Ansvar for udekat. Ansvar for udekat.
Jeg har det jo sådan at når man anskaffer et kæledyr så har man samtidig et ansvar for at dette dyr ikke er til gene for naboer, og andre som ikke har valgt ens kæledyr.
F.eks så har jeg allergi over for visse typer kattehår og så vil jeg sørme gerne være fri for at en fremmed kat har ligget i mine (imaginære)havemøbler. Og jeg mener bestemt heller ikke at det er mit ansvar at sørge for at andres katte ikke kan komme ind i mit hus eller hvad katte nu kan finde på af sager.
Og jeg vil sørme også gerne være fri for at køre folks katte ned. Det er simpelhen det mest ubehagelige ever, dels at ramme kræet, del at hoppe ud af bilen for at se om katten stadig er i live eller ej, og det at skulle overveje om det bedste vil være at klappe katten en med noget hårdt eller ringe til falck eller andre. Det ansvar har jeg simpelhen ikke lyst til at få påduttet.
Jeg ved dette emne har været diskuteret meget, men samtidig synes jeg også at det er et vigtig enme.
maj 2008
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 82
Desuden har jeg godt nok aldrig set i rådyr i en havestol.
maj 2008
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
Ps.... Fooookus.*G*
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 7 Emner: 25 Svar: 113
Nej, katte skal holdes på egen matrikel - det kan godt være det er træls og besværligt, men det er vel et valg man er obs på i det man får kat?
Hjemme hos min mor har vi 3 katte, og de går hvor de vil - men de holder sig til vores egen vej og vi er så vanvittigt heldige at de kun holder sig på familiens grund (Min onkel + tante på gården, min mor i nabohuset og min mormor i et hus 100m fra de andre på samme vej).
- Kattene går ikke om i byen, og dem som ellers har kat på vejen har kat på samme måde, så på den måde synes jeg dét fungerer fint.
Men hvor jeg bor, der har vi dels en stor vej hvor folk tiltrods for byzone og skole kører sindssygt stærkt, vi har en dyrehadende nabo på den anden side og en jagthund på d. 3. side, så vi havde egentligt bestemt os for ikke at få kat pga. kravene vi har til en indhegning, men nu kom Hittemissen til og han får sig snart en kammerat, og så må vi jo bare ta' den der indhegning før end beregnet - for der er ingen tvivl om at kattene skal holdes hjemme og på egen matrikel.
Jeg gider da virkelig ikke ha' andres katte eller hunde rendende på min grund, så jeg kan gøre rent efter dem også - og i min optik er der altså meget stor forskel på vilde dyr og et dyr jeg selv har valgt at ha' ansvaret for!
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.846
jan 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 4 Emner: 54 Svar: 333
Hvis nogen af jer nogensinde ser et dådyr sidde i jeres havemøbler må I gerne tage et billede og sende til mig, dét må være et syn for guder!
Jeg synes folk med udekatte skal neutralisere dem og så vidt muligt prøve at holde dem på egen grund.
Mine forældre bor på en mark 400 m fra vejen, der bor 1 nabo.. Deres piskat hopper fanme ind af vinduer mm hos mine forældre? Min far ser RØDT når den står midt i stuen. Den lille (min søsters kat) og Fiona (min mors ondskabsfulde djævel i katteskikkelse) går helt i selvsving når den er på grunden..
jan 2009
det er ligemeget sidder den i havestolen vil jeg se!
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 11 Svar: 68
Såå i princippet kunne jeg slippe min 1,5 m store konge boa løs ude i naturen, for det er jo der den kommer fra, og den skal udleve sine naturlige instinkter... Tror mine naboer ville være pænt trætte af at have den glidende rundt omkring..
Ved godt den dyreart ikke stammer fra Dk's natur, men det gør katten jo heller ikke..
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.012
Løsgående katte fjernes med øjeblikkelig varsel fra min ejendom - der ydes ingen erstatning.
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 11 Svar: 68
nov 2008
Vil lige indskyde at jeg fortsat gerne vil kunne blive boende ...
Man kan indrykke en annonce i avisen med en rimelig varsel og fortælle at ses xx kat på ens matrikkel igen bortskaffes den
jan 2009
jan 2009
jan 2009
jan 2009
jan 2009
De er 23 uger på fredag, så løbetiden kommer jo nok inden alt for længe
nov 2008
Jeg vil ikke andre kattes gødning i form af lort - jeg sørger for en god sundhedsstatus på mine dyr - jeg er ikke interesseret i hvad andre lorte kan indeholde eller hvad de kan dryppe med.
Sippet, måske - men det er mig der er ansvarlig og skal betale for mine dyrs sundhed.
Ørepropper og lignende - det er da helt ud i hampen for at være i sit eget hjem - så hører man heller ikke vækuret.
maj 2008
Ansvaret burde katteejerne tage, ikke alle andre.
Ansvar for udekat.