han er en Hellig birma på 11 måneder der er kastreret, Katten vi har i forvejen er en hunkat på 7 måneder.

De har jagtet hinanden på skift siden i går, hvilket sikkert er meget normalt, og de bruger poten til at slå med. Især min hunkat er slem, hvis han prøver at sove går hun hen og dasker ham en i hovedet. Hun væser af ham når han kommer for tæt på, og har ørene tilbage.

Jeg er virkelig nervøs for det ikke kommer til at gå, jeg ønsker det så brændende. Jeg er også virkelig bange for de får stress, for de har kun sovet få timer siden i går eftermiddags, er det normalt? Jeg kan se de er meget trætte begge to. Hanmissen ligger sig hele tiden ned, og så kommer hun over og går til angreb. Hvordan kan de få fred til at sove?

Jeg vil virkelig gerne have nogle gode råd til at føre dem sammen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sammenføring Hjælp! HASTER
  • #1   9. mar 2010 Slap af og giv tid!
    Det hjælper nogle gange med FeliWay i stikkontakten.

• Christina B
    Christina B Tilmeldt:
    nov 2009

#3   9. mar 2010 Feliway er allerede i kontakterne.

Er det normalt de næsten ikke sover? Og kan det skade dem?

• #4   9. mar 2010 Det er helt normalt at katte under en sammenføring holder meget øje med hinanden - dvs de sover ikke meget, spiser/drikker ikke meget og bruger ikke bakken meget.
    Du kan prøve med to bakker og to mad/vandskåle, stillet så de ikke kan se hinanden, når de spiser...
    Du kan også prøve at lege med dem begge to - fx med en "fiskestang"...

• #5   9. mar 2010 Så længe de ikke skader hinanden og har meget voldsomme kampe, skal du lade dem selv finde ud af det. Giv det et par uger....så skal du se de bliver rigtig gode venner.

• #6   9. mar 2010 ROLIG NU ;-)))
    Hej C.
    Tag en dyb indånding, det kommer med al sandsynlighed til at gå godt.....Inden ugen er omme- er de blevet næsten "rigtige gode venner.
    Taler af erfaring, (der er desværre ikke plads nok her til at jeg kan fortælle dig om den ene succes historie efter den anden) men lidt gode råd er der plads til: Når du giver dem mad så start med at sætte de 2 skåle ca 1 meter fra hinanden og får hvert måltid sætter du skålene lidt tættere på hinanden! Tag din gl mis op i armene og sæt dig på gulv/ el. stol tæt på den nye mis, og bliv ved med at kæle, så hun kan mærke at du stadig elsker hende og samtidig kan hun se at den nye ikke gør noget....!
    Skriv endelig hvis du har brug for support/ el. flere ideer!
    Mvh Monique

• #7   9. mar 2010 Rolig nu, du fik dem hjem igår!
    Der kan gå 2-3uger før de overhovede kan komme til hinanden uden de hvæser af hinanden!
    De skal nok finde ud af det, du skal bare give dem tid smiley
    Ikke skælde dem ud fordi de er efter hianden, lad dem selv finde ud af det!
    Du kan bare gøre det værre hvis du blander dig...

• #8   9. mar 2010 1 dag er ikke lang tid..

Giv dem tid, herhjemme tog det 3 uger uden noget i stikkontakten før de accepterede hinanden

• #9   9. mar 2010 1 Dag....er godt nok ik LÆNGE....vores er ski ik bedste venner efter 1 ÅR...men kan da gå forbi hinanden..meen en lille "tur" tager de da indimellem...smill

• Christina B
    Christina B Tilmeldt:
    nov 2009

#10   9. mar 2010 TAK for jeres svar alle sammen!

Jeg har godt kigget på andre debatter om samme emne, men kender i det, hvis situationen ikke lige passer helt, føler man ikke man får så meget ud af de råd der bliver givet.
    Jeg sammenligner med da vi fik en hittekilling for nogle måneder siden, der gik ikke mere end nogle timer, og så lå de i ske og puttede. Denne gang er det lidt anerledes, og jeg blev derfor nervøs. Men jeg er blevet mere rolig smiley

Jeg har givet dem godbidder og leget med dem begge samtidig, og jeg synes det går fremad. Hanmissen er bare så god, så når min hunmis langer ud efter ham bliver han bare siddende. Men de kan spise mens den anden er i nærheden, så mon ikke det nok skal gå smiley

• #11   9. mar 2010 Det skal nok gå smiley
    De skal bare lige se hinanden an!
    Give dem 2-3uger, så kan de ikke undværre hinanden!

• Christina B
    Christina B Tilmeldt:
    nov 2009

#12   9. mar 2010 De håber jeg smiley

Nu er det sådan at hankatten er en smule doven i forhold til min huskat på 7 måneder. Han er en Hellig Birma og er som sagt ca. 11 måneder. Tror i de vil få det godt sammen, selvom der er krudt i røven på hende konstant og han bare elsker at falde om midt på gulvet og dase hele tiden?

• #13   9. mar 2010 Min hunkat flower gider ikke rigtig VILD leg, men nogen gange så går hun med på den med min hankat Albert...
    Men de ELSKER hinanden ingen tvivl om det...

• #14   11. apr 2010 Hej
    Er meget spændt på at høre om de nu er "tålelige venner" smiley Jeg er i samme situation havde Wilma, og fik Oliver (en birma) hjem igår, han er ligelgad med hende og vil meget gerne snakke osv. men hun er virkelig på mærkerne og hvæser og knurrer af ham smiley heldigvis har Oliver et ego på str. med et højhus så han ser lige igennem hende MEN ville også gerne have de blev bedste venner smiley

• #15   11. apr 2010 Mette- Det skal de nok blive smiley
    Som sagt så skal de have tid til at lære hinanden at kende...

• #16   11. apr 2010 1000 tak Randi, det hjælper lidt på min optimisme smiley

• #17   11. apr 2010 Hej igen C.

Bliv lige mindet om dig og misserne...."Hvon går det med misserne og venskabet?
    Mvh Monique

Kommentér på:
Sammenføring Hjælp! HASTER

Annonce