{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.032 visninger | Oprettet:

Hvad skal jeg gøre - urenlig kat {{forumTopicSubject}}

Jeg har snart revet alt mit hår af i fortvivelse over min ene kat... Ane ikke hvad jeg skal gøre...

Laban er 10 mdr gammel, rigtig dejlig og kærlig kat. Men vi har altså nogle problemer...

For det første har han det med at spise for hurtigt og far meget, så han kaster det op bagefter. Dette problem kunne jo løses, ved kun at give ham lidt mad og tit. Men hvad så med min anden kat, der er vant til at kunne gå ud og spise når han har lyst? Det er ikke hver dag at Laban laver dette nummer.

For det andet mener han åbenbart at zu casa mi kattebakke. Han mener altså at alt i lejligheden er et toilet. Har lige fundet ud af at han også mener at vasketøjskurven hører under dette emne. Det kan også bare være midt på gulvet.
Kattebakken bliver ordnet hver dag og han har ingen problemer med at bruge den. Kun når han får en skideballe. Dem for han bl.a. fordi han ikke kan forstå at katte ikke hører til på bordet og at maden på min tallerken er MIN. Har han fået sådan en skideballe, kan jeg også være sikker på at han går hen et sted og laver noget, der børe være i kattebakken.

Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre, for han er jo en sød, kærlig og kælen kat, når vi ikke har et opgør.

Det skal lige siges, at han ER blevet dyrlægetjekket og fejler intet, så det er ikke derfor han gør disse ting.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad skal jeg gøre - urenlig kat
  • #1   2. mar 2006 For lige at undgå misforståelser, vil jeg lige tilføje at en skideballe er ord "pssssssst"! Der er altså ikke noget råben og skrigen, der kan stresse ham op. smiley

  • #3   2. mar 2006 Én ting er i hvert fald helt sikkert. Det er i ren protest og af provokation han gør det.
    I kan fx. også opleve at han kan finde på at lave i den ene side af jeres seng, og på den plads som den han er uvenner med sover.
    Jeg ville smadder gerne komme med et godt råd, men jeg ved ikke rigtigt hvad det skulle være.
    Prøv eksempelvis at sprøjte ham i hovedet med en vandforstøver når han laver ballade og sig nej. På den måde reagerer han negativt på vandforstøveren og ordet nej, og måske ikke lige så meget på jer.
    Når I finder nogen af hans efterladenskaber, så tag ham med hen til dem, hvis ham dem (evt. med snuden ned til) og så sæt ham hen i bakken og roooooos ham.. Skamros ham..
    Ved ikke om det hjælper da jeg ikke selv har haft problemet, men jeg håber at du finder gode råd og finder ud af at få ham afvænnet med det, for det andet er da skrækkeligt og heller ikke til at leve med.
    Held og lykke med det.


  • #4   2. mar 2006 Ja, eller bare en meget fertil lille hankat.. Havde jeg da helt glemt... :0(

  • #5   2. mar 2006 Begge mine katte er kastreret, så det er ikke her problemet er. Har også prøvet den med at tage lort og Laban og sætte i kattebakke, men han ved jo som sagt godt hvad den skal bruges til.

    Tror den med vandpistol/vandforstøver ku være en god ide. Vil da i hvert fald gøre et forsøg.

    Er ikke i tvivl om at det er i protest han gør det, men mere om hvordan jeg får bugt med det...


  • #6   2. mar 2006 Jamen han ER kastreret!

  • #7   2. mar 2006 ... Jeg har en gang også fået at vide at man kan ignorere katten når den går noget den ikke må. Gøre opmærksom på det den ikke må, og så ignorere den resten af dagen. Hvis den kommer hen for at kæle eller snakke, så skal man skubbe den væk og kigge den anden vej.
    Det har aldrig hjulpet på Dufa, dels fordi jeg ikke kan finde ud af det, og så til dels fordi hun så bare gør det modsatte... Så bliver hun stik-fornærmet og gider ikke snakke med mig i flere dage... Og det var endda da hun var lille. - Lille primadonna.
    Men måske det hjælper på dine missere?
    God fornøjelse med det hele.


  • #8   2. mar 2006 Han har ingen problemer med at dele. Det er kun når han bliver sur på mig, han gør det andet...

    Camilla G: Det med at ignore og skubbe ham væk, det har jeg prøvet... Der gik han hen på en pude og tissede på den lige foran mig smiley Så det var der intet held ved...


  • #9   2. mar 2006 Satans til lille Laban... Der er da en grund til navnet.. Hmmm...
    Jeg håber der er andre der kan komme med nogle bedre råd, for mine er da vist ikke de bedste.. hahaha.
    Han er godt nok en lille bestemt én ham missen..


  • #10   2. mar 2006 Ja meget smiley Og vil jo absolut helst ikke af med ham, for han fungerer også rigtig godt sammen med Kashmir, min anden kat. Så jeg håber jo at kunne finde en løsning.

    Vil i hvert fald prøve vandpistolen - måske er man heldig smiley


  • #12   2. mar 2006 Tina S: ja, de er indekatte

    Marianne H: Jeg kan bare ikke lige forestille mig, hvad der skulle være galt. Han er sidst ankomne i familen, som i forvejen består af mig, min søn og Kashmir, min anden kat. Al indroduktion er gået over al forventning og Laban nyder også at nusse med min søn.
    Har læst de sider du henviser til og vil prøve at tænke grundigere efter om der kan være noget...

    Jeg ved jo ikke hvordan han har haft det, der hvor jeg fik ham fra, andet end at der har været et rend af vildkatte, men at han var vant til bakken. Det med vildkattene er jo nok grunden til at han sluger sin mad på den måde...


  • #13   2. mar 2006 Jeg fik jo først Laban, da han var 9 mdr gammel. Kastrerede ham små to uger efter jeg fik ham.

  • #14   2. mar 2006 Skrev lidt galt. Han var 8½-9 mdr, da vi fik ham. Det er 5½ uge siden han blev kastreret, men han strinter jo ikke og har ikke haft gjort det. Det er søer han laver og så når han skider...

    Jeg har nu haft købt noget andet grus, for at prøve det. Men vil stadig købe en vandpistol til når han laver det han ikke må.



  • #15   2. mar 2006 Jeg skælder ham ikke ud når han har lavet eller tisset på gulvet, da jeg mener at det gør hele problemet værre. Han gør det jo på gulvet, når jeg har skældt ham ud!

    Mht at hoppe på bordet og hvad han ellers gør, bliver han jo kun skældt ud, når jeg tager ham i det. Han forstår jo ikke hvad jeg mener, hvis jeg først skælder ud bagefter.


  • #16   2. mar 2006 nu læste jeg lige det med at stikke hans hoved ned i efterladen skaberne... det skal man ikke gøre da katte i deres natur ikke finder efterladenskaber som noget dårligt.... man kan der imod skade kattens adfærd ved at gøre sådan... jeg havde nemlig et sådan problem, jeg tale med en "katteadfærd" et eller andet min svigermor brugte... og han sagde dette til mig.. han nævnte også det med en slags hævn, med en bestemt person, når tirane tissede i sengen... han opførdrede mig til at at gøre det hyggeligt at sidde ved katte bakken.. bland andet... håber det løser sig for dig!!

  • #17   2. mar 2006 Tina S: Nej, det ved jeg ikke. Kun at han er født ude og at hans mor anbragte ham og resten af kuldet på trappestenen hos moderens ejer, da de var omkring 5-6 uger. Men hans mor boede der stadig da jeg hentede ham, så hun har nok selv vænnet ham fra da tid var...

  • #18   3. mar 2006 Tina S: Ja, det er jo desværre umuligt, da vi bor på 3. sal smiley Nu køber jeg en vandpistol og har skiftet grus i kattebakken og så håber jeg det hjælper.

Kommentér på:
Hvad skal jeg gøre - urenlig kat

Annonce