733 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Hvor lang tid går der ?? Hvor lang tid går der ??

For godt og vel 3 dage siden, var jeg den heldige til at modtage en fin lækker Hun Norsk skovkat. Hvor jeg i forvejen selv har en Maine coon hankat.. smiley
- Jeg havde i lang tid den konklusion af at han nok manglede en legekammaert.
Så jeg fandt hende. Tænkte nok at en hankat ville være lige i overkanten. to hankatte vs hinanden.

Det gik faktisk udover al forventning lige da de mødes. Der blev ikke engang hvæst af hende fra Pjuske's side eller omvendt.
Hun er nemlig en meget stille og rolig en, tror allerede på at hun har tilvendt sig herhjemme smiley .

Så! her kommer min forvirring; Hun er en udekat og nu hvor jeg har holdt hende inde i 3 dage (kun) hvor lang tid skal der fortsat gå, før hun kan komme ud med Pjuske og lege udenfor? smiley Det SKAL jo være således at hun kan finde hjem igen!!

- Holder allerede utroligt meget af hende! Hvis i har nogle links omkring mit tilfælde og om tilvænning osv. så må i meget gerne linke dem:-) på forhånd, tak til jer med svar! smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng gardinstang i betonvæg 300 kr.
  • Hækklipning 2.500 kr.
  • Hækklipning og busk beskæring, 1 stk 1.450 kr.
  • montering af to plafond lamper 1.000 kr.
  • Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor lang tid går der ??
  • #2   11. aug 2011 Hun er en teenager. smiley

• #3   11. aug 2011 Tror man normalt siger MINIMUM 14 dage så katten kan nå at tilvænne sig inden for og blive rolig der og også bruge sit indre kompas om hvor i verden hun nu er.
    Dog efter de 14 dage som inde kat ville jeg tage hende ud i snor (lang) så hun kan se haven og lære duftene og lydene at kende. Det ville jeg nok gøre i 14 dage også.. Derefter ville jeg godt turde tage snoren af og se kattene, men overvåge hende kraftigt.
    Min svoger har gang i samme omvæltning med hans NFO (kuldbror til vores hector)

• #4   11. aug 2011 Tak Thilde! det synes jeg lyder rigtig fornuftigt... smiley det vil jeg forsøge mig med! smiley

• #5   11. aug 2011 Med alle mine katte har jeg ladet dem være lukket inde i en uges tid til 14 dage, hvorefter jeg har lukket dem ud i haven, mens jeg også var der. smiley
    Så har de alle udforsket haven og området omkring, mens det gjorde det, har jeg ofte kaldt dem til mig for at se, om de kom. smiley

• #6   11. aug 2011 Minimum 14 dage smiley Gerne længere tid, hvis hun ikke absolut insistere på at komme ud smiley Vi modtog en udekat fra vores dyrlæge og fik ham kastreret og øremærket, holdt ham inde i 14 dage... På dag 3 gik han og vi har ikke set ham siden smiley Vi har heller ingen meldinger fået på øremærket ?? Så vent du bare noget længere hvis du kan smiley

• #7   12. aug 2011 Jeg synes godt selv de kan vise hvornår de vil ud, f.eks står min kat og miaver ved døren.
    Er flyttet for snart 3 måneder siden, og det er først nu her hun er begyndt at miave ved døren.
    Så måske viser din kat når hun gerne vil ud? kig i ihvertfald efter de tegn hun udsender:)

Held og lykke med den nye kat her fra:)

• #8   12. aug 2011 de gange jeg er flyttet med mine katte har jeg selv taget dem ud efter en 3-4 dage enten i snor eller fordi de selv har sneget sig ud... haft et par stykker eller 3 af gangen. De har holdt sig i nærheden de første par dage og altid fundet hjem derefter.
    Pøj pøj med det

• #9   14. aug 2011 Mine hankatte, har 2 nu på 8 mdr er oz kommet ud efter 3-4-5 dage i snor. Kigget på haven og så har jeg bare åbnet klappen(kattelem) derefter. Så længe de får mad og kærlighed ved dig ska de nok hurtigt finde hjem igen smiley

Kommentér på:
Hvor lang tid går der ??

Annonce