{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.480 visninger | Oprettet:

er i vildrede, hvad skal jeg vælge {{forumTopicSubject}}

Ja kom med nogen gode råd. Sagen er den at jeg har haft Qato i 5 år, han er kastereret,
han har ALTID været renlig bortset fra at han nogen gange taber en lille bæ udenfor kattebakken, pga den sygdom han havde som killing, men han er sund og rask.

Jeg fødte for 20 mdr siden en lille pige, oven i det, flyttede vi 2 gange inden for kort tid, og efter det er han blevet virkelig urenlig, han pisser overalt ude i deres gang, på tasker, sko, børnetøj osv... Jeg ved jo godt det er fordi katten ikke trives mere ( han er blevet undersøgt, fejler intet) men kan bare ikke leve med at min datter en dag sidder og plasker i tis fordi hun tror det er vand, eller at han vælger hendes værelse som kattebakke.. Så nu kommer mit dilemma, skal jeg få ham aflivet eller prøve og få ham afsat til et andet sted?
Årh syns det så svært, elsker den kat, men elsker altså min datter højere, og det går mig virkelig på nerverne efterhånden,

Please kom med gode råd


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  er i vildrede, hvad skal jeg vælge
  • #1   6. aug 2011 tag først og fremmest til dyrlæge og få undersøgt om han er syg.

    Det er ikke unormalt at de kan få blære betændelse.
    Når du skriver at din datter kan plaske i det lyder det til at være søer han levere og så tror jeg desværre at sandsynligheden er stor for at han er syg.


  • #2   6. aug 2011 line, han er blevet undersøgt, intet galt, ja det er søer han afleverer og han er ligeglad med og gøre det foran en

  • #3   6. aug 2011 Du skal i hvert fald ikke sende problemet videre. Din kat ender som taberen, som ingen vil have.
    Hvis han overhoved intet fejler (også med test af urin?), så må du jo se på derhjemme, hvad der er problemet. Er han tilfreds med bakke, grus og placering af bakke? Er der noget, der kan stresse ham?
    Har du prøvet at stille ekstra bakker op de steder, han tisser? Vasker du det af korrekt med Rodalon og *aldrig* universalrengøringsmiddel? (det tiltrækker i stedet). Hvordan har I reageret på hans urenlighed? Laver han stort på bakken? Tisser han på den ind imellem eller aldrig? Kommer han ud? Hvornår begyndte han at blive urenlig i hele den her historie?


  • #4   6. aug 2011 han fejler intet overhovedet, hans bakke står hvor den altid har stået, der er 2 kattebakker som han også benytter, men han pisser hver dag udenfor bakken, kan ikke stille bakker op hvor han tisser, da det så skulle være overalt, vi vasker i rodalon hver evig eneste gang det sker, i starten satte vi ham ind i bakken, hjalp ikke, så sagde vi nej som han godt ved hvad betyder, hjalp ikke og må indrømme at jeg nu bare har givet op og raser inde i mig selv. han er KUN indekat, pga han tarme som aldrig blir som normalt. Det begyndte da vi fik vores datter

  • #5   6. aug 2011 I må i hvert fald ikke blive sure på ham, selvom jeg godt kan forstå afmagten - jeg ville heller aldrig acceptere urenlighed. Men katten er jo frustreret nok i forvejen.
    Hvis du virkelig føler, at mulighederne er udtømt, ville jeg selv tage ansvaret og lægge ham til at sove. Det er synd at sende sådan en kat videre, også hans andet problem taget i betragtning.


  • #6   6. aug 2011 ja ved inderste inde også godt at det nok er det det ender med, men puuuh syns det er hårdt og tage beslutningen, han er jo fantastisk på alle andre områder

  • #7   7. aug 2011 Personligt synes jeg godt du kan prøve at få ham afsat.. du siger jo han var renlig før, kan være han kan føle sig bedre tilpas et andet sted hvor der ikke er små børn (kan jo være det der stresser ham) - det kunne ihvertfald aldrig skade og prøve andre muligheder end bare at lægge en man holder af til at "sove" smiley

  • #8   7. aug 2011 jessica, også den mistanke vi har, tror det er pga den bette, men igen, kan man byde andre det, hvis det nu ikke er der fejlen er


  • #9   7. aug 2011 Katten lider ikke ved at 'sove' - men jeg ville være bange for, at den her kat har en større risiko end andre for at komme til at lide, ved at blive sendt videre. Med mindre du ligefrem har familie eller nogle nære venner, der tør lægge hus til, så du ligesom stadig har indflydelse på hvornår nok er nok, så ville jeg ikke forsøge omplacering.

  • #10   7. aug 2011 årh syns sku det en svær og hård beslutning, har jo bare lyst til og beholde ham og stadig putte med ham på sofaen når tiden byder det.. piv piv, er slet ikke god til det her

  • #12   8. aug 2011 Man kan jo altid forklare andre folk om "problemet" og holde kontakt og sige man godt vil sørge for han bliver aflivet hvis det ikke bliver bedre hos andre det evt. ikke har små børn, men "tiden" til kun katten. den mulighed er der ihvertfald også, så har man da prøvet de muligheder man kan ud. - Men som sagt hvis det var mig, selvom de ikke lider når de går bort hos dyrlægen. så gør det jo stadig ondt, når katten intet fejler og man holder af dem. så hellere se dem glade hos nogen andre folk smiley

  • #13   8. aug 2011 Jessica N: Men hvilke mennesker tror du seriøst vil tage imod denne kat, når de ikke i forvejen har et forhold til den? Og det gør da ikke sagen nemmere, hvis endnu flere skulle blive glade for den (og det er synd for katten, hvis de ikek gør, pga. dens problem). Hvis det var dig selv, ville du så ikke tage dig af enhver anden sund og rask kat, der også mangler et godt hjem?

  • #14   8. aug 2011 Det kommer jo an på så meget Lene. Mange der er interesseret i katte for at prøve og hjælpe dem fordi de er så dyreglade at de mere end gerne vil prøve det sidste inden den bliver aflivet, lidt lgiesom når man tager katte fra intinater.. men som sagt.. det jo bare min holdning.. jeg ville ik aflive den hvis det var MIN kat uden evt. at prøve andet først, når den HAR været renlig 1 gang så må der jo bare være noget der trykker den siden den ikke er det nu..

  • #15   8. aug 2011 Nu skrev jeg så også "Hvis du virkelig føler, at mulighederne er udtømt..." d. 06/08. For selvfølgelig afliver man ikke bare en kat, fordi den kommer til at tisse forkert. Men derfra og så til for enhver pris at holde den i live og sende den videre, der synes, der er langt - og det er efter min mening ikke i dyrets tarv eller af hensyn til dyret.

  • #16   8. aug 2011 Rigtig synd for katten at give den videre til nyt hjem, nye mennesker....
    Det vil næppe afhjælpe tisseproblemet......
    Han lyder som en følsom kat, der ikke kan tåle mere uro...

    Enig i, at der med ansvaret for et dyr af og til medfølger meget ubehagelige beslutninger...
    Men meget svært er det da...

    For nu ikke at gå "helt i sort", vil jeg lige høre, hvor længe I har boet, hvor I bor nu ?
    Og hvor længe har han overpisset alt ?

    De bedste hilsner

    Anne


  • #17   8. aug 2011 anne, snart 2 år, og siden 1 mdr efter vi flyttede ind

    Marianne, feliway og zylkene er prøvet. vi har haft ham adfærds vurderet gennem vores dyrelæge og han siger det er stress relateret fordi han ikke trives, vi snakker med ham hver gang muligheden byder sig, syns bare at næsten 2 år er LANG tid. årh for fanden da også


  • #18   8. aug 2011 Åååh, Maria......2 år er ALT for længe.
    For alle parter......Ingen af jer har det jo godt.....Katten kan osse mærke, at det går skidt mellem jer.....Rigtig dårlig spiral....
    Det er synd for jer.....

    Måske du er nødt til at se på ham som syg; for egentlig er det vel, fordi han er en skrøbelig kat, at han ikke har kunnet klare al den turbulens.....
    Sådan er nogle væsener skabt fra naturens hånd.....Ingen kan gøre for det...
    Men det er synd...


  • #19   10. aug 2011 anne ja ved godt det er ALT for længe, men har et eller andet sted bare håbet at han ville vænne sig til situationen, men må nok efterhånden indse at det har han ikke.

    Men en positiv bemærkning, han har ikke tisset udenfor kassen de sidste 3 dage, håber virkelig det varer ved.


  • #20   11. aug 2011 Jamen så går det da fremad Maria!
    Det kan jo også være at den lille sover igennem og ikke græder så meget mere. Ikke for at give den lille skylden, men børn er godtnok kun velkommen her i huset hvis jeg giver tiladelse. Den er måske ved aat vænne sig til situationen:-)


  • #21   11. aug 2011 Ja, jeg er osse spændt på at høre, om fremgangen fortsætter...
    Måske du har fokuseret mere positivt på ham de sidste dage ?


  • #22   11. aug 2011 anne ja kan godt ske det er tilfældet, i hvert fald dejligt ;D


  • #23   11. aug 2011 Bortset fra det har jeg osse gode - eller i hvertfald halvgode nyheder til dig:
    Jeg har talt med min katteriejer i dag, og hun har erfaring med, at det godt kan lade sig gøre at omplacere katte, som af den ene eller anden årsag ikke trives derhjemme mere.
    Kun skal det være til et roligt hjem uden børn. Et hjem, hvor han igen kan blive centrum... Eventuelt ældre mennesker...
    Men nu må du se, hvordan det går: vi kan jo håbe på, at det blir ved at gå godt hjemme hos jer smiley



  • #24   14. aug 2011 årh hvor dejligt og høre, også lidt den tanke vi havde hvis han skal andre steder hen, kun ældre mennesker med tiden og kærligheden til ham, han har tisset 1 gang indenfor på 1 uge. så fremskridt

  • #25   14. aug 2011 Så er den nok ved at stresse af!
    Tillykke!


  • #26   14. aug 2011 Ja, det lyder virkelig lovende smiley

  • #27   14. aug 2011 Tak i 2, ja håber det virkelig, kan slet ikke udholde tanken om og skulle af med ham, han er virkelig den aller dejligste kat ever, årh mors lille ( 8 Kg's) kat smiley

  • #29   15. aug 2011 Amanda, ihhh tak for solstråle historien, lige sådan en jeg har brug for hvis udfaldet blir at han ikke kan blive. tak tak tak

Kommentér på:
er i vildrede, hvad skal jeg vælge

Annonce