{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
968 visninger | Oprettet:

Tilløber med killinger, ville I? {{forumTopicSubject}}

Hejsa..

Jeg er i den situation, at der sidste efterår flyttede en kat delvis ind i vores stald.. Dejlig lille hunkat, men jo altså ikke lige en, vi havde bedt om.. I lang tid, lod vi hende gå, forsøgte at ignorere hende, men lige meget hjalp det. Til sidst valgte vi at fodre hende, da hun simpelthen var skind og ben.
Katten viste sig så at være drægtig, så vi skiftede over på noget foder, der dækkede de behov, hun nu engang havde, når hun var drægtig, og så besluttede vi, at de killinger måtte aflives, når de blev født.
Meen smart som hun var, fik hun dem et sted, hvor vi umuligt kunne komme til dem, og da hun faktisk var et lille myr og ikke viste tegn på at have synderlig med mælk, troede jeg egentlig, de var gået til..

Det var de så ikke, vi har nu 4 meget bedårende killinger rendende i vores stald, som absolut ikke er tamme smiley

Mens vi var på ferie dukkede vores ene "nabo" så op og spurgte ham, der passer vores dyr, om ikke de måtte få en killing, da moren egentlig tilhørte dem, men bliver jaget på porten af deres gamle kat.
Så tænkte jeg, fint nok, så kan de vel få deres kat og hendes småbørn hjem, så jeg besøgte dem i går, men nej de vil hverken have mor eller børn..

Så spekulerer jeg jo lidt på, hvad søren jeg skal gøre med den ekstrafamilie, jeg har fået..
Mine muligheder er:
Tage dem ind i et rum for sig, da jeg ikke vil have dem sammen med mine egne indekatte. På den måde kunne jeg måske gøre dem tamme, for derefter jo at skulle forære dem væk.
Kontakte kattens værn og høre om de vil tage dem?
Indfange dem alle, aflive de små og neutralisere moren, som jeg jo egentlig slet ikke har bedt om at få?

Nu er de her jo, og så tager vi os selvfølgelig af dem, men jeg ville gerne høre jer andre, hvad havde I valgt at gøre med sådan en stribe? Jeg er lidt i vildrede med, hvad jeg finder den bedste løsning..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilløber med killinger, ville I?
  • #1   10. aug 2011 Det er en rigtig træls situation, og det irriterer mig faktisk, at finde ud af, at ejer længe har vidst, hun var i vores stald, men ikke vil have noget ansvar..

    Ang neutraliaering, så koster det hernede ved os 1800,- for en hunkat og 800,- for en han, det er sørme mange penge synes jeg..
    Og ja vi synes bestemt heller ikke aflivning er en særlig morsom løsning smiley


  • #2   10. aug 2011 Man får tit en god rabat hvis flere killinger skal både vacc og neutraliseres samme tid. Bare som et lille plaster på såret..

  • #5   10. aug 2011 * Felis *
    Nu er de ikke blevet 7 uger endnu, så burde det vel kunne gøres.. Men under alle omstændigheder, kan jeg ikke indfange alle samtidig, så hvis jeg skal køre dem til aflivning, skal de jo igennem samme omend ikke værre overgreb?
    Men at fange dem, neutralisere dem og sætte dem ud igen, synes jeg er vanvid. For det første bo vi rimelig centralt op af skole, børnehave m.m. så umiddelbart ikke et område, der egner sig til så mange vildkatte, for det andet har vi utrolig stor dødelighed på vejene her, så det er heller ikke hensigtsmæssigt.

    Thilde L
    Ja det er rigtigt, men de er dælme dyre hernede dyrlægerne...

    Kathrine H
    Det synes jeg faktisk også. Jeg blev noget overrasket over, at de udemærket vidste katten var i vores stald og havde fået killinger..
    De fortalte hun skulle have været neutraliseret, men så jog den gamle den væk, og så var hun pludselig gravid..


  • #6   10. aug 2011 *KILLINGER SKAL VÆRE 12 UGER!!!!! *

    Det er nok også det, jeg hælder til at gøre.. Og bare rolig, de får ingen killing herfra, jeg har allerede fortalt dem, at så flytter den jo også bare ind..


Kommentér på:
Tilløber med killinger, ville I?

Annonce